23 Οκτωβρίου 2008

Απρόσωπα σχολεία, απρόσωπες πόλεις, αντάρτες μαθητές …

Πάντοτε αναρωτιόμαστε γιατί όλα τα σχολεία της Ελλάδος πρέπει να είναι όλα τα ίδια εξωτερικώς και άθλια εσωτερικώς.


Πάντοτε αναρωτιόμαστε γιατί όλα τα σχολεία της Ελλάδος πρέπει να κλειδώνουν περίπου στις 2μμ και μόνον μερικοί έξυπνοι και δραστήριοι πιτσιρικάδες μπορούν να πηδούν τα κάγκελα για να παίζουν τις άλλες ώρες της ημέρας.


Πάντοτε αναρωτιόμαστε γιατί τα σχολεία της Ελλάδος που είναι ίσως η μεγαλύτερη επένδυση ιδιαίτερα για τις μικρότερες κοινωνίες των χωριών ή των μικρών πόλεων δε σχεδιάζονται ως πολιτιστικά κέντρα για εικοσιτετράωρη λειτουργία και ως πόλος κάλυψης των αναγκών των κατοίκων και ιδιαίτερα των νέων. Η μετακόμιση των παιδιών και των νέων από τα σχολικά συγκροτήματα, στις καφετέριες τις απογευματινές ώρες είναι μια ακόμα ένδειξη της ελληνικής παρακμής.


Κύριοι, ας αρχίσει η «επανάσταση» που επικαλείστε και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης από την αλλαγή νοοτροπίας για τις εγκαταστάσεις. Προκηρύξτε διαγωνισμούς για την κατασκευή σύγχρονων πολυδύναμων εκπαιδευτικών συγκροτημάτων που θα καλύπτουν τις εκπαιδευτικές και γενικώς τις ανάγκες πολιτισμού των κοινωνιών. Αφήστε κάθε περιοχή (νομό, πόλη, δήμο κλπ.) να δώσει τις δικές του λύσεις και να κάνει τις δικές του επιλογές. Υποστηρίξτε οικονομικά τους ανήμπορους, αλλά αφήσετε ή και ακόμα υποχρεώστε τους έχοντες να συμβάλλουν με όσο περισσότερα μέσα και χρήματα μπορούν. Η φύση απεχθάνεται την ομοιομορφία. Το έχετε ήδη παρακάνει.


Εμπνεύστε τους πολίτες και ζητήσετε τους να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό και τις δαπάνες. Οι πολίτες πρέπει να νοιώθουν ότι το συγκρότημα είναι δικό τους και φέρει τη σφραγίδα τους. Δεν είναι του κράτους ή του υπουργείου. Το σχολικό συγκρότημα ή ένα από αυτά, θα μπορούσε να είναι και σημείο αναφοράς της πόλης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου