| (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI) |
Όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τις διαγραφές φοιτητών, με βάση το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο οι πρυτάνεις πρότειναν τρεις αλλαγές: α) να μειωθεί σημαντικά το απαιτούμενο ποσοστό επιτυχούς αξιολόγησης που προβλέπεται από το άρθρο 126, β) να απαλειφθεί ο όρος «επιτυχώς» και να αρκεί η συμμετοχή σε δύο ακαδημαϊκές δοκιμασίες και γ) να δίνεται η δυνατότητα στα πανεπιστήμια αιτιολογημένης αντιμετώπισης «ειδικών» περιπτώσεων φοιτητών που κινδυνεύουν με διαγραφή.
Ως προς τα ζητήματα ασφάλειας, η Σύνοδος επανέλαβε ότι αυτά διαφοροποιούνται μεταξύ των πανεπιστημίων, και, για τον λόγο αυτό, «τα όποια μέτρα δεν θα πρέπει να έχουν οριζόντια εφαρμογή, αλλά να εξειδικευτούν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του κάθε ΑΕΙ, με σημαντική οικονομική στήριξη της Πολιτείας». Εκ μέρους της Συνόδου, θεωρείται ότι προτεραιότητα έχουν τα μέτρα πολιτικής προστασίας, ώστε να προστατεύονται από κάθε πιθανό κίνδυνο η ζωή και η εργασία των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.
«Η Σύνοδος Πρυτάνεων ζητά από την Πολιτεία να στηρίξει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο στην προσπάθειά του να εκπληρώσει τον ύψιστο σκοπό του που είναι η εκπαίδευση των νέων γενιών σε όφελος της ελληνικής κοινωνίας, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη της προς την ακαδημαϊκή κοινότητα και σεβόμενη το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων», καταλήγει η ανακοίνωση της Συνόδου (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2025 20:22).
Άρτσι, μπούρτζι και τα ίδια και τα ίδια …
Μόνον λεφτά θέλουν, πάντοτε περισσότερα, πάλι το προσωπικό δεν τους φτάνει, πάλι διορίζουν ως μέλη ΔΕΠ όποιον θέλουν και με σχήματα που εφευρίσκουν (δείτε τι συμβαίνει στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και θα καταλάβετε) και επιβάλλουν στο υπουργείο και τη κυβέρνηση. Δείτε επίσης τη κατάσταση με τα μεταπτυχιακά προγράμματα και θα καταλάβετε.
Ποτέ δε συζητούν με το υπουργείο ακαδημαϊκά θέματα, προσαρμογές στα νέα δεδομένα που επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις, οι επιστημονικές πρόοδοι και οι μοναδικές νέες τεχνολογίες, που δημιουργούν νέα πεδία ερευνών και προϋποθέσεις για περισσότερες και νεότερες επιστημονικές ανακαλύψεις. Γεγονότα που επιβάλλουν μετασχηματισμούς, αναθεωρήσεις, ευελιξία, μεταβολές, αναδιαρθρώσεις, νέες συνθέσεις του ακαδημαϊκού προσωπικού και νέα εργαλεία διαχείρισης και των επιστημονικών και των διοικητικών δομών.
Είναι γεγονός ότι τα πανεπιστήμια έχουν καταντήσει εξεταστικά κέντρα, δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία των φοιτητών στα μαθήματα, τα εργαστήρια είναι περιορισμένα και όχι σύγχρονα, το προσωπικό έχει πλήρως αυτονομηθεί (εκτός των περιπτώσεων πολύ ισχυρών προσωπικοτήτων ορισμένων καθηγητών), οι βάσεις προόδου παραμένουν στο 5 και όχι στο 7 ή 8, η γενικευμένη ανομία, η ανεξέλεγκτη συμπεριφορά των συνδικαλιστικών οργανώσεων, το περιορισμένο ερευνητικό έργο, η σχεδόν πλήρης απασχόληση του επιστημονικού προσωπικού των ιατρικών σχολών με τη παροχή υπηρεσιών σε ασθενείς του ΕΣΥ, η παράλληλη και για εμάς ακατανόητη εργασία των μελών ΔΕΠ σε δικές τους εταιρείες και αντικείμενα (δικηγόροι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, χημικοί, πληροφορικοί και πλήθος άλλων ειδικοτήτων). Κάποιοι θα μιλήσουν για ισορροπημένη ιδιωτική και δημόσια ενασχόληση, αλλά εδώ στην Ελλάδα η πλάστιγγα γέρνει μονίμως υπέρ της ιδιωτικής απασχολήσεως.
Τα πανεπιστήμια έχουν καταντήσει φέουδα των
καθηγητών και πεδία ενασχόλησης με ιδιωτικού τύπου αντικείμενα και όχι πεδία άμιλλας,
επιστημονικής αριστείας και εκπαίδευσης νεοτέρων και ικανοτέρων επιστημονικών στελεχών
που έχει ανάγκη κάθε χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου