Ελπίζουμε να μη χρειαστεί κανείς να νοσηλευτεί στα χέρια του
θαυμάσιου και αξιαγάπητού ΕΣΥμας.
Υπουργοί και άλλοι στυλοβάτες του συστήματος το εκθειάζουν
συστηματικά και απροκάλυπτα, λες και κανείς δε βλέπει και δεν υφίσταται την από
δύσκολη έως κακή κατάσταση των νοσοκομείων . Φυσικά και δε γνωρίζουμε τι
ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα νοσοκομεία της Ελλάδος, ακόμα και όλες στις
κλινικές του συστήματος.
Ιδού τι είδαμε και καταγράψαμε από 8-ημερη νοσηλεία στο
νοσοκομείο Λαϊκό.
- Κανένας,
νοσηλευτής, ιατρός ή άλλο επιφορτισμένο με τη νοσηλεία των ασθενών πρόσωπο δεν
φέρει την ειδική κονκάρδα με τα στοιχεία του
- Μάλλον
σπάνια βλέπεις νοσηλευτές πρόσχαρους, φιλικούς και πρόθυμους
- Σε
ερώτησή μας ποιο είναι το όνομα νοσηλεύτριας, πήραμε την αποστομωτική απάντηση
«δε λέμε ονόματα»
- Σεντόνια
αλλάζουν μια φορά την εβδομάδα
- Οι
ασθενείς φέρνουν από το σπίτι τα ειδικά αεροστρώματα για την αποφυγή
κατακλίσεων και μαξιλάρια για τους ίδιους λόγους
- Είναι αμφίβολο αν η απολύμανση κρεβατιού και κομοδίνου μετά την αποχώρηση ασθενούς είναι αποτελεσματική
- Οι
νοσηλεύτριες σχεδόν απαιτούν την παρουσία συνοδού δίπλα στον ασθενή και κυρίως
αποκλειστικής για τα βράδια. Ακούς συχνά από την ενδοεπικοινωνία «βάλτε
θερμόμετρο», «πάρτε τα φάρμακα». Κανείς νοσηλευτής δεν ασχολείται με τη
σωματική καθαριότητα του ασθενούς
- Η
νοσηλεύτρια με τα γάντια μιας χρήσεως που φορά για δική της προστασία, αδειάζει
τον ουροσυλλέκτη ασθενούς, μετά του βάζει το θερμόμετρο, καταγράφει τη
θερμοκρασία στο ειδικό πίνακα και ίσως στρώσει και κάπως τα κλινοσκεπάσματα
- Η
καθαρίστρια καθαρίζει την τουαλέτα φορώντας γάντια προστασίας, μετά πιάνει το
πόμολο της πόρτας για να την κλείσει και φεύγει κλείνοντας ίσως και την πόρτα
του θαλάμου πιάνοντας το πόμολο, με εξασφαλισμένη τη διασπορά μολυσματικών
παραγόντων
- Εξιτήρια
τη Κυριακή δεν εκδίδονται (εγώ νομίζω και το Σάββατο, αλλά δεν είμαι σίγουρος)
- Οι
ασθενείς δεν πλένονται ποτέ από τις νοσηλεύτριες. Αν δεν πληρώσεις νόμιμη ή
παράνομη «αποκλειστική» θα σε «φάνε οι ψείρες». Φυσικά οι κκ. ιατροί δεν
ασχολούνται με τέτοια τετριμμένα πράγματα. Ούτε βέβαια η διοίκηση, ούτε η
Νοσηλευτική υπηρεσία. Ούτε η Επιστημονική Επιτροπή του νοσοκομείου
- Δεν
εντοπίσαμε πουθενά κάποια ανακοίνωση προγράμματος περιοδικής απολύμανσης των
θαλάμων
- Οι
ταρίφες των «αποκλειστικών» έχουν ως εξής΅
o
«Νόμιμη» για απασχόληση 61/2 ωρών 80 € και ΣΚ 120
€
o
«Λαθραία» για 6 ώρες 30 €, για 8 ώρες 40 €, για
12 ώρες 50 €, Μπάνιο 20 €
o
Γενικώς υπάρχει απαγόρευση μη καταγεγραμμένων
«αποκλειστικών», αλλά …
- Η
καθαρίστρια περνά από το θάλαμο άπαξ της ημέρας
- Η
τηλεόραση δεν λειτουργεί (κάποιος έκλεψε το
καλώδιο της κεραίας)
- Οι
οδηγίες για το κλιματιστικό βρίσκονται δίπλα στην εσωτερική μονάδα σε ύψος που
κανείς δεν μπορεί να τη διαβάσει
- Έγγραφο
της διοικητρίας του νοσοκομείου στον πίνακα ανακοινώσεων του θαλάμου, έχει μια
απροσδιόριστη υπογραφή, χωρίς αριθμό τηλεφώνου και κυρίως το ονοματεπώνυμο της
κας διοικήτριας!
- Το
πρόβλημα των κλοπών εντός του νοσοκομείου και εις βάρος των ασθενών
αντιμετωπίζεται με πλαστικοποιημένη ανακοίνωση, χωρίς διακριτικά, στον πίνακα
ανακοινώσεων του θαλάμου, ενώ το νοσοκομείο διαθέτει ιδιωτική ασφάλεια πολλών
ατόμων
- Οι
ιστοσελίδες του νοσοκομείου είναι απαρχαιωμένες, ακατάλληλες, δεν παρέχουν
καμιά ουσιαστική πληροφόρηση στους πολίτες και ίσως δεν ενημερώνονται επί
χρόνια και χρόνια. Δ/ντες κλινικών εμφανίζονται συνταξιοδοτηθέντες ή επί το
ευγενέστερο αφυπηρετήσαντες. Άγνωστο επίσης ποιοι υπηρετούν, τα βιογραφικά τους
κλπ.
- Παντού
εντός του νοσοκομείου σε διαδρόμους και κοινόχρηστους χώρους, παρατημένος
εξοπλισμός, πεπαλαιωμένος και εν πολλοίς άχρηστος
- Στο
νοσοκομείο περιφέρονται και κυκλοφορούν χωρίς κανένα έλεγχο άνθρωποι σχετικοί
και άσχετοι
Η γενική εικόνα είναι η ακόλουθη: Ασθενείς και οικείοι
προσέρχονται ικέτες (κυριολεξία) στο νοσοκομείο και τους ειδικούς για τα
προβλήματα υγείας τους. Κανείς δεν τους καθοδηγεί, κανείς δεν τους φροντίζει
ουσιαστικά Οι επαγγελματίες συχνά
εργάζονται υπό ακατάλληλες συνθήκες, κάνουν τη δουλειά τους όπως ο καθένα
νομίζει καλύτερα. Δεν υπάρχει σύστημα, αξιολόγηση και επιβράβευση. Επικρατούν
οι προσωπικές σχέσεις και σε πολλές περιπτώσεις το προσωπικό όφελος αμφοτέρων.
Κανείς δεν δείχνει διάθεση ή καταβάλλει προσπάθεια να βελτιωθεί το σύστημα,
Όλοι σχεδόν αποδέχονται τη μοίρα τους και τις επικρατούσες συνθήκες και κοιτούν
να απομακρυνθούν μια ώρα αρχύτερα.
ΥΓ: Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει και Γραφείο Ποιότητας στο
νοσοκομείο. Τα τζάμια του γραφείου είναι καθρέπτες! Το επισκεφτήκαμε και μιλήσαμε με την κυρία που ήταν στο μικρό
γραφειάκι μπροστά σε ένα υπολογιστή. Μιλήσαμε περίπου 20 λεπτά της ώρας μαζί
της και επισημάναμε διάφορα πράγματα που επιδέχονται αμέσου βελτιώσεως χωρίς
δαπάνη. Η άποψή μας είναι ότι το αντικείμενο της υπευθύνου δεν έχει καμιά σχέση
με την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και δεν υπάρχει σχέδιο ή ενδιαφέρον για
βελτιώσεις
ΥΓ: Στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά υπάρχουν πολλές
αναρτήσεις σχετικές με τα θέματα υγείας και το υφιστάμενο σύστημα