7 Ιουλίου 2019

Επιστημονική ναι, φαντασία όχι …

Τι εμπνέει την καινοτομία; Τι προκαλεί την έκρηξη των επιστημονικών και τεχνολογικών ανακαλύψεων; Σίγουρα, πέρα από τη φλόγα της εξερεύνησης, τη λατρεία της εφεύρεσης, την τάση φυγής από την ανία του εξηγημένου, όλο το κουβάρι των δραματικών σύγχρονων προβλημάτων και των πιεστικών ανθρώπινων αναγκών. 

Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα βελτιώνουν τις δυνατότητες των μηχανών για μη εποπτευόμενη μάθηση, ενώ έξυπνες δομές επιδιορθώνουν εσωτερικές βλάβες.

Οι πόλεις εξελίσσονται σε διαρκή πηγή δεινών, η γη υποβαθμίζεται γοργά, το περιβάλλον δέχεται ισχυρότατες πιέσεις και επιταχύνεται η κλιματική αλλαγή, ο πληθυσμός γερνά... Μεγαλώνουν οι ανάγκες για καλύτερη υγεία, κατοικία, επικοινωνία. Είναι αστείρευτες οι ανθρώπινες ικανότητες για έργα ασύλληπτα, όπως αποκαλύπτει η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τις «100 πλέον ριζοσπαστικές καινοτομίες του μέλλοντος», οι οποίες τροποποιούν σταδιακά τον τρόπο σκέψης και ζωής μας, τις κοινωνίες μας … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, 01.07.2019 : 22:42).

Θαυμασμός για τις ανθρώπινες ικανότητες, τις γνώσεις, τη μετατροπή τους σε εργαλεία για την επίλυση δύσκολων χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι και οι κοινωνίες.

Ευχαριστούμε τη δημοσιογράφο που συνέλεξε όλες αυτές τις αναφορές και μπορεί κανείς να τις διαβάσει σε ένα άρθρο, αν και όχι εύκολα κατανοητό,

Τα πράγματα δεν είναι απλά και ξεκάθαρα, αλλά  πρέπει να προβληματιστούμε ως πολίτες, πρέπει να  μαθαίνουμε και να κινητοποιούμαστε κατάλληλα. Και ως πρώτη και απαραίτητη προσέγγιση είναι να ασχοληθούμε σοβαρά΄ και υπό το φως των καινοτομιών με την εκπαίδευση των παιδιών μας, αλλά  και την απόκτηση νέων δεξιοτήτων από όλους μας ανεξαρτήτως ηλικίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου