29 Μαρτίου 2021

Λύση στις προκλήσεις με εκπαίδευση STEM …

Ο όρος STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) γεννήθηκε στις ΗΠΑ πριν από 20 χρόνια, όταν άρχισαν να διατυπώνονται οι πρώτες ανησυχίες των επιστημόνων για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών σε αυτά τα πεδία και τον αντίκτυπό τους στην αμερικανική οικονομία, υπό την εντεινόμενη πίεση των τεχνολογικών εξελίξεων και του διεθνούς ανταγωνισμού.

                                                    

Έκτοτε, η εκπαίδευση στα STEM εξελίχθηκε σε «talk of the day», όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν και τα τελευταία χρόνια η έννοια των STEM εμπλουτίζεται με περισσότερα αντικείμενα και επιστημονικά πεδία (εφαρμοσμένες τέχνες, κοινωνικές επιστήμες, ιατρική κλπ.), η βασική ομάδα των STEM παραμένει κεντρικός πυλώνας οποιασδήποτε προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της Παιδεία ,,, (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, UPD:15:38, Τρίτη, 23 Μαρτίου 2021 15:24).

Καλές οι αναλύσεις και οι προτροπές, ιδίως όταν προέρχονται από σημαντικούς φορείς της Ελληνικής οικονομικής ζωής. Καλλίτερες όμως θα ήταν προτάσεις και πιλοτικά τουλάχιστον προγράμματα, ανάδειξης των ευκαιριών που δημιουργούνται και των δυνατοτήτων αξιοποιήσεως που μπορούμε να δρομολογήσουμε. 


Υπάρχουν άραγε προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί και εφαρμόζονται σε σχολεία του ιδιωτικού τομέα εκπαίδευσης, τα οποία δεν αντιμετωπίζουν πόλεμο εκ των έσω από συνδικαλιστές και οπισθοδρομικούς εκπαιδευτικούς; Και αν ναι, ποια είναι τα σχολεία αυτά και πως οι γονείς μαθαίνουν τα προγράμματά τους και τις ευκαιρίες που παρέχονται στους μαθητές τους;. 


Ή όλα «τα έσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά» (επίκαιρο και λόγω των ημερών) των χουντοσυνδικαλιστάδων και των απαράδεκτων κομμάτων της αντιπολιτεύσεως που διψούν για αίμα και καταστροφές και ελάχιστα έως καθόλου συνέβαλαν στην εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου