Τείνουν
να κατακυριεύσουν όλη την Ελλάδα. Και έχουν αναδειχθεί σε μείζονα
επιχειρηματική δραστηριότητα, μεγάλο εργοδότη και πηγή πλούτου για πολλούς,
ιδιαίτερα εκείνων που έχουν καταλάβει στρατηγικά σημεία σε παραλίες και
τουριστικούς προορισμούς.
Πολλοί
από αυτούς δεν έχουν καν άδεια. Το επιχείρημά τους είναι ότι βρίσκονται εκεί
από πολύ παλιά. Είναι θέμα αν τηρούν ελάχιστες προδιαγραφές καταστημάτων εστίασης
(οι τουαλέτες είναι συνήθως για ζώα), είναι ασυνεπείς προς τις φορολογικές
αρχές και τα πρόστιμα όταν επιβάλλονται (και αυτά σπανίως), δεν είναι σίγουρο ότι
καταβάλλονται.
Μας
είχε κάνει μεγάλη εντύπωση προ 40ετίας περίπου, όταν είδαμε σε αντίστοιχα καταστήματα
στη Νέα Υόρκη, ότι υπήρχε πινακίδα που ανέφερε τον μέγιστο αριθμό των ατόμων για
τα οποία είχε άδεια το κατάστημα. Εδώ ισχύει ο νόμος μάλλον της επεκτάσεως κατά
βούληση και των ανεξέλεγκτων δραστηριοτήτων του καταστήματος.
Δεύτερο
στοιχείο, στο οποίο έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν, είναι ποιοι είναι οι
προμηθευτές των καταστημάτων εστίασης. Κανείς δεν γνωρίζει. Όλοι πρέπει να
διαθέτουν κατάλογο με τους προμηθευτές τους και όλα τα προϊόντα που διατίθενται
πρέπει να είναι επώνυμα. Τα ίδια πρέπει να ισχύουν και για τα ξενοδοχεία με
εστιατόρια και παροχή πρωινού.
Τρίτο στοιχείο
είναι οι προδιάγραφες για τα είδη που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής ή κατανάλωσης,
οι περίφημες προδιαγραφές HACCP. Καμιά
επιχείρηση εστίασης δεν έχουμε δει να αναφέρεται στο θέμα. Και βέβαια οι αρχές ξέρουν
να το επιβάλλουν στα σουπερμάρκετ αλλά όχι στα εστιατόρια και τα άλλα παρεμφερή
καταστήματα.
Τέταρτο
στοιχείο είναι οι λιποβαρείς μερίδες. Οι ποσότητες καθορίζονται με το μάτι και μάλλον
πρέπει να επιβληθεί όλα να ζυγίζονται, προτού προσφερθούν στους καταναλωτές.
Πέμπτο στοιχείο
είναι η παντελής απουσία προσφοράς φρούτων από τα καταστήματα εστίασης. Μερικά ίσως
προφέρουν να μικρό γλυκό ως κέρασμα στο τέλος του γεύματος ή καρπούζι που είναι και
φθηνό. Η τάση αυτή πρέπει να γενικευθεί και να εμπλουτιστεί όπως και η δωρεάν
προσφορά ενός λίτρου εμφιαλωμένου επωνύμου νερού ανά τραπέζι. Η διαφήμιση των
ελληνικών νερών θα είναι μεγάλη και επωφελής. Υπάρχουν και άλλες προτάσεις στο Ημερολόγιο
Απλά και Κατανοητά. Με την ευκαιρία υπενθιμίζουμε την πρότασή μας του 2013 - βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2016/03/blog-post_2.html ,..
Κράτος και δημόσια διοίκηση
μονόφθαλμοι, μίζεροι, αναποτελεσματικοί, μονολιθικοί, διαπλεκόμενοι, απαράδεκτοι. Διαλέγετε και παίρνετε …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου