30 Ιανουαρίου 2022

Είναι αδύνατος ο απεγκλωβισμός από την Αττική Οδό …

Οι θλιβερές και δραματικές καταστάσεις που προκάλεσε η καταιγίδα ΕΛΠΙΔΑ ανέδειξε ένα μεγάλο πρόβλημα που σχετίζεται με το σχεδιασμό και τη κατασκευή τη Αττικής Οδού. 

Σε όλους τους αυτοκινητόδρομους προφανώς για λόγους ασφαλείας αλλά και διευκόλυνσης της συντήρησης του δρόμου, ανά τακτά διαστήματα προβλέπεται η δυνατότητα επικοινωνίας των δύο κλάδων των αυτοκινητοδρόμων, με την εύκολη και ταχύτατη αφαίρεση των φραγμών ασφαλείας και την επανατοποθέτησής των όταν λήξουν οι λόγοι αφαίρεσης.

 

Αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει στην Αττική Οδό! Ο λόγος: Η ύπαρξη της σιδηροδρομικής γραμμής στο ενδιάμεσο μεταξύ των κλάδων του αυτοκινητοδρόμου. Και ο δρόμος σε όλο του σχεδόν το μήκος εντός του αστικού ιστού είναι ουσιαστικά σε όρυγμα.

 

Δυστυχώς η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να διορθωθεί.

 

Το ερώτημα είναι αν μπορεί και πρέπει να γίνει κάτι άλλο για λόγους ασφαλείας. Η απάντηση είναι ναι. Και είναι απορίας άξιο πως τόσοι εγκέφαλοι που σχεδίασαν το εργο δεν κατανόησαν και δεν ασχολήθηκαν σοβαρά, με τα θέματα εγκλωβισμού ανθρώπων χωρίς ουσιαστικά οδών διαφυγής και πρόσβασης φορέων βοηθείας. Το πρόβλημα βέβαια επιτείνεται από την αναξιοπρεπή έως εγκληματική συμπεριφορά οδηγών που κινούνται παρανόμως στις ΛΕΑ, ενώ οι εποπτικές αρχές δεν εφαρμόζουν τους νόμους και τη λογική. Κατά την άποψή μας θα πρέπει σε κάθε περιστατικό παράβασης της ΛΕΑ να απολύονται όλοι οι υπεύθυνοι εφόσον δε συλλαμβάνονται οι παρανομούντες. Θα πρέπει επίσης να επιβάλλονται εξοντωτικά πρόστιμα και δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

 

Κατά διαστήματα πρέπει να τοποθετηθούν σκάλες και πόρτες με αυτόματα συστήματα λειτουργίας που θα επιτρέπουν τη διαφυγή ανθρώπων όταν για κάποιους λόγους τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται, όπως σε περίπτωση εντόνων χιονοπτώσεων, ή σημαντικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων ή άλλους. Οι σκάλες αυτές προφανώς θα χρησιμοποιούνται και από διασώστες ή άλλα εντεταλμένα όργανα για να προσεγγίσουν ταχέως εγκλωβισμένους ανθρώπους που χρήζουν βοήθειας.

 

Περιμένουμε εξελίξεις, αν …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου