Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


15 Μαρτίου 2018

Η νέα μόδα ή η τρέλα για μεταπτυχιακά …

Εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια ο πυρετός των μεταπτυχιακών κατέλαβε φοιτητές, ελληνικές οικογένειες και τα μέλη των πανεπιστημίων.

Ο καθένας είχε τους δικούς του λόγους. ‘Όλοι όμως μαζί χέρι, χέρι δημιούργησαν τη φούσκα των μεταπτυχιακών τίτλων. Των απαραίτητων, κατά τη λαϊκή σοφία.

Τη τρέλα αυτή υποδαύλιζε αρχικά η πλήρης αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας και αργότερα η εμμονή του για δωρεάν σπουδές, εν ονόματι του προφανούς λαϊκισμού, ότι τα φτωχά παιδιά πρέπει να σπουδάζουν εσαεί, ανεξαρτήτως προσόντων και αναγκών της χώρας, δημοσία δαπάνη.

Τη δεκαετία του 1980 καταφέραμε, ως ακαδημαϊκοί επισκέπτες, να παρακολουθήσουμε τη λειτουργία του περίφημου ΜΙΤ. Τότε οι σπουδές σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα κόστιζαν περίπου 10.000 $. Αλλά μας εξήγησαν ότι συνήθως τα δίδακτρα καλύπτονταν από εταιρείες που έστελναν επιλεγμένους νέους να τα παρακολουθήσουν και αφού είχαν εργαστεί για διάστημα όχι μικρότερο της 5-ετίας στη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις. Με τη λογική αυτή και οι νέοι ξέρουν τι εστί παραγωγή και απαιτήσεις της αγοράς και έχουν αποδείξει ότι είναι ώριμοι να επιτύχουν στις σπουδές τους και να αξιοποιήσουν τις νέες γνώσεις που θα αποκτήσουν.

Στην Ελλάδα έχει γίνει της μόδας, αμέσως μετά το πρώτο πτυχίο να συνεχίζουν τις σπουδές τους για άλλα 2 ή 3 τουλάχιστον χρόνια, χωρίς εικόνα της αγοράς, της ζωής, της εργασίας και χωρίς να έχουν ιδέα πως και που θα αξιοποιήσουν τις νέες γνώσεις. Με τις πολιτικές που ακολουθούνται, το κύριο στοιχείο που εξασφαλίζεται είναι η παρατεταμένη στάθμευση (το πάρκινγκ) των νεών ανθρώπων και έτσι περιορίζεται και η επίσημη ανεργία πτυχιούχων.

Άμεση έναρξη μεταπτυχιακών σπουδών απόκτηση διδακτορικού διπλώματος είναι ίσως ενδεδειγμένη για χαρισματικούς νέους που επιδιώκουν γνώσεις στο πεδίο της βασικής έρευνας και με σκοπό την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία.

Αν υπάρχουν άλλοι που πιστεύουν ότι κάνουμε λάθος, με μεγάλο ενδιαφέρον θα ακούσουμε τον αντίλογο.

ΥΓ: Ανάγλυφα η παρούσα κατάσταση περιγράφεται από τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Αθηνών (από τις Ιστοσελίδες του ΕΚΠΑ)
40.000    Ενεργοί Προπτυχιακοί φοιτητές
14.000   Υποψήφιοι Διδάκτορες
10.000  Μεταπτυχιακοί Φοιτητές
2.100 Διδακτικό, Ερευνητικό και Εργαστηριακό Προσωπικό 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου