Τι είναι το «Ιντερνετ των πραγμάτων»; Αν όλες οι μηχανές
έχουν τσιπάκια, θα μπορούσαν κατά κάποιο τρόπο να «κοινωνικοποιηθούν» με το να
συνδεθούν στο Ιντερνετ (φωτ. από το κέντρο δεδομένων της Google στην Οκλαχόμα).
O Τζέρεμι Ρίφκιν είναι γνωστός για τις τολμηρές προβλέψεις
του γύρω από την κοινωνική αφομοίωση των τεχνολογικών επιτευγμάτων. Στο βιβλίο
του «Ο αιώνας της βιοτεχνολογίας» (1998), προέβλεψε την εφαρμογή προσωπικών
θεραπειών για δύσκολες ασθένειες, που θα στηρίζονται στο γονιδίωμα.
Το τελευταίο του βιβλίο έχει τίτλο «Η κοινωνία του μηδενικού κόστους: Το Ιντερνετ των πραγμάτων και η έκλειψη του καπιταλισμού». Κεντρική θέση του είναι ότι το νέο, αναδυόμενο Ιντερνετ, που θα συνδέει μέσω αισθητήρων όχι μόνο υπολογιστές αλλά και ενεργειακά δίκτυα, αυτοκίνητα, προσωπικές συσκευές και οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε, θα μας οδηγήσει σε μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης …» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΣΜΟΣ , 27.04.2014).
Το τελευταίο του βιβλίο έχει τίτλο «Η κοινωνία του μηδενικού κόστους: Το Ιντερνετ των πραγμάτων και η έκλειψη του καπιταλισμού». Κεντρική θέση του είναι ότι το νέο, αναδυόμενο Ιντερνετ, που θα συνδέει μέσω αισθητήρων όχι μόνο υπολογιστές αλλά και ενεργειακά δίκτυα, αυτοκίνητα, προσωπικές συσκευές και οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε, θα μας οδηγήσει σε μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης …» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΣΜΟΣ , 27.04.2014).
Το ερώτημα είναι και εμείς - ως συνήθως – τι κάνουμε;
Υπάρχουν εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικοί φορείς που ασχολούνται
και με αυτό το θέμα;
Ασφαλώς υπάρχουν μεμονωμένοι επιστήμονες που παρακολουθούν, ερευνούν
και προσπαθούν. Αλλά ποια είναι η πολιτική για την καινοτομία και τις επιστημονικές
εξελίξεις της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας; Ποια είναι η πολιτική των ΑΕΙ και των ΤΕΙ;
Δεν πρέπει και οι δυστυχείς
πολίτες που πληρώνουμε όλους αυτούς να γνωρίζουμε με τι ασχολούνται και πως
διαβλέπουν τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;
Και την αξιοποίησή τους;
Αλλά μήπως οι δικοί μας επιστήμονες – προφανώς και ευτυχώς όχι
όλοι – ίσως οι περισσότεροι είναι απασχολημένοι
με τα πολιτικά και δεν ευκαιρούν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου