3 Ιανουαρίου 2022

Με αφορμή το άρθρο … ΑΕΙ: Βαθιά ριζωμένα τα προβλήματα …

Η «βιτρίνα» των αριθμητικών στόχων κρύβει παθογένειες που επιβαρύνθηκαν τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης

Πολλοί φοιτητές, λίγοι καθηγητές, ελλιπής παρακολούθηση των μαθημάτων, μη αξιοποίηση της βιβλιογραφίας –πλην του μοναδικού συγγράμματος και των σημειώσεων των συμφοιτητών–, χαμηλοί δείκτες αποφοίτησης. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς τον αριθμό των φοιτητών αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας.

Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ.

Επίσης, η χώρα μας πιάνει τους στόχους ως προς τον αριθμό πτυχιούχων στις δυναμικές ηλικιακές ομάδες. Αλλά αυτά μοιάζουν βιτρίνα, η οποία κρύβει τα ποιοτικά προβλήματα που έχει το μαζικό πανεπιστήμιο, τα οποία έχουν επιβαρυνθεί από την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση λόγω της δημοσιονομικής κρίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) (ΚΑθημερινη ΚΟΙΝΩΝΙΑ, 23.12.2021 • 16:41).

Ορθές επισημάνσεις αλλά οι αρμόδιοι καμώνονται ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και όλα εξελίσσονται ευχάριστα και εποικοδομητικά. Μόνον τα που τα πράγματα δεν είναι έτσι.

 

Να μας πουν για παράδειγμα πότε πήγε η υπουργός και Νίκη Κεραμέως και ο αρμόδιος για την ανώτατη εκπαίδευση υφυπουργός κ. Άγγελος Συρίγος, να επισκεφτούν τα ΑΕΙ της χώρας και να έχουν ίδια αντίληψη του τι συμβαίνει εκεί; Ή μήπως έχουν συγκροτήσει σώμα μυστικών ελεγκτών που μπορούν να μεταφέρουν τις εντυπώσεις, τις παρατηρήσεις και τα ευρήματά τους στην ηγεσία;

 

Ασφαλώς οι πολίτες γνωρίζουν ότι τεχνικές αυτού του είδους χρησιμοποιούν ιδιωτικές εταιρείες  προκειμένου να αντιμετωπίσουν προβλήματα που σχετίζονται με την ικανοποίηση των πελατών και να διαπιστώσουν αν το προφανώς πολύτιμο σήμα κατατεθέν και το όνομα της εταιρείας τυγχάνει του σεβασμού αυτού που το εκμεταλλεύεται και τηρούνται οι προδιαγραφές.

 

Όσον δε αφορά τα θέματα υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης, τα επικαλούνται όλοι αλλά κανένας δε θίγει ταυτοχρόνως το θέμα του αριθμού των φοιτητών που αποτελεί αντικείμενο σκαιάς κομματικής εκμετάλλευσης και επηρεασμού πολιτών/ψηφοφόρων και το θέμα της αξιολόγησης του επιστημονικού προσωπικού που σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα σπουδών και τα επιτεύγματα στο τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας. Αλλά και σε πιο πανεπιστήμιο «μοιράζεται» δωρεάν το ένα και μοναδικό σύγγραμμα του κ. καθηγητού και η εξεταστέα ύλη βασίζεται σε αυτό; Μεσαίων!

 

Μήπως είναι καιρός και τα πανεπιστήμια να δημοσιεύουν προϋπολογισμούς, απολογισμούς, επιτεύγματα, επίτευξη στόχων και βαθμολόγηση των αντίστοιχων του ιδρωτικού τομέα σε θέματα Εταιρικής Διακυβέρνησης δραστηριοτήτων τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου