Ποιες ήταν οι συνέπειες της κρίσης στις υποδομές και στα δίκτυα της χώρας; Αντιμετωπίζεται η διαφθορά στις πολεοδομίες; Γιατί υπάρχουν τόσο πολλές πισίνες στα νησιά που δεν έχουν νερό; Τι συμβαίνει με τις αυθαίρετες καταλήψεις αιγιαλού και την παράνομη δόμηση στα νησιά; Γίνονται έλεγχοι και υπάρχουν συνέπειες για όσους παρανομούν; Ποια είναι η αλήθεια και ποιες οι θεωρίες συνωμοσίας για τις πυρκαγιές και τις ανεμογεννήτριες; Αντέχουν τα νησιά το καλοκαίρι τόσους τουρίστες; Ποιο είναι το πρόβλημα με τα Προσφυγικά;
Σε αυτά και σε μερικά ακόμα ερωτήματα που μας απασχολούν αυτή την εποχή απαντά ο δημοσιογράφος Γιώργος Λιάλιος στο σημερινό επεισόδιο του podcast K Politics της «Καθημερινής» με τη Βασιλική Σιούτη … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 25.06.2026 • 20:24).
Σύνοψη και επανάληψη μερικών από τις πλέον κραυγαλέες καταστάσεις
που το πολιτικό σύστημα συντηρεί επί δεκαετίες γιατί έτσι πλουτίζει, επιβάλλει
τις απόψεις του, εξασφαλίζει την επανεκλογή του.
Και για να συντηρηθεί το σύστημα οι κυβερνήσεις μέσω τις
Βουλής κατασκευάζουν νόμους, αδιαφορούν κραυγαλέα για την επιβολή τους, δεν ολοκληρώνουν
ποτέ τις προβλέψεις των και αφήνουν τους δημοσίους υπάλληλους και όλα τα εντεταλμένα
όργανα να εφευρίσκουν τρόπους παρακάμψεων, μεταθέσεις ευθυνών, να προβάλλουν μονίμως
άγνοια και έλλειψη προσωπικού, ενώ ο χρηματισμός, το κοινώς λεγόμενο λάδωμα βγάζει
μάτι.
Δεν είναι δυνατόν ένας δημοσιογράφος να εντοπίζει τόσες και τόσες
παράνομες ενέργειες, να τις προβάλλει στο κοινό ως καθημερινότητα και κανείς εντεταλμένος
να μην ασχολείται. Κάπου κάπου η ΕΕ κάνει κάποιους ελέγχους και πιάνει στα πράσα
τις εγκληματικές ενέργειες, αλλά όλα ως δια μαγείας ξεχνιούνται, παραγράφονται,
τα κλεμμένα δεν επιστρέφονται, οι εγκληματίες απαλλάσσονται ή μένουν για λίγο
στις φυλακές για τα μαύρα μάτια, ενώ οι ποινές με αναστολή έχουν γίνει ο κανόνας.
Δεν είναι δυνατόν η χώρα να παρουσιάζει εικόνα μόνον
παρανομιών, ή παράλογων καταστάσεων που καλύπτονται από τους νόμους, ενώ σε
καμιά πολιτισμένη χώρα δε συμβαίνουν τα ανάλογα.
Εδώ οι αρμόδιοι θέλουν τη μίζα και το λάδωμα προκαταβολικώς
και μετά θα προχωρήσουν, θα κάνουν τα έργα. Έτσι τα έργα γίνονται μισά,
κακοσχεδιασμένα, κακοκατασευασμένα (το κλέψιμο στα υλικά είναι ο κανόνας και
όπου αλλού τους παίρνει) και χρειάζονται άλλα έργα για να γίνουν λειτουργικά ή
χρήσιμα. Σας λέει κάτι η έξοδος της Αττικής Οδού στον αυτοκινητόδρομο στη
Μεταμόρφωση, ως ένα ουσιαστικό και καραμπινάτο πρόσφατο πρόβλημα; Εκεί και ο
καθημερινός θρήνος και η αναίτια σπατάλη πόρων και ο ανάλγητος εκνευρισμός των
εποχουμένων.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο ….

