15 Απριλίου 2021

Γέφυρες ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και την εξωστρέφεια …

Τι προβλέπει ο κυβερνητικός σχεδιασμός

Εκπόνηση διδακτορικών διπλωμάτων με στόχο όχι τα δημοσιοϋπαλληλικά επιδόματα αλλά σε τομείς σύγχρονους με βάση τις στρατηγικές προτεραιότητες της χώρας. Φίλτρο στις σπουδές που οδηγούν στη μεγάλη… αγκαλιά της εκπαίδευσης με καθιέρωση πιστοποιητικού εκπαιδευτή. Ερευνητικά προγράμματα που μπορούν να αποτελέσουν το εισιτήριο για brain gain.

                                              

Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στο «Εθνικό Σχέδιο για την Ανάκαμψη και την Ανθεκτικότητα», όπως ονομάστηκε και θα χρηματοδοτηθεί με κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, προβλέπεται να θέσουν σε νέο πλαίσιο τις σπουδές στα πανεπιστήμια, με στόχους την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της αριστείας και τη σύνδεση των σπουδών με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Είναι άλλωστε ενδεικτικό πως έως τώρα η πλειονότητα των διδακτορικών γίνεται σε αντικείμενα των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, ενώ τα κάνουν δημόσιοι υπάλληλοι που επιθυμούν να αποκτήσουν τα οικονομικά και εργασιακά προνόμια τα οποία συνδέονται με την κατοχή διδακτορικού τίτλου … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, 13.04.2021 • 20:31).

 

Είναι θετικό ότι ύστερα από χρόνια και ζαμάνια, κάποιος ή κάποιοι παράγοντες του κράτους αποφάσισαν να ασχοληθούν απ΄ ότι φαίνεται σοβαρότερα με το θέμα των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα.

 

Πρόσφατα είχαμε επισημάνει σχετικά θέματα που αφορούν το πανεπιστήμιο Αθηνων – βλέπετε

 

Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2021

Και άλλα ερωτήματα που αφορούν το Πανεπιστήμιο Αθηνών …

 

Ενώ παλαιότερα είχαμε μιλήσεις για τη «φάμπρικα των διδακτορικών» που έχουν στήσει στην κυριολεξία τα ελληνικά ΑΕΙ, χωρίς ικανοποιητικές προδιάγραφες και από ότι αποδεικνύεται σοβαρότητα και κύρος.

 

Η λογική λέει ότι οι νέοι μετά την αποφοίτηση τους πρέπει να εργάζονται για ένα διάστημα έως 5 χρόνια και μετά να αποφασίζουν για μεταπτυχιακές σπουδές, έχοντας κατανοήσει τη δυναμική της αγοράς εργασίας, την οικονομία και τις δικές τους κλίσεις και επιδιώξεις. Στις περιπτώσεις αυτές οι εταιρείες στις οποίες απασχολούνται οι φερέλπιδες αυτοί νέοι θα πρέπει να τους ενθαρρύνουν να αποκτήσουν περισσότερα προσόντα και να αναλαμβάνουν πλήρως ή μερικώς τα έξοδα σπουδών. [ΣΣ: το σύστημα αυτό μα ς περιέγραψαν στο ΜΙΤ και το Χάρβαρντ το 1985, όπου παραμείναμε επί 2μηνο χάρις σε μια υποτροφία του ΟΟΣΑ για να μελετήσουμε το εκεί σύστημα Ε&Τ (R&D)].

 

Οι απόψεις μας έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς στις αναρτήσεις (επιλεκτικά)

https://simpleandclear.blhttps://simpleandclear.blogspot.com/2016/10/7500-403.html , https://simpleandclear.blogspot.com/2017/04/100-250.html ,

https://simpleandclear.blogspot.com/2017/05/blog-post_13.htmlogspot.com/2010/04/blog-post_23.html ,

https://simpleandclear.blogspot.com/2018/03/blog-post_15.html  

 

Δυστυχώς ακούμε μεγάλα λόγια αλλά τίποτε πάλι δε θα γίνει. Όλοι έχουν βολευτεί  με τη κατάσταση και σοβαρή ανάπτυξη της Ε&Τ στην Ελλάδα δεν πρόκειται να δούμε. Ας είναι καλά η ΕΕ που χρηματοδοτεί ερευνητικά έργα και μάλιστα με συμμετοχή περισσότερων ερευνητικών ιδρυμάτων από διαφορετικές χώρες. Αυτό κρατά ακόμα ζωντανή την έρευνα στην Ελλάδα και τίποτε δε φαίνεται να είναι ικανό να την αλλάξει προς το καλλίτερο.

 

ΥΓ: Η πρότασή μας για την ίδρυση Μεταπτυχιακής Ιατρικής Σχολής δε συγκίνησε κανένα στο περίφημο ΕΚΠΑ – Πανεπιστήμιο Αθηνών – βλέπετε π.χ. https://simpleandclear.blogspot.com/2017/05/blog-post_11.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου