18 Σεπτεμβρίου 2024

Λενιώ Μυριβήλη: Υπνοβατούμε εν μέσω καυσώνων …

Η κρίση της υπερθέρμανσης βρίσκει τον πλανήτη απροετοίμαστο. Πού πρέπει να στοχεύσουν οι πολιτικές στην Ελλάδα και στον κόσμο

«Από τις πόλεις που είναι για το αυτοκίνητο να πάμε στις πόλεις που είναι για τους πεζούς. Οι πόλεις στις οποίες κυριαρχούν το βάδισμα, η μικροκινητικότητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι πιο ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή», λέει η Λενιώ Μυριβήλη. [ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΥΡΛΟΥΜΗ]

Μόλις βγήκαμε από ένα καυτό καλοκαίρι και συνεχίζουμε σε μια πολύ ζεστή χρονιά. Οι θερμοκρασίες-ρεκόρ έρχονται κατά κύματα, ενώ το 2023 είχε ήδη κατακτήσει τα σκήπτρα του πιο ζεστού έτους από τότε που κρατάμε στοιχεία. Το 2024 απειλεί να το ξεπεράσει. «Αν υπάρχει κάτι που ενώνει τον διχασμένο κόσμο μας, είναι ότι όλοι νιώθουμε όλο και περισσότερο τη ζέστη», τόνισε ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες στα τέλη Ιουλίου, απευθύνοντας Παγκόσμια Εκκληση για Δράση για την Ακραία Ζέστη. Μεταξύ όσων συνέβαλαν στη συγγραφή της ήταν η Λενιώ Μυριβήλη, ακαδημαϊκός, ανθρωπολόγος και εγγονή του συγγραφέα Στράτη Μυριβήλη, η πρώτη στην ιστορία υπεύθυνη του ΟΗΕ για την αντιμετώπιση της αστικής υπερθέρμανσης. Την περίοδο 2021-2023 είχε αναλάβει ένα ανάλογο πόστο στον Δήμο Αθηναίων, το πρώτο στην Ευρώπη, ενώ από το 2020 είναι σύμβουλος στο Κέντρο Ανθεκτικότητας Arsht-Rock του Ατλαντικού Συμβουλίου στην Ουάσιγκτον. Το κορυφαίο περιοδικό Nature τη συμπεριέλαβε στα 10 πρόσωπα που συνεισέφεραν καθοριστικά στην επιστήμη το 2023. … (
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 10.09.2024 • 07:43).

Ίσως είμαστε οι μόνοι, ή από τους πολύ λίγους που εδώ και καιρό προτείνουμε τη συρρίκνωση του τέρατος των «Αθηνών». Ασφαλώς και είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αλλά λογικά αναγκαίο. Η ποιότητα ζωής στο λεκανοπέδιο και όχι μόνον, έχει φθάσει σε απάνθρωπα επίπεδα και πρέπει να αναληφθούν άμεσα και πρόσφορα μέτρα. 

Το συγκρότημα στενάζει από τη κυριαρχία των αυτοκινήτων. Πολλοί το αναγνωρίζουν αλλά ελάχιστοι προσπαθούν να περιορίσουν τις αρνητικές του επιπτώσεις. 

Στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά έχουμε διατυπώσει τις απόψεις μας για την εξαιρετικά αρνητική επίδραση της αλόγιστης απόκτησης και χρήσης του αυτοκινήτου που έχει σε μεγάλο βαθμό επηρεάσει και τον τρόπο ανάπτυξης της χώρας και έχει επιδράσει και εντελώς αρνητικά ακόμα και στη ψυχολογία των πολιτών.
 
Διαβάστε τις απόψεις μας στο https://simpleandclear.blogspot.com/2022/06/blog-post_12.html .
 
Έχουμε ξαναγράψει για το θέμα στο Ημερολόγιο, αλλά και πάλι κανένας δεν αντέδρασε. Βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2024/08/blog-post_22.html
 
Να ερωτηθεί η κα Μυριβήλη για το τι προτείνεται για το τέρας των Αθηνών. Κυβόλιθοι στους δρόμους, μουριές, νεραντζιές και ακακίες όπου είναι δυνατόν, χιώτικα γιασεμιά και νέες αρωματικές βουκαμβίλιες (πρέπει να δημιουργηθούν) κα., ....
 
ΥΓ1: Να μελετήσουν οι αρμόδιοι ποιος είναι ο τελικός προορισμός όλων όσων διέρχονται από το κέντρο των Αθηνών. Συγκοινωνιολόγους, έχουμε, τεχνολογικά εργαλεία έχουμε, αλγορίθμους μπορούμε να φτιάξουμε. Τι περιμένουν; Και φυσικά πρέπει να προτείνουν τι πρέπει να γίνει και πως πρέπει να αναδιαρθρωθούν οι συγκοινωνίες ώστε να περιοριστεί αν είναι δυνατόν ή τουλάχιστον να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών από και προς το Κέντρο άμεσα ...
 
ΥΓ2: Σχετικό είναι και το άρθρο  Τι μας έμαθε ο Αύγουστος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου