10 Μαρτίου 2024

Οι εκπληκτικές επιδόσεις της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα …

Πολλά συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες. Εντοπίσαμε 2 κατηγορίες δημοσιογραφικού λόγου που θέλουμε να σχολιάσουμε: 

1.     Πολιτική δημοσιογραφία, με επίκεντρο τις διεργασίες στο κόμμα ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

Από την πρώτη ημέρα εμφάνισης στην πολιτική σκηνή του κ. Στέφανου Κασσελάκη, όλοι ανεξαιρέτως οι δημοσιογράφοι, «έγκριτοι» και μη, θεωρήσαν καθήκον τους να κάνουν ότι είναι δυνατόν να απαξιώσουν την εμφάνισή του στα πολιτικά πράγματα. Το τι ειπώθηκε είναι γνωστό και καταγεγραμμένο και δεν αξίζει ούτε καν αναφοράς. Η τακτική αυτή συνεχίζεται και οποιαδήποτε θετική αναφορά αποσιωπάται, ενώ κάθε τι που είναι ίσως αμφιλεγόμενο, ανάγεται σε κόλαφο και απαράδεκτη και κατακριτέα κατ΄ αυτούς άποψη.

Η επικράτηση του κ. Κασσελάκη είναι απευκταία για το κομματικό σύστημα του ΣΠΣ και για όλους όσους σιτίζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από αυτόν. Απευκταία είναι και για τη κυβερνώσα παράταξη γιατί υπάρχει κάποια ελπίδα στους πολίτες μήπως φέρει νέο αίμα, νέες ιδέες, νέες προσεγγίσεις και άρα ανατροπή της υφισταμένης κομματοκρατίας και μονολιθικής (αν κρίνει κανείς από τα ποσοστά στις εκλογές), επικράτησης του μοντέλου Μητσοτάκη.

Προς το παρόν ο νέος ηγέτης του ΠΠΣ εμφανίζεται ανθεκτικός στις πιέσεις και στην αρνητική κριτική και ο χρόνος θα δείξει αν οι πολίτες μπορούν να ελπίζουν σε κάτι διαφορετικό και καλλίτερο.

2.     Κοινωνική δημοσιογραφία, με επίκεντρο το ζεύγος Ευαγγελόπουλου, σε δύο διαφορετικά κανάλια τιβί

Πρόκειται περί δημοσιογραφικού φαινομένου.

Η άποψη αυτή ενισχύεται και από το γεγονός της βράβευσης του κ. Ευαγγελόπουλου, από την πρόεδρο της Δημοκρατίας κα Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Αυτή ασφαλώς είδε κάτι εξαιρετικό που δε βλέπουμε εμείς.

Πρόκειται για την κατ΄ εμάς «κοινωνική δημοσιογραφία» που «κρεμάει καθημερινώς στα μανταλάκια» όπως συνηθίζαμε να λέμε, οικογενειακά θέματα προσώπων που εμπλέκονται σε πράξεις που χαρακτηρίζονται ως ειδήσεις (αναφορά από άλλους δημοσιογράφους και ΜΜΕ) και προβάλλονται συνήθως κατά κόρον.

Το δίδυμο προβάλλει επιλεγμένες φωτογραφίες, με προφανές κίνητρο να δημιουργήσει εντυπώσεις και να ενισχύσει αυτά που θέλει να προβάλλει. Υποστηρίζεται από ομάδα «συνεργατών» που κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος και τροφοδοτούν το ζεύγος με πληροφορίες από διατεταγμένη υπηρεσία. Οι εικόνες και τα σχόλια που εμφανίζουν στην τηλεόραση, αποτελούν την πρώτη ύλη για να εξασφαλίζεται η ακροαματικότητα των εκπομπών. Ωστόσο είναι προσωπικά δεδομένα και είναι αμφίβολο αν έχουν την έγκριση των προσώπων που αφορούν. Φυσικά η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων και το ΕΣΡ βρίσκουν τις εκπομπές εξαιρετικές, τίποτε το επιλήψιμο και ανέχονται ακόμα και το σήμα «κατάλληλο από 8 ετών».

Προφανώς το ζεύγος έχει, με κάποιο μαγικό τρόπο, πρόσβαση σε πληροφορίες που μόνον οι δημόσιες αρχές μπορούν να διαθέτουν.. Πως γίνεται αυτό; Επιλεκτικές διαρροές ή σχέσεις διαπλοκής με άγνωστα οφέλη και για τις δύο πλευρές;

Παράλληλα το ζεύγος είναι και εξαιρετικοί πωλητές μετρητών. Οποία πρωτοτυπία. Λογικά το ζεύγος θα πρέπει να έχει άδεια πωλητού, να αμείβεται για τις υπηρεσίες που προσφέρει και να δίνει αποδείξεις των χρήματων που εισπράττει. Και εδώ η ΑΑΔΕ δεν έχει εντοπίσει τίποτε παράδοξο. Παράδοξο είναι επίσης και η προέλευση των χρήματων που δελεάζουν θεατές για συμμετοχή στον επί πληρωμή «διαγωνισμό».

Το ζεύγος έχει μια εξαιρετική ευχέρεια – οφείλουμε να αναγνωρίσουμε – να κινείται με άνεση από τη θλίψη, τη κατήφεια, τη δυστυχία, στην ευσπλαχνία και το έλεος που δείχνουν στα «θύματα», στα χαμόγελα και τον ενθουσιασμό της προβολή της «προσφοράς/κλήρωσης» έναντι αμοιβής, μεγάλων ποσών. Έχει άραγε εξασφαλίσει το κανάλι/επιχείρηση άδεια πώλησης χρήματων και λογικά εμπορικής δραστηριότητας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου