Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


1 Φεβρουαρίου 2023

Όταν κόβονται οι οκτώ στους δέκα …

Τα μαθήματα - κόφτες στα ΑΕΙ, οι εξηγήσεις των καθηγητών και οι συστάσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης

Φωτ. GETTY IMAGES

Σε εμβληματικό ΑΕΙ της Αθήνας τα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις ενός μαθήματος κινούνται σταθερά γύρω στο 80%. «Εάν περάσεις αυτό το μάθημα έχεις πάρει μισό πτυχίο!», λένε οι φοιτητές, που διαμαρτύρονται για τον καθηγητή «βασανιστή» –μάλιστα έτσι τον χαρακτήρισαν στην «Κ» συνάδελφοί του–, ο οποίος όχι μόνο διδάσκει ένα δύσκολο μάθημα, αλλά και είναι «λεπτολόγος» στη βαθμολόγηση. Ποιος φταίει; Ο αυστηρός καθηγητής, οι απροετοίμαστοι φοιτητές, οι μέθοδοι διδασκαλίας και εξέτασης; Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) μέσω των εκθέσεων πιστοποίησης των τμημάτων των ελληνικών ΑΕΙ, επισημαίνει το πρόβλημα των υψηλών ποσοστών αποτυχίας σε ορισμένα μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό επικρίνει τα ιδρύματα για την απουσία εκ μέρους τους πρόθεσης να το μελετήσουν και να το αντιμετωπίσουν. Υπάρχουν βέβαια θεσμικά εργαλεία, αλλά μοιάζουν σαν τα «κυτία παραπόνων» στις δημόσιες υπηρεσίες. Σκονίζονται σε μια γωνιά, καθώς οι φοιτητές δυσπιστούν εάν μια αναφορά πιάσει τόπο. Και δικαίως. Κανένα παράπονο δεν λαμβάνεται υπόψη … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 29.01.2023 • 21:35).

Μεγάλο πρόβλημα. Ανεπαρκείς εξηγήσεις και απαράδεκτο να γίνεται διάλογος(;) μέσω εφημερίδων.

Τα προβλήματα αυτά πρέπει να συζητώνται και να επιλύονται εντός των ΑΕΙ. Αλλά που καιρός και πως να ξεβολευτούν οι κκ. καθηγητές και να απομακρυνθούν από τα καθημερινά τους προσωπικά προβλήματα; Τα προβλήματα των φοιτητών και της εκπαίδευσης εν γένει δεν είναι και δικά τους.

Λογικά πρέπει να μιλήσουμε για άλλο τύπο πανεπιστημίων από τον καθιερωμένο, που επικρατεί στη Ελλάδα, πλην εξαιρέσεων φωτισμένων πανεπιστημιακών και σοβαρών τμημάτων.

Μη μας κατηγορήστε για εμπάθεια, Όλοι όσοι κινούνται στο χώρο γνωρίζουν τα προβλήματα και τις προβληματικές καταστάσεις, αλλά κανένας δεν επιδιώκει λύσεις. Και αν το επιχειρήσει και είναι μόνος του, όλα θα εξελιχθούν εις βάρος του.

Στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά έχουμε πολλάκις αναφερθεί σε πανεπιστημιακά θέματα και έχουμε κάνει προτάσεις για διάλογο. Κανένας και ποτέ δε μας τίμησε με άρνηση έστω. Σιωπή και αδιαφορία.

Το καθοριστικό βήμα προς τις λύσεις είναι οι Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας του ιδρύματος, Υπάρχουν; Και αν ναι, εφαρμόζονται; Που; Πότε;, Από ποιον;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου