22 Οκτωβρίου 2018

Για πρώτη φορά μετά από 60 χρόνια εργασίες στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού …



Εικόνες εγκατάλειψης, φθορές στα πλευρικά λιθόχτιστα τοιχία, νεροφαγώματα στο σκυρόδεμα, «λιμνούλες-ποταμάκια», τμήματα του τοιχίου αποκομμένα, τα οποία έχουν παρασυρθεί από τα νερά, συνθέτουν την εικόνα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισσού.

Τα σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της κοίτης του ποταμού έκαναν την εμφάνισή τους τον Μάιο του 2018, όταν μετά από μια ισχυρή βροχόπτωση υπήρξε υποχώρηση του οδοστρώματος και το θέαμα… η γη να «καταπίνει» αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας την εγκατάλειψη του έργου και τη μη συντήρηση του πάνω από εξήντα χρόνια.

Έτσι, την περασμένη άνοιξη ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου από κλιμάκιο της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και την ΕΥΔΑΠ, όπου και εντοπίστηκαν σοβαρά προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του ποταμού που ξεκινούν από τη σχολή της αστυνομίας επί της Λεωφόρου Μεσογείων έως τις εκβολές του ποταμού στο Φάληρο.


Η καθίζηση που σημειώθηκε τον περασμένο Μάιο σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης στο τέρμα της οδού Χαροκόπου, στην Καλλιθέα, απέναντι από τον σταθμό Ηλεκτρικού Ταύρου. Τρανό παράδειγμα προχειρότητας και κακοτεχνίας
                                                         

Τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν οι απαραίτητες προγραμματικές συμβάσεις προκειμένου να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα. Οι διαδικασίες αυτές θα γίνουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, καθώς η υπογειοποιημένη κοίτη του Ιλισσού εκτείνεται σε πολλά χιλιόμετρα ενώ για την εκπόνηση των μελετών θα υπογραφεί συμφωνία μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και της Περιφέρειας Αττικής. Τα έργα και οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο υποδομών … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΛΛΑΔΑ 08:30, 20 Οκτωβρίου 2018).

Όλα κατόπιν εορτής και αφού συμβούν μερικά, ακόμα και τραγικά περιστατικά.

Το ελληνικό κράτος πάντοτε αγνοούσε και αγνοεί πεισματικά τη λέξη συντηρηση, τη σημασία της και την ουσία της. Πάντοτε πρέσβευε ότι ένα έργο πρέπει να γίνει και δε χρειάζεται τίποτε άλλο. Αν παρουσιαστούν προβλήματα θα τα αντιμετωπίσει. Με τους ρυθμούς του, τη τεχνογνωσία του και τις εντολές των πολιτικών προϊσταμένων για ταχύτητα, επάρκεια και ασφάλεια. Αλλιώς δε τρέχε τίποτε.

Για παράδειγμα περιμένετε να δείτε τι θα γίνει μόλις κάποιος θα φέρει στην επιφάνεια το θέμα συντήρησης του στεγάστρου Καλατράβα, του Ολυμπιακού Σταδίου.

Αναρωτιέται κανείς αν υπάρχει αρχείο δημοσίων έργων, πλήρης τεκμηρίωση, χρονοδιαγράμματα απαραιτήτων μελλοντικών περιοδικών επιθεωρήσεων, στρατηγικές επεμβάσεων και σχετικοί προϋπολογισμοί.

Η σταθερή κρατική πολιτική η πολιτική του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, αποδεκτή από ολόκληρο το πολίτικό σύστημα επί του θέματος είναι «παρακάλα να μην τύχει το πρόβλημα σε εμάς και άστο για τους επόμενους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου