12 Σεπτεμβρίου 2024

Η άποψή μας για την Επικαιρότητα και τη Καθημερινότητα …

·       12/09/2024 – Στα 5,9 δισ. το κόστος της λειψυδρίας στη χώρα. Επενδυτικό κενό που μπορεί να φτάνει και τα 5 δισ. προκύπτει στον τομέα του εκσυγχρονισμού των δικτύων ύδρευσης, ιδιαίτερα αν συνεχιστεί η ανομβρία στη χώρα μας, ως συνέπεια της κλιματικής κρίσης. Βάσει στοιχείων που παρουσίασε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος Θόδωρος Σκυλακάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, Χάρης Σαχίνης, σε ειδική περί του προβλήματος της λειψυδρίας συνέντευξη Τύπου, οι προτεινόμενες από τους παρόχους νερού όλης της χώρας επενδύσεις (Εθνικό Επιχειρησιακό Σχέδιο για το Πόσιμο Νερό Φεβρουάριος 2022) εξασφάλισης της επάρκειας, μείωσης των διαρροών και αυτοματοποίησης, ανέρχονται σε 5,9 δις. ευρώ (2 δις. για 681 νέα έργα και 3,9 δις. για 1.446 έργα αναβάθμισης – αντικατάστασης) (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Μεγάλο πρόβλημα, αναιμικές απαντήσεις. Συνεχίζουν να ξεπατώνουν όμως τα ρέματα και να αδιαφορούν για τους ποταμούς των επεξεργασμένων λυμάτων …
·       12/09/2024 – Τζάρεντ Αϊζακμαν: Ποιος είναι ο 41χρονος δισεκατομμυριούχος από τις ΗΠΑ που έγραψε ιστορία ως ο πρώτος μη επαγγελματίας space walker στα χρονικά. Ο πρώτος στα χρονικά «διαστημικός περίπατος» ιδιωτών είναι πια γεγονός. Ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος Τζάρεντ Αϊζακμαν έγραψε ιστορία ως κυβερνήτης (και συγχρηματοδότης) της αποστολής «Polaris Dawn» της SpaceX, όταν «περπάτησε» σήμερα στο διάστημα μαζί με την –εργαζόμενη στη SpaceX– Σάρα Γκίλις. Ο Αϊζακμαν και η Γκίλις περιπλανήθηκαν σήμερα έξω από το διαστημικό σκάφος τους, κάνοντας τον πρώτο «διαστημικό περίπατο» ιδιωτών στα χρονικά. Η αποστολή «Polaris Dawn», η οποία χρηματοδοτήθηκε από τη SpaceX και τον Τζάρεντ Αϊζακμαν, αποτελεί έναν νέο σταθμό στην εμπορική εξερεύνηση του διαστήματος, κι αυτό επειδή μέχρι τώρα όλοι οι διαστημικοί περίπατοι είχαν γίνει από επαγγελματίες αστροναύτες, όχι από ιδιώτες. (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Θαυμασμός και μόνον για τις επιστήμες την τεχνολογία και τους ανθρώπους ...
·       12/09/2024 – Αποφυλάκιση Λύτρα: Το σκεπτικό των δικαστών. Οι δικαστές έκριναν πως ο Απόστολος Λύτρας δεν είχε πρόθεση να προκαλέσει βαριά σωματική βλάβη στη Σοφία Πολυζωγοπούλου τη νύχτα του ξυλοδαρμού και πως δεν επεδίωξε να της προκαλέσει μόνιμη βλάβη. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο βούλευμά τους οι δικαστικοί λειτουργοί αναφέρουν: «Δε δημιουργήθηκε κίνδυνος ζωής της παθούσας εφόσον, ο κατηγορούμενος έπληξε την παθούσα με γυμνά χέρια, με γροθιές, απανωτά και σφοδρότατα χτυπήματα στο πρόσωπο και στο σώμα της που όμως δεν ήταν τέτοιας διάρκειας ώστε η παθούσα να βρεθεί μεταξύ ζωής και θανάτου. Οι σωματικές βλάβες δεν είχαν αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη. «Κανένα σύμπτωμα που να συνάδει με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Εξάλλου, η ίδια ήταν σε θέση να δώσει κατάθεση, να σταθμίσει τη στάση της, να περιγράψει χωρίς κενά μνήμης τι είχε συμβεί και για ποιο λόγο δεν κατέθεσε ενώπιον των αστυνομικών αρχών την αληθή εκδοχή των γεγονότων. Διαπιστώθηκε κάταγμα του ρινικού οστού ωστόσο, δε διαπιστώθηκε ιδιαίτερη παρεκτόπιση». Όπως επισημαίνουν «το συνολικό διάστημα των 40 ημερών αναρρωτικής άδειας από την ημέρα του τραυματισμού δεν κρίνεται ιδιαίτερα μεγάλο» (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Θαυμάσιο σκεπτικό και αντίθετο με το αρχικό. Σωστά, δεν μπορεί ένας καταξιωμένος δικηγόρος, με τεράστια χρέη, τζογαδόρος και ζωή πολυτέλειας να μένει μέσα. Δε ξέρω αν η παθούσα ήταν κόρη, συζυγός ή μητέρα των κκ. δικαστών ποια θα ήταν η ετυμηγορία τους ...
·       12/09/2024 – Αττική Οδός: Υπεγράφη την Πέμπτη, στο Νομισματικό Μουσείο, η σύμβαση για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, της εταιρείας ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023 στον σχετικό διαγωνισμό, που είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης. Ο παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης. Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Χαράς ευαγγέλια. Επιτυχία, αλλά κανείς δε μιλά για την υποσχεθείσα περίφημη χρέωση ανά χιλιόμετρο και ηλεκτρονικά διόδια. Μεσαίων …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου