Διάνοιξη πράσινου διαδρόμου, από την
EcoLog, μεταφοράς υδρογόνου και CO2 - Συνδέει Νορβηγία και Ολλανδία με βραχίονα
την Tata Steel. Σε δύο συμφωνίες-ορόσημο για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου και
υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ Νορβηγίας και Ολλανδίας προχώρησε η
EcoLog, εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Οι δύο συμφωνίες
υπεγράφησαν με τον ολλανδικό βραχίονα της Tata Steel, έναν από τους κορυφαίους
παραγωγούς χάλυβα στην Ευρώπη και βασικό προμηθευτή του τομέα των κατασκευών
και της αυτοκινητοβιομηχανίας, για ένα έργο μεταφοράς πράσινου υδρογόνου και
υγροποιημένου CO2 μεταξύ Νορβηγίας και Ολλανδίας που θα αναλάβει η EcoLog. Η
συνεργασία επισημοποιήθηκε στο πλαίσιο επίσκεψης εργασίας του βασιλιά της
Ολλανδίας Βίλεμ-Αλεξάντερ, παρουσία της Ολλανδής υπουργού αρμόδιας για το Κλίμα
Σόφι Χέρμανς, στο Μπέργκεν και το Όσλο. Σημειώνεται ότι η δέσμευση διοξειδίου
του CO2 και η χρήση υδρογόνου αποτελούν βασικά στοιχεία της πρωτοβουλίας Green
Steel της Tata Steel. Το υδρογόνο που θα παράγεται από υδροηλεκτρική ενέργεια
στη Νορβηγία από την Gen2 Energy, θα ψύχεται και θα εξάγεται με πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου υδρογόνου περίπου 30.000 κυβικών μέτρων, που έχουν σχεδιαστεί και
αναμένεται να κατασκευαστούν από την Ecolog. Στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον
τερματικό σταθμό της EcoLog στο λιμάνι του Άμστερνταμ, όπου η εταιρεία θα
προχωρά σε επαναεριοποίηση και θα αποστέλλεται στην Tata Steel μέσω αγωγού
(ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι που τολμούν και καινοτομούν
…
·
16/11/2024 – Βανδαλισμοί και εγκατάλειψη στη Ροδιακή Επαυλη του
19ου αιώνα. Πρόκειται για ένα από τα εντυπωσιακά κτίρια ειδικού ιστορικού και
αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος στη Ρόδο, κτίσμα που χρονολογείται από τα τέλη του
19ου αιώνα μέσα σε μεγάλο κήπο. Σε άθλια κατάσταση έχει περιέλθει η Ροδιακή
Επαυλη. Πρόκειται για ένα από τα εντυπωσιακά κτίρια ειδικού ιστορικού και
αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος στη Ρόδο, κτίσμα που χρονολογείται από τα τέλη του
19ου αιώνα μέσα σε μεγάλο κήπο. Ο βανδαλισμός του κτιρίου, έπειτα από σωρεία
λαθών στην πορεία αποκατάστασης της Επαυλης, κινητοποίησε την αστική μη
κερδοσκοπική εταιρεία RICHeS να υποβάλει αίτημα στην Υπηρεσία Νεωτέρων
Μνημείων και Τεχνικών Εργων Δωδεκανήσου για την εκκίνηση της διαδικασίας
κήρυξης αυτού του μοναδικού κτίσματος ως μνημείου. Ως τώρα υπάρχει μια μόνο στα
χαρτιά προστασία με το χρίσμα του διατηρητέου από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Αυτόπτες
μάρτυρες μιλούν για μια αδιανόητη κατάσταση. Εως πρόσφατα η Ροδιακή Επαυλη
ήταν παράνομος χώρος παραμονής μεταναστών και προσφύγων. Σκουπίδια και
περιττώματα βρίσκονται παντού (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Τέτοια αδιαφορία στην κυβέρνηση
για τον Πολιτισμό και το ιστορικό παρελθόν; Τι επιδιώκει άραγε η γιαγιά Μενδώνη;
Τι κάνει ο δήμος; Οι βανδαλισμοί και οι καταστροφές έχουν πλέον ενσωματωθεί στην
ελληνική δημοσία διοίκηση. Κοιτάξετε γύρω σας ...
·
16/11/2024 – Οι «Δεσμώτες» του Φαλήρου στο Μουσείο Ηρακλείου. Την
πρώτη τους δημόσια εμφάνιση ετοιμάζονται να κάνουν οι «Δεσμώτες του
Φαλήρου», οι αλυσοδεμένοι ανθρώπινοι σκελετοί ομαδικής ταφής του 7ου π.Χ. αιώνα
που ανασκάφηκαν το 2016 στο Δέλτα Φαλήρου (ΚΠΙΣΝ), καθώς ένα μέρος τους θα
παρουσιαστεί στην έκθεση «Εκατόμπολις» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου που
ξεκινάει στις 30 Νοεμβρίου. Όπως λέει στην «Κ» η δρ Στέλλα Χρυσουλάκη,
διευθύντρια του μουσείου και των ανασκαφών στο Δέλτα Φαλήρου, από τους περίπου
80 σκελετούς θα μεταφερθούν τέσσερις, προερχόμενοι από τη λεγόμενη «πρώτη
σειρά» της ταφής, μαζί με τα σιδερένια τους δεσμά, ένα εγχειρίδιο που βρέθηκε
στην κνήμη ενός σκελετού και δύο μικρές οινοχόες, που υποδηλώνουν σπονδές. Αντλώντας
το όνομά της από την αναφορά της Κρήτης στην Ιλιάδα ως «νησί των εκατό πόλεων»,
η έκθεση «Εκατόμπολις» θα αφηγείται μέσα από περίπου τριακόσια εκθέματα την
ιστορία της ίδρυσης και ανάπτυξης των κρητικών πόλεων της αρχαϊκής περιόδου
(7ος-5ος αιώνας π.Χ.). Το μουσειολογικό σκεπτικό της έκθεσης εντάσσει στα
εκθέματα τους «Δεσμώτες», μέσω της εκτιμώμενης σύνδεσής τους με το «Κυλώνειο
Αγος» (δεύτερο μισό του 7ου αιώνα π.Χ.), δηλαδή την ύβρι που διέπραξαν οι
Αθηναίοι όταν φόνευσαν τους υποστηρικτές του επίδοξου τυράννου Κύλωνα, παρότι
εκείνοι είχαν προσφύγει ως ικέτες σε βωμούς της θεάς Αθηνάς. Η πόλη υπέστη τότε
συμφορές και κοινωνικές αναταραχές, που σύμφωνα με το Μαντείο των Δελφών
απαιτούσαν τον καθαρμό της από τον Επιμενίδη, σοφό ιερέα και θεσμοθέτη της
Κρήτης. «Οταν ο Επιμενίδης έφτασε στην
Αθήνα, έκανε καθαρμούς, αλλά ήρθε και σε επαφή με τον Δράκοντα, ενώ υπάρχουν
πηγές που αναφέρουν ότι σχετίστηκε με τη σύνταξη νόμων», εξηγεί η δρ
Χρυσουλάκη. «Η Κρήτη ήταν τότε πρωτοπόρος στη γραπτή νομοθεσία», προσθέτει η αρχαιολόγος,
επικαλούμενη το πλήθος των αρχαϊκών επιγραφών του νησιού. «Οι νόμοι της λοιπόν
έδωσαν τη βασική ιδέα για τους νόμους που συντάχθηκαν στην Αττική. Όταν
απέκτησε και εκείνη γραπτή νομοθεσία, άρχισαν να αποφεύγονται οι κοινωνικές
αναταραχές και ξεκίνησε μια διαδικασία που θα καθιστούσε αριστοκράτες και μη
αριστοκράτες ίσους απέναντι στον νόμο. Η εξέλιξη της διαδικασίας αυτής με τον
Σόλωνα θα κατέληγε στις πολιτειακές αλλαγές του Κλεισθένη, δηλαδή στη
δημοκρατία. Μπορεί λοιπόν η Κρήτη να μην έφτασε ποτέ στο δημοκρατικό πολίτευμα
–για διάφορους λόγους– όμως βοήθησε στην πολιτειακή εξέλιξη της Αθήνας»
(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Εξαιρετική η αναφορά στα γεγονότα της εποχής. Εύγε. Και για
την Έκθεση και το άρθρο ...
Το ημερολόγιο προσπαθεί να αντανακλά την ανάγκη συμμετοχής στα κοινά με τη διατύπωση και ελπίζουμε συζήτηση, επί προτάσεων που αποσκοπούν σε μια καλύτερη και λειτουργικότερη κοινωνία (Δημήτριος Σωτηρίου, 15 Ιουλίου 2007)
16 Νοεμβρίου 2024
Η άποψή μας για την Επικαιρότητα και τη Καθημερινότητα …
·
13/11/2024 – ΠΝΟ: Δεμένα τα πλοία για 24 ώρες την Τετάρτη 20
Νοεμβρίου. Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση
της ΓΣΕΕ για την
Τετάρτη 20 Νοεμβρίου αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή συνεδρίασή της η διοίκηση
της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Τα πλοία όλων
των κατηγοριών πανελλαδικά θα μείνουν δεμένα από ώρα 00:01 έως τις 24:00 της
ίδιας ημέρας, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, την
αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της
αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων. Σύμφωνα με την ΠΝΟ, οι Έλληνες
ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους
πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων αυτών, «γιατί είναι οι
μόνοι που στην καλύτερη περίπτωση εργάζονται 5 με 6 μήνες τον χρόνο για να
ζήσουν αυτοί και οι οικογένειές τους όλο τον χρόνο». Ταυτόχρονα, οι
ναυτεργάτες, όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά
προβλήματα, τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από
22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στα
Ε/Γ-Ο/Γ ακτοπλοϊκά πλοία
αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων. (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Και αυτή η κυβέρνηση
δεν τολμά να εφαρμόσει τους Νόμους για τις αναγκαίες υπηρεσίες σε περιπτώσεις
απεργιών. Δράμα …
·
16/11/2024
– Double green deal σύναψε η
EcoLog.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου