- · 06/08/2025 – Άνοιξε η μεγάλη πληγή με τα βιολογικά προϊόντα: Αλυσιδωτές επιπτώσεις από το πάγωμα του «IRIS». Χθες γνωστοποιήθηκε ότι το ΕΣΥΔ προχώρησε στην απόφαση για εξάμηνη αναστολή διαπίστευσης της εταιρείας Α. Χατζηδάκη και ΣΙΑ Ε.Ε., με δ.τ. «IRIS», που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους φορείς διαπίστευσης της χώρας. Η απόφαση ήρθε μετά τα ευρήματα ελέγχων, που πραγματοποιήθηκαν στις 14 και 15 Ιουλίου, όπου διαπιστώθηκε μη τήρηση των κανονισμών διαπίστευσης. Η εταιρεία κλήθηκε για ακρόαση στις 30 Ιουλίου και στην επόμενη συνεδρίαση του ΕΣΥΔ στις 4/8 αποφασίστηκε η εξάμηνη αναστολή της διαπίστευσης και η διενέργεια νέας αξιολόγησης μετά την παρέλευση του εξαμήνου προκειμένου να εξεταστεί εκ νέου εάν έχουν αρθεί οι μη συμμορφώσεις και οι λόγοι συνολικά της αναστολής της διαπίστευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το «πάγωμα» του «IRIS» έχει σημαντικές επιπτώσεις καθώς πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους φορείς πιστοποίησης. Το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης έδωσε ραντεβού για ακρόαση αύριο στην Terra Cert (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η ελληνική μαφία σε πλήρη δράση, επί χρόνια. Η εξάμηνη αναστολή διαπίστευσης της εταιρείας Α. Χατζηδάκη και ΣΙΑ Ε.Ε., με δ.τ. «IRIS» είναι χάδι …
- · 06/08/2025 – Συρία: Η Συρία υπέγραψε 12 επενδυτικές συμφωνίες αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων με Κατάρ, την Τετάρτη σε τελετή στην οποία παρευρέθηκε ο προσωρινός πρόεδρος Άχμεντ αλ-Σαράα, συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομών, μεταφορών και ακινήτων με στόχο την αναζωογόνηση της κατεστραμμένης από τον πόλεμο οικονομίας. Οι συμφωνίες περιελάμβαναν μια συμφωνία 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στη Δαμασκό που υπογράφηκε με την UCC holding του Κατάρ και μια συμφωνία 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός μετρό στην πρωτεύουσα της Συρίας με την εθνική επενδυτική εταιρεία των ΗΑΕ.Άλλες σημαντικές εξελίξεις περιλαμβάνουν το έργο των Πύργων της Δαμασκού ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε με την UBAKO, με έδρα την Ιταλία (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η Ιταλία χώνεται παντού στη Μέση Ανατολή/Μεσόγειο. Η Ελλάδα τι κάνει;
- · 06/08/2025 – Κατατέθηκε η απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Τρίπολης. Η Αθήνα καταρρίπτει στον ΟΗΕ τους ισχυρισμούς της Λιβύης για τις έρευνες νότια της Κρήτης. Απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Λιβύης, με την οποία η Τρίπολη τοποεθετούνταν στη δημοσίευση εκ μέρους της χώρας μας των χαρτών που αφορούν στην παραχώρηση μας δύο οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron, κατέθεσε χθες στον ΟΗΕ, η μόνιμη αντιπροσωπεία της Ελλάδας. Στην κατατεθείσα ελληνική απάντηση αποτυπώνονται τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης, καθώς και τα εξωτερικά όρια τόσο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας όσο και της Αποκλειστικής Ζώνης. Συγκεκριμένα, στην ελληνική απάντηση αποτυπώνονται, τα ερειδόμενα στο διενές δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας, τα οποία στο Ιόνιο Πέλαγος και έως το ακρωτήριο Ταίναρο αγγίζουν τα 12 ναυτικά μίλια. Επίσης, τα εξωτερικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ ενώ επισημαίνονται οι συμφωνίες με Αίγυπτο (τμηματική ΑΟΖ) και Ιταλία). Η μεταβατική η κυβέρνηση της Τρίπολης με τη ρηματική διακοίνωσή της είχε προχωρήσει σε καταγγελία της Αθήνας όταν η τελευταία δημοσίευσε στυα αρμόδια ευρωπαϊκά Οργανα τους χάρτες παραχώρησης δύο θαλασσίων οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron. Επί της ουσίας η Τρίπολη προσπάθησε να δώσει υπόσταση στο παράνομο τουρκολιβυκό μνημίνιο όπως αυτά προέκυψαν από την έκνομη συμφωνία του ή όχι; (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Ζητήθηκε άραγε η προσυπογραφή από την ΕΕ. Ποια είναι η θέση της, μια και πρόκειται για τα εξωτερικά της όρια/σύνορα
- · 07/08/2025 – Φωτιά ξέσπασε σε μονοκατοικία στην Δραπετσώνα το πρωί της Πέμπτης. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις έθεσαν τη φωτιά υπό έλεγχο πριν επεκταθεί. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στο σημείο η κατάσταση ήταν αποπνικτική ενώ απομακρύνθηκαν δύο άτομα που παρουσίασαν αναπνευστικά προβλήματα και βρίσκονταν σε διπλανό σπίτι. Πυροσβέστες με τρία οχήματα κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά πριν επεκταθεί, ενώ μετά τις 7 το πρωί υπήρξε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Σπάρτης από το ύψος της με τη συμβολή της οδού Καλλέργη (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Κάθε μέρα και μια ή περισσότερες φωτιές. Στα δάση, σε σπίτια και αποθήκες, σε επιχειρήσεις, Με ή χωρίς θύματα. Η Πυροσβερική βαριέται που ζει και κρατά το στόμα της κλειστό, μια και δεν την ελέγχει κανείς. Φυσικά και δεν ασχολείται ότε με τις αιτίες ούτε με την πρόληψη
- · 07/08/2025 – Νέα Στύρα: Έτοιμο το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου από την ξέρα. Στο σημείο βρίσκονται δύο ρυμουλκά, ένα αντιρρυπαντικό σκάφος και ένα πλωτό του Λιμενικού. Μέσα στην επόμενη ώρα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου, το οποίο έχει προσαράξει στην ξέρα «Γλάρος», ανοικτά από τα Νέα Στύρα Ευβοίας. Βάσει πληροφοριών που μεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εντός του πλοίου υπάρχουν μέλη συνεργείου το οποίο αναμένεται να αναλάβει την διαδικασία αποκόλλησης του φέρι-μποτ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ», αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι εργασίες επιδιόρθωσης των ζημιών που έχουν προκληθεί από την προσάραξη. Σε ό,τι αφορά το ρήγμα, ειδικός δύτης κατέγραψε «κατά τόπους σκισίματα», δηλαδή δεν πρόκειται για ένα μεγάλο συνεχές ρήγμα και η συνολική έκταση των «σκισιμάτων» είναι μεταξύ 10 και 15 μέτρων (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η ετοιμότητα όλων είναι παροιμιώδης. Οπερέτα, ευτυχώς για γέλια και όχι κλάματα. Πάρ’ τον ένα χτύπα τον άλλο ...
- · 09/08/2025 – Με σχεδόν οριζόντιο τρόπο, πρυτανεύουσα αρχή την παροιμία «κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε» και πλαίσιο που θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 –τελευταία αναθεώρησή του έγινε πριν από 30 χρόνια– λειτουργεί ο μηχανισμός έκδοσης απαγορευτικού απόπλου για τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Και καθώς οι δυνατοί άνεμοι και τα απαγορευτικά που επιφέρουν θεωρούνται ανωτέρα βία, οι επιβάτες δεν έχουν δικαίωμα αποζημίωσης παρά μόνο επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλαν. Στην Ελλάδα το απαγορευτικό εκδίδει η κατά τόπους λιμενική αρχή –αλλά στην πράξη συνήθως το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά–, αφού λάβει υπόψη της το δελτίο πρόγνωσης καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, που εκδίδεται κάθε έξι ώρες, καθώς και έκτακτα δελτία. Το απαγορευτικό θα πρέπει όμως να εξαρτάται όχι μόνο από την ένταση των ανέμων, αλλά και την κατεύθυνσή τους, όπως και το ύψος και τη φορά του κυματισμού. Διαφοροποιείται επίσης ανάλογα με το μήκος του πλοίου. Στο εξωτερικό, την απόφαση και την ευθύνη για το αν ένα πλοίο θα αποπλεύσει ή όχι έχει στις περισσότερες των περιπτώσεων ο καπετάνιος. Το αυτό ισχύει, άλλωστε, και για τους διεθνείς πλόες με αφετηρία την Ελλάδα, όπως οι γραμμές προς την Ιταλία. Αντιστοίχως, οι Αρχές των λιμένων προορισμού, εκεί όπου γίνεται δηλαδή ο κατάπλους, έχουν την αρμοδιότητα και την ευθύνη να αποφασίσουν αν ένα πλοίο μπορεί να δέσει ή όχι, αναφέρουν άλλες πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Στην Ελλάδα, όμως, λόγω της κατάστασης των υποδομών, του πλήθους των νησιών και της φύσης του κυματισμού και των ανέμων, έχει επιλεγεί η απόφαση για απαγορευτικό να βγαίνει από τα λιμάνια αφετηρίας και όχι προορισμού (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Τα έκαναν και τα κάνουν θάλασσα. Κάποτε πρέπει να ισχύουν και για την Ελλάδα οι διεθνείς κανόνες ...
- · 06/08/2025 – Συρία: Η Συρία υπέγραψε 12 επενδυτικές συμφωνίες αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων με Κατάρ, την Τετάρτη σε τελετή στην οποία παρευρέθηκε ο προσωρινός πρόεδρος Άχμεντ αλ-Σαράα, συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομών, μεταφορών και ακινήτων με στόχο την αναζωογόνηση της κατεστραμμένης από τον πόλεμο οικονομίας. Οι συμφωνίες περιελάμβαναν μια συμφωνία 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στη Δαμασκό που υπογράφηκε με την UCC holding του Κατάρ και μια συμφωνία 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός μετρό στην πρωτεύουσα της Συρίας με την εθνική επενδυτική εταιρεία των ΗΑΕ.Άλλες σημαντικές εξελίξεις περιλαμβάνουν το έργο των Πύργων της Δαμασκού ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε με την UBAKO, με έδρα την Ιταλία (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η Ιταλία χώνεται παντού στη Μέση Ανατολή/Μεσόγειο. Η Ελλάδα τι κάνει;
- · 06/08/2025 – Κατατέθηκε η απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Τρίπολης. Η Αθήνα καταρρίπτει στον ΟΗΕ τους ισχυρισμούς της Λιβύης για τις έρευνες νότια της Κρήτης. Απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Λιβύης, με την οποία η Τρίπολη τοποεθετούνταν στη δημοσίευση εκ μέρους της χώρας μας των χαρτών που αφορούν στην παραχώρηση μας δύο οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron, κατέθεσε χθες στον ΟΗΕ, η μόνιμη αντιπροσωπεία της Ελλάδας. Στην κατατεθείσα ελληνική απάντηση αποτυπώνονται τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης, καθώς και τα εξωτερικά όρια τόσο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας όσο και της Αποκλειστικής Ζώνης. Συγκεκριμένα, στην ελληνική απάντηση αποτυπώνονται, τα ερειδόμενα στο διενές δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας, τα οποία στο Ιόνιο Πέλαγος και έως το ακρωτήριο Ταίναρο αγγίζουν τα 12 ναυτικά μίλια. Επίσης, τα εξωτερικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ ενώ επισημαίνονται οι συμφωνίες με Αίγυπτο (τμηματική ΑΟΖ) και Ιταλία). Η μεταβατική η κυβέρνηση της Τρίπολης με τη ρηματική διακοίνωσή της είχε προχωρήσει σε καταγγελία της Αθήνας όταν η τελευταία δημοσίευσε στυα αρμόδια ευρωπαϊκά Οργανα τους χάρτες παραχώρησης δύο θαλασσίων οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron. Επί της ουσίας η Τρίπολη προσπάθησε να δώσει υπόσταση στο παράνομο τουρκολιβυκό μνημίνιο όπως αυτά προέκυψαν από την έκνομη συμφωνία του ή όχι; (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Ζητήθηκε άραγε η προσυπογραφή από την ΕΕ. Ποια είναι η θέση της, μια και πρόκειται για τα εξωτερικά της όρια/σύνορα
- · 07/08/2025 – Φωτιά ξέσπασε σε μονοκατοικία στην Δραπετσώνα το πρωί της Πέμπτης. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις έθεσαν τη φωτιά υπό έλεγχο πριν επεκταθεί. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στο σημείο η κατάσταση ήταν αποπνικτική ενώ απομακρύνθηκαν δύο άτομα που παρουσίασαν αναπνευστικά προβλήματα και βρίσκονταν σε διπλανό σπίτι. Πυροσβέστες με τρία οχήματα κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά πριν επεκταθεί, ενώ μετά τις 7 το πρωί υπήρξε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Σπάρτης από το ύψος της με τη συμβολή της οδού Καλλέργη (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Κάθε μέρα και μια ή περισσότερες φωτιές. Στα δάση, σε σπίτια και αποθήκες, σε επιχειρήσεις, Με ή χωρίς θύματα. Η Πυροσβερική βαριέται που ζει και κρατά το στόμα της κλειστό, μια και δεν την ελέγχει κανείς. Φυσικά και δεν ασχολείται ότε με τις αιτίες ούτε με την πρόληψη
- · 07/08/2025 – Νέα Στύρα: Έτοιμο το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου από την ξέρα. Στο σημείο βρίσκονται δύο ρυμουλκά, ένα αντιρρυπαντικό σκάφος και ένα πλωτό του Λιμενικού. Μέσα στην επόμενη ώρα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου, το οποίο έχει προσαράξει στην ξέρα «Γλάρος», ανοικτά από τα Νέα Στύρα Ευβοίας. Βάσει πληροφοριών που μεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εντός του πλοίου υπάρχουν μέλη συνεργείου το οποίο αναμένεται να αναλάβει την διαδικασία αποκόλλησης του φέρι-μποτ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ», αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι εργασίες επιδιόρθωσης των ζημιών που έχουν προκληθεί από την προσάραξη. Σε ό,τι αφορά το ρήγμα, ειδικός δύτης κατέγραψε «κατά τόπους σκισίματα», δηλαδή δεν πρόκειται για ένα μεγάλο συνεχές ρήγμα και η συνολική έκταση των «σκισιμάτων» είναι μεταξύ 10 και 15 μέτρων (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η ετοιμότητα όλων είναι παροιμιώδης. Οπερέτα, ευτυχώς για γέλια και όχι κλάματα. Πάρ’ τον ένα χτύπα τον άλλο ...
- · 09/08/2025 – Με σχεδόν οριζόντιο τρόπο, πρυτανεύουσα αρχή την παροιμία «κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε» και πλαίσιο που θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 –τελευταία αναθεώρησή του έγινε πριν από 30 χρόνια– λειτουργεί ο μηχανισμός έκδοσης απαγορευτικού απόπλου για τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Και καθώς οι δυνατοί άνεμοι και τα απαγορευτικά που επιφέρουν θεωρούνται ανωτέρα βία, οι επιβάτες δεν έχουν δικαίωμα αποζημίωσης παρά μόνο επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλαν. Στην Ελλάδα το απαγορευτικό εκδίδει η κατά τόπους λιμενική αρχή –αλλά στην πράξη συνήθως το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά–, αφού λάβει υπόψη της το δελτίο πρόγνωσης καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, που εκδίδεται κάθε έξι ώρες, καθώς και έκτακτα δελτία. Το απαγορευτικό θα πρέπει όμως να εξαρτάται όχι μόνο από την ένταση των ανέμων, αλλά και την κατεύθυνσή τους, όπως και το ύψος και τη φορά του κυματισμού. Διαφοροποιείται επίσης ανάλογα με το μήκος του πλοίου. Στο εξωτερικό, την απόφαση και την ευθύνη για το αν ένα πλοίο θα αποπλεύσει ή όχι έχει στις περισσότερες των περιπτώσεων ο καπετάνιος. Το αυτό ισχύει, άλλωστε, και για τους διεθνείς πλόες με αφετηρία την Ελλάδα, όπως οι γραμμές προς την Ιταλία. Αντιστοίχως, οι Αρχές των λιμένων προορισμού, εκεί όπου γίνεται δηλαδή ο κατάπλους, έχουν την αρμοδιότητα και την ευθύνη να αποφασίσουν αν ένα πλοίο μπορεί να δέσει ή όχι, αναφέρουν άλλες πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Στην Ελλάδα, όμως, λόγω της κατάστασης των υποδομών, του πλήθους των νησιών και της φύσης του κυματισμού και των ανέμων, έχει επιλεγεί η απόφαση για απαγορευτικό να βγαίνει από τα λιμάνια αφετηρίας και όχι προορισμού (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Τα έκαναν και τα κάνουν θάλασσα. Κάποτε πρέπει να ισχύουν και για την Ελλάδα οι διεθνείς κανόνες ...
- · 06/08/2025 – Συρία: Η Συρία υπέγραψε 12 επενδυτικές συμφωνίες αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων με Κατάρ, την Τετάρτη σε τελετή στην οποία παρευρέθηκε ο προσωρινός πρόεδρος Άχμεντ αλ-Σαράα, συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομών, μεταφορών και ακινήτων με στόχο την αναζωογόνηση της κατεστραμμένης από τον πόλεμο οικονομίας. Οι συμφωνίες περιελάμβαναν μια συμφωνία 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στη Δαμασκό που υπογράφηκε με την UCC holding του Κατάρ και μια συμφωνία 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός μετρό στην πρωτεύουσα της Συρίας με την εθνική επενδυτική εταιρεία των ΗΑΕ.Άλλες σημαντικές εξελίξεις περιλαμβάνουν το έργο των Πύργων της Δαμασκού ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε με την UBAKO, με έδρα την Ιταλία (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η Ιταλία χώνεται παντού στη Μέση Ανατολή/Μεσόγειο. Η Ελλάδα τι κάνει;
- · 06/08/2025 – Κατατέθηκε η απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Τρίπολης. Η Αθήνα καταρρίπτει στον ΟΗΕ τους ισχυρισμούς της Λιβύης για τις έρευνες νότια της Κρήτης. Απάντηση στη ρηματική διακοίνωση της Λιβύης, με την οποία η Τρίπολη τοποεθετούνταν στη δημοσίευση εκ μέρους της χώρας μας των χαρτών που αφορούν στην παραχώρηση μας δύο οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron, κατέθεσε χθες στον ΟΗΕ, η μόνιμη αντιπροσωπεία της Ελλάδας. Στην κατατεθείσα ελληνική απάντηση αποτυπώνονται τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης, καθώς και τα εξωτερικά όρια τόσο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας όσο και της Αποκλειστικής Ζώνης. Συγκεκριμένα, στην ελληνική απάντηση αποτυπώνονται, τα ερειδόμενα στο διενές δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας, τα οποία στο Ιόνιο Πέλαγος και έως το ακρωτήριο Ταίναρο αγγίζουν τα 12 ναυτικά μίλια. Επίσης, τα εξωτερικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ ενώ επισημαίνονται οι συμφωνίες με Αίγυπτο (τμηματική ΑΟΖ) και Ιταλία). Η μεταβατική η κυβέρνηση της Τρίπολης με τη ρηματική διακοίνωσή της είχε προχωρήσει σε καταγγελία της Αθήνας όταν η τελευταία δημοσίευσε στυα αρμόδια ευρωπαϊκά Οργανα τους χάρτες παραχώρησης δύο θαλασσίων οικοπέδων νοτιοδυτικά της Κρήτης στην αμερικανική Chevron. Επί της ουσίας η Τρίπολη προσπάθησε να δώσει υπόσταση στο παράνομο τουρκολιβυκό μνημίνιο όπως αυτά προέκυψαν από την έκνομη συμφωνία του ή όχι; (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Ζητήθηκε άραγε η προσυπογραφή από την ΕΕ. Ποια είναι η θέση της, μια και πρόκειται για τα εξωτερικά της όρια/σύνορα
- · 07/08/2025 – Φωτιά ξέσπασε σε μονοκατοικία στην Δραπετσώνα το πρωί της Πέμπτης. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις έθεσαν τη φωτιά υπό έλεγχο πριν επεκταθεί. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στο σημείο η κατάσταση ήταν αποπνικτική ενώ απομακρύνθηκαν δύο άτομα που παρουσίασαν αναπνευστικά προβλήματα και βρίσκονταν σε διπλανό σπίτι. Πυροσβέστες με τρία οχήματα κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά πριν επεκταθεί, ενώ μετά τις 7 το πρωί υπήρξε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Σπάρτης από το ύψος της με τη συμβολή της οδού Καλλέργη (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Κάθε μέρα και μια ή περισσότερες φωτιές. Στα δάση, σε σπίτια και αποθήκες, σε επιχειρήσεις, Με ή χωρίς θύματα. Η Πυροσβεστική βαριέται που ζει και κρατά το στόμα της κλειστό, μια και δεν την ελέγχει κανείς. Φυσικά και δεν ασχολείται ότε με τις αιτίες ούτε με την πρόληψη
- · 07/08/2025 – Νέα Στύρα: Έτοιμο το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου από την ξέρα. Στο σημείο βρίσκονται δύο ρυμουλκά, ένα αντιρρυπαντικό σκάφος και ένα πλωτό του Λιμενικού. Μέσα στην επόμενη ώρα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου, το οποίο έχει προσαράξει στην ξέρα «Γλάρος», ανοικτά από τα Νέα Στύρα Ευβοίας. Βάσει πληροφοριών που μεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εντός του πλοίου υπάρχουν μέλη συνεργείου το οποίο αναμένεται να αναλάβει την διαδικασία αποκόλλησης του φέρι-μποτ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ», αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι εργασίες επιδιόρθωσης των ζημιών που έχουν προκληθεί από την προσάραξη. Σε ό,τι αφορά το ρήγμα, ειδικός δύτης κατέγραψε «κατά τόπους σκισίματα», δηλαδή δεν πρόκειται για ένα μεγάλο συνεχές ρήγμα και η συνολική έκταση των «σκισιμάτων» είναι μεταξύ 10 και 15 μέτρων (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Η ετοιμότητα όλων είναι παροιμιώδης. Οπερέτα, ευτυχώς για γέλια και όχι κλάματα. Πάρ’ τον ένα χτύπα τον άλλο ...
- · 09/08/2025 – Με σχεδόν οριζόντιο τρόπο, πρυτανεύουσα αρχή την παροιμία «κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε» και πλαίσιο που θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 –τελευταία αναθεώρησή του έγινε πριν από 30 χρόνια– λειτουργεί ο μηχανισμός έκδοσης απαγορευτικού απόπλου για τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Και καθώς οι δυνατοί άνεμοι και τα απαγορευτικά που επιφέρουν θεωρούνται ανωτέρα βία, οι επιβάτες δεν έχουν δικαίωμα αποζημίωσης παρά μόνο επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλαν. Στην Ελλάδα το απαγορευτικό εκδίδει η κατά τόπους λιμενική αρχή –αλλά στην πράξη συνήθως το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά–, αφού λάβει υπόψη της το δελτίο πρόγνωσης καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, που εκδίδεται κάθε έξι ώρες, καθώς και έκτακτα δελτία. Το απαγορευτικό θα πρέπει όμως να εξαρτάται όχι μόνο από την ένταση των ανέμων, αλλά και την κατεύθυνσή τους, όπως και το ύψος και τη φορά του κυματισμού. Διαφοροποιείται επίσης ανάλογα με το μήκος του πλοίου. Στο εξωτερικό, την απόφαση και την ευθύνη για το αν ένα πλοίο θα αποπλεύσει ή όχι έχει στις περισσότερες των περιπτώσεων ο καπετάνιος. Το αυτό ισχύει, άλλωστε, και για τους διεθνείς πλόες με αφετηρία την Ελλάδα, όπως οι γραμμές προς την Ιταλία. Αντιστοίχως, οι Αρχές των λιμένων προορισμού, εκεί όπου γίνεται δηλαδή ο κατάπλους, έχουν την αρμοδιότητα και την ευθύνη να αποφασίσουν αν ένα πλοίο μπορεί να δέσει ή όχι, αναφέρουν άλλες πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Στην Ελλάδα, όμως, λόγω της κατάστασης των υποδομών, του πλήθους των νησιών και της φύσης του κυματισμού και των ανέμων, έχει επιλεγεί η απόφαση για απαγορευτικό να βγαίνει από τα λιμάνια αφετηρίας και όχι προορισμού (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Τα έκαναν και τα κάνουν θάλασσα. Κάποτε πρέπει να ισχύουν και για την Ελλάδα οι διεθνείς κανόνες ...
- · 10/08/2025 – Οδικός άξονας Βόνιτσα – Λευκάδα: Στην κυκλοφορία παραδίδεται, σήμερα το μεσημέρι η παράκαμψη του Αγίου Νικολάου του Οδικού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα, ο οποίος συνδέει την πόλη της Λευκάδας με το τμήμα «Άκτιο – Δυτικός Άξονας», μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης. Πρόκειται για τμήμα που παρακάμπτει τον οικισμό του Αγίου Νικολάου με νέα χάραξη, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων και αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας, συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων. Η διατομή της κύριας οδού διαθέτει ασφαλτοστρωμένο πλάτος 5,5 μ. ανά κατεύθυνση, περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. και ΛΕΑ 1,75 μ. «Με τους οδικούς άξονες Βόνιτσα – Λευκάδα και Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, ο οποίος έχει παραδοθεί, επιτυγχάνεται η σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τη Ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας, την Αμβρακία και την Ιόνια Οδό» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Ελπίζουμε να είναι το τέλος της 20ετούς Οδύσσειας. Ελπίζουμε επίσης να τη γλυτώσουν και μερικοί συμπολίτες μας …
Το ημερολόγιο προσπαθεί να αντανακλά την ανάγκη συμμετοχής στα κοινά με τη διατύπωση και ελπίζουμε συζήτηση, επί προτάσεων που αποσκοπούν σε μια καλύτερη και λειτουργικότερη κοινωνία (Δημήτριος Σωτηρίου, 15 Ιουλίου 2007)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου