Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


5 Δεκεμβρίου 2020

Η δεύτερη ζωή του «Φιλία», ενός ιστορικού ερευνητικού σκάφους …

Ένα πλωτό ερευνητικό εργαστήριο – όπως ήταν και θα εξακολουθεί να είναι το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ- μετά από την μετασκευή του θα ξαναβγεί στις ελληνικές θάλασσες το 2021. 

Το ερευνητικό σκάφος Φιλία περιμένοντας να μεγαλώσει ...

Μια είδηση για την επίσκεψη ενός σκάφους στο ναυπηγείο θα μπορούσε να περάσει και στα ψιλά των εφημερίδων σύμφωνα με μια παλιά έκφραση της δημοσιογραφικής πιάτσας. Αλλά, στη περίπτωση του σκάφους Φιλία που βγήκε στις ελληνικές θάλασσες στη δεκαετία του ΄80 τα πράγματα είναι διαφορετικά όπως επίσης και η προσέγγιση. Δίχως αμφιβολία για το σκάφος – για την ιστορία και το έργο του- του αξίζει τουλάχιστον κάτι περισσότερο από μια αναφορά: Ένα θέμα, με αρχή, μέση και (αισιόδοξο) τέλος. Και αυτό γιατί το σκάφος Φιλία είναι ένα πλωτό ερευνητικό εργαστήριο, ένας ζωντανός οργανισμός παραγωγής και μεταφοράς γνώσης … (in.gr, 1 Δεκεμβρίου 2020, 19:48).

Τι μας θύμισε η είδηση.

 

Εποχή 1983 - 85. Την ιδέα είχε ο καθηγητής Νίκος Τσιμενίδης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η κατασκευή του σκάφους χρηματοδοτήθηκε απο το Επιστημονικό Πρόγραμμα του ΝΑΤΟ, Science for Stability (ΣΣ: Αφορούσε την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Τουρκία. Συντονιστής για την Ελλάδα ήταν ο Δημήτριος Σωτηρίου). Το σκάφος ναυπηγήθηκε στο Πέραμα, καθελκύστηκε το 1986 και έλαβε κατόπιν προτάσεως του κ. Τσιμενίδη το όνομα Φιλία (ΣΣ: Το πεδίο δράσεως του σκάφους ήταν το Αιγαίο και η Ανατολική Μεσόγειος και για λόγους σκοπιμότητας έναντι του ΝΑΤΟ και των γειτόνων μας, ως κίνηση καλής θελήσεως). 

 

Η δεκαετία του 1980 ήταν δύσκολη από πολιτικής απόψεως και η εξασφάλιση πόρων για ερευνητικά έργα και προγράμματα θαλασσίων ερευνών στις Ελληνικές θάλασσες ήταν εθνική προτεραιότητα. Απαιτούσε συνεχή παρουσία και ερευνητικές εργασίες πεδίου στις ελληνικές θάλασσες. Οι πόροι ήταν εξαιρετικά περιορισμένοι και κάθε πηγή ήταν ευπρόσδεκτη, παρά το αρνητικό κλίμα που επέβαλε η νοοτροπία της τότε κυβερνήσεως του λάβρου ΠΑΣΟΚ .

 

Το τι περάσαμε δεν περιγράφεται. Αλλά καταφέραμε και ανοίξαμε ένα νέο κεφάλαιο στα ερευνητικά πεδία της Ωκεανογραφίας, των Ιχθυοαποθεμάτων και της Θαλάσσιας Βιολογίας εν γένει. Με συγκίνηση θυμάμαι τη  καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη του κλάδου και τη ναυπήγηση και του άλλου μεγαλύτερου ερευνητικού σκάφους «Αιγαίο», του ΓΓ της Γεν. Γραμματείς Έρευνας και Τεχνολογίας  Γιώργου Αργυρόπουλου. Σημαντική ήταν και η συνεισφορά του τότε πλοιάρχου του ΠΝ Γιάννη Κολλινιάτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου