Οι τουρίστες μαθαίνουν για την Ελλάδα από τα πρακτορείας
και τις ειδικές συμφωνίες που έχουν κάνει με τους επαγγελματίες του χώρου.
Ο ΕΟΤ το υπουργείο Τουρισμού, οι δήμοι και κάθε
άλλος πολιτιστικός φορέας που διαθέτει πληροφορίες για θέματα που μπορεί να
ενδιαφέρουν τους τουρίστες, απουσιάζουν επιδεικτικά.
Λες και δεν τους αφορά, λες και δεν επωφελούνται,,
λες και μισούν το τόπο. Αρκεί να εισπράττουν ότι εισπράττουν, να τα κρύβουν αν
μπορούν και προσπαθούν να μην τους ενοχλεί κανείς.
Η κατάσταση αύτη πρέπει να αλλάξει. Και οι νέες
τεχνολογίες είναι και διαθέσιμες και πολύ αποτελεσματικές.
Πρέπει να δημιουργούν πληροφορίες, με εγκυρότητα,
πληρότητα και ιδιαίτερα φιλική εμφάνιση και παρουσίαση, όλων των δυνατοτήτων
που προσφέρει κάθε προορισμός για τους επισκέπτες, στη γλώσσα τους και σύμφωνα
με τα πιθανά κριτήρια που θέτουν, προκειμένου να προγραμματίσουν επισκέψεις,
διακοπές και κάθε άλλου είδους δραστηριότητες.
Για παράδειγμα ένα επισκέπτης της Νάξου, θα πρέπει
να μπορεί εύκολα να πληροφορηθεί με κάθε δυνατή λεπτομέρειες για τα καταλύματα
(το κάνουν ήδη πολλές ιδιωτικές
εταιρείες), την τοπική κουζίνα, τα εστιατόρια, τα καφενεία, τα παραδοσιακά
προϊόντα, τη σύγχρονη εικόνα της περιοχής, πως μπορεί να επικοινωνήσει με
κατοίκους και με φορείς, ποια είναι τα αξιοθέατα, ποια είναι η ιστορία και ο
πολιτισμός του τόπου, ποιες είναι οι δυνατότητες επισκέψεων σε χώρους
ενδιαφέροντος (αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, εκκλησίες, μεταλλεία, θαλάσσια
πάρκα, παραλίες, διαδρομές με αυτοκίνητο, πεζοπορία, οργανωμένες επισκέψεις),
δυνατότητες συμμετοχής σε τοπικές εργασίες και δραστηριότητες, μεταφορές,
επισκέψεις σε γειτονικούς προορισμούς και σημεία ενδιαφέροντος, δυνατότητες
αθλητικών χερσαίων, θαλάσσιων και εναερίων δραστηριοτήτων, κλπ., κλπ.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να μπορούν να εμφανιστούν με σειρά κριτηρίων,
λέξεων κλειδιών και επιθυμιών των ενδιαφερομένων, στις συσκευές κινητής
τηλεφωνίας, υπολογιστών και τηλεοράσεων.
Οι παραγωγές αυτές θα γίνονται σταδιακά και θα
εμπλουτίζεται συνεχώς το περιεχόμενό τους, αλλά και θα απομακρύνεται κάθε μη
κατάλληλη ή απενεργοποιημένη ή άχρηστη πληροφορία. Άρα πρέπει να διαμορφωθούν
κανόνες διαχείρισης των πληροφοριών, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και ειδική
σήμανση για ερασιτεχνικές ή επαγγελματικές πηγές.
Ας σταματήσουμε εδώ και ας ακούσουμε και άλλες
απόψεις. Και κυρίως ας ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα οι αρμόδιοι και οι
επαΐοντες.
Έτσι ίσως το πρόβλημα της προβολής του Ελληνικού
Τουρισμού να πάψει να υφίσταται και να καταναλώνει κάθε χρόνο χρήμα, για
άχρηστες κατά τη γνώμη μας προβολές, ενέργεια και να είναι χώρος διαπλοκής και
προνομιακής μεταχείρισης ορισμένων.