Απλά και Κατανοητά
Το ημερολόγιο προσπαθεί να αντανακλά την ανάγκη συμμετοχής στα κοινά με τη διατύπωση και ελπίζουμε συζήτηση, επί προτάσεων που αποσκοπούν σε μια καλύτερη και λειτουργικότερη κοινωνία (Δημήτριος Σωτηρίου, 15 Ιουλίου 2007)
Περιβάλλον
Κρίση και Προοπτικές ...
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).
Οι απαιτήσεις των καιρών ...
Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών
- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας
Τόσο απλά ...
«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)
26 Ιουνίου 2026
Πολίτες σε νευρική κρίση .. ακούγοντας τους μάγκες του πολιτικού συστήματος …
25 Ιουνίου 2026
Ακαθάριστα οικόπεδα, παρυφές δρόμων, δημόσιες και ιδιωτικές εκτασεις και σύγχυση φρενών …
Ο φετφάς λέει: καθαρίστε τα οικόπεδα αλλιώς θα επιβάλλω πρόστιμα τσουχτερά και κλιμακούμενα και αλίμονο σε όποιον δηλώνει ψευδώς ότι συμμορφώνεται με τις εντολές.
Δε λέμε. Καλά όλα αυτά και καιρός ήταν, αλλά κανείς δεν ασχολείται με τα ανακύψαντα προβλήματα. Ασφαλώς και κάπου περισσότερα από 600.000 οικόπεδα καθαρίστηκαν λέει το 2026 και μάλλον περισσότερα από το 2025. Δε γνωρίσουμε τους λόγους. Φαντάζομαι ότι ούτε οι αρμόδιοι τους γνωρίζουν.
Αλλά ρε παιδιά υπάρχει αρμόδιος να μας πει:
1. Τι ακριβώς γίνεται στην επικράτεια και σε κάθε δήμο ξεχωριστά; Μια άμεση λύση είναι η υποχρεωτική δημοσίευση των στοιχείων στις ιστοσελίδες των δήμων
2. Πως απομακρύνονται και ποιος επεξεργάζεται τα παραγόμενα προϊόντα των αποψιλώσεων;
3. Μελετάει κανείς ποιο είναι το ενδεδειγμένο σύστημα διαχείρισης μετά την αποψίλωση; Είναι τα παραγόμενα προϊόντα αξιοποιήσιμα, ας πούμε ως ζωοτροφές; Αν ναι, τότε μάλλον πρέπει να διαφοροποιηθούν και οι εποχές και οι ημερομηνίες αποψιλώσεων
4. Καλές οι νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος των δήμων και πως αυτοί μετέχουν στην όλη εκστρατεία αποφυγής πυρκαγιών; Σύστημα χωρίς διαφανεια και συνέπειες δε νοείται
5. Πόσα πρόστιμα εισπράττονται; Η προσφιλής μέθοδος του άτεγκτου ελληνικού κράτους μάλλον δεν αποφέρει έσοδα. Απλά το κάνει για εκφοβισμό και διευκόλυνση της διαπλοκής
6. Παρακολουθεί κάνεις ποια μέτρα λαμβάνονται σε άλλες χώρες με παρόμοιες κλιματολογικές συνθήκες; Μαθαίνουμε κάτι από αυτές;
7. Στο όλο κύκλωμα υπάρχει χώρος για την εμπλοκή των Δασαρχείων και των Δασονομείων; Ή παραμένουν στα αζήτητα και αντί να ενισχύεται η πρόληψη, προωθείται σκανδαλωδώς η καταστολή μέσω της προνομιούχου Πυροσβεστικής. Αλήθεια εκείνη η έκθεση του ειδικού που κλήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ τι απέγινε; Την κάψανε ή την πέταξαν στην ανακύκλωση; [ΣΣ: Επιτροπή υπό τον συντονισμό του διευθυντή του Global Fire Monitoring Center (GFMC) καθηγητή Dr. Johann Georg Goldammer συνέταξε (μετά τη φωτιά στο Μάτι που είχε ως αποτέλεσμα 102 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους) έκθεση όπου αναλύθηκαν τα βαθύτερα αίτια του διαρκώς εντεινόμενου προβλήματος των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα και υπέβαλε τις προτάσεις της. Η έκθεση παραδόθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 2019 σε όλα τα πολιτικά κόμματα. Απλά αγνοήθηκε – ΤΑ ΝΕΑ, 9 Αυγούστου 2021]
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν. Ίσως και άλλα αργότερα …
24 Ιουνίου 2026
ΗΠΑ: Εγκρίθηκε από την Επιτροπή της Γερουσίας το νομοσχέδιο για την Πύλη της Ανατ. Μεσογείου …
| Πηγή: AP |
ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ – ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. Σημαντική εξέλιξη στο νομοσχέδιο για την Πύλη της Ανατολικής Μεσογείου, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας. Με αυτή, το νομοσχέδιο κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψήφισή του από την Ολομέλεια της Γερουσίας και της Βουλής των Αντιπροσώπων πριν φτάσει στο γραφείο του προέδρου των ΗΠΑ για υπογραφή.
Η νομοθετική πρωτοβουλία επιδιώκει να εδραιώσει και να θεσμοθετήσει τον ρόλο της Ανατολικής Μεσογείου ως στρατηγικού κόμβου στον υπό διαμόρφωση Οικονομικό Διάδρομο Ινδίας–Μέσης Ανατολής–Ευρώπης (IMEC). Παράλληλα, προβλέπει την ενίσχυση της ενεργειακής, αμυντικής και οικονομικής συνεργασίας των Ηνωμένων Πολιτειών με βασικούς εταίρους της περιοχής, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Κύπρος, το Ισραήλ, η Αίγυπτος και η Ινδία.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην ενσωμάτωση κρίσιμων υποδομών των χωρών αυτών στα ευρύτερα σχέδια διασυνδεσιμότητας του IMEC, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου στρατηγικού διαδρόμου μεταφορών, ενέργειας, ψηφιακών δικτύων και εμπορίου που θα συνδέει την Ινδία με την Ευρώπη μέσω της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 17.06.2026 • 19:03).
Εν τω μεταξύ η προσφιλής μας γείτων Τουρκία θα βυσσοδομεί και θα έχει βάλει λυτούς και δεμένους και θα μοστράρει τεράστια οφέλη για αυτούς που αποφασίζουν, αν τελικά τορπιλίσουν τις προσπάθειες. Δείτε το έγινε με την περίφημη τουρκική τράπεζα Halbanik και τις διώξεις στις ΗΠΑ, ύστερα από πολλά χρόνια δικαστικών διερευνήσεων των παράνομων συναλλαγών τούρκων με το καθεστώς του Ιράν. Μπορεί να έχει κανείς εμπιστοσύνη στους θεσμούς και τις νομικές κίνησες των ΗΠΑ; Ιδιαίτερα με τις πολιτικές Τραμπ;
Αμφιβάλλουμε …
23 Ιουνίου 2026
Λήμνος: Ο «μπλε πνεύμονας» της Ανατ. Μεσογείου αναγεννάται – Το υποθαλάσσιο δάσος που απορροφά τις ετήσιες εκπομπές των αυτοκινήτων μιας μικρής πόλης …
| Τα λιβάδια Ποσειδωνίας συγκαταλέγονται στις πιο αποτελεσματικές δεξαμενές άνθρακα παγκοσμίως - Το κρίσιμο στοίχημα της αποκατάστασης του υποθαλάσσιου θησαυρού της Λήμνου, Πηγή φωτ. iSea |
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2026, η iSea, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία / BirdLife Greece και ο Δήμος Λήμνου, εταίροι του προγράμματος «Αναβιώνοντας τη Λήμνο» γιορτάζουν την έναρξη της πιλοτικής αποκατάστασης ενός από τα σημαντικότερα θαλάσσια οικοσυστήματα της Ανατολικής Μεσογείου.
Ο Μπλε Πνεύμονας της Λήμνου. Γνωστά κι ως «μπλε πνεύμονες» της Μεσογείου, τα λιβάδια Ποσειδωνίας συγκαταλέγονται στις πιο αποτελεσματικές δεξαμενές άνθρακα παγκοσμίως. Το υποθαλάσσιο δάσος της Λήμνου απορροφά τις ετήσιες εκπομπές των αυτοκινήτων μιας μικρής πόλης, έχοντας αποθηκευμένους περισσότερους από 270.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 5 Ιουνίου 2026 11:52).
Έρμη Λήμνος.
Τη θυμάμαι από τις ηρωικές προσπάθειες που κάναμε ως Εργαστήριο
Ιατρικής Φυσικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Αθηνών στις αρχές της
δεκαετίας του ’90 , να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά μονάδα Τηλεϊατρικής στη Μύρινα,
στο Κέντρο Υγείας. Ναι αυτό που ήταν στον ίδιο χώρο με το Νοσοκομείο Λήμνου και
είχε «πελάτες» κατοίκους αλλά και νέους που έκαναν τη θητεία τους ή υπηρετούσαν
την Πατρίδα στη Λήμνο.
Ωραίες ηρωικές εποχές. Αλλά αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ. Φεύγαμε και τα
εργαλεία έμεναν αχρησιμοποίητα. Προτιμούσαν τις διακομιδές και την απομόνωσή
τους, ώστε να μην τους ελέγχει κανείς. Πιστεύαμε ότι η Τηλεϊατρική δεν ήταν εκεί
για να τους μαλώνεις και να τους τιμωρείς, αλλά για να τους βοηθάς στο έργο τους
και να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους.
Δεν έχουμε πλέον εικόνα του τι συμβαίνει στη Λήμνο, στα πλαίσια
του ΕΣΥ.
Την αποκαλούμε όμως ακόμα και τώρα Φιλτάτη. Οι αναμνήσεις
μας είναι εξαιρετικές και πάντα αναπολούμε με μεγάλη ευχαρίστηση τη γνωριμία
μας με το νησί, τους κατοίκους που ήρθαμε σε επαφή και τις εξαιρετικές γνήσιες
στιγμές που η τότε νέα τεχνολογία προέφερε ως μικρή συμβολή στην ζωή της
ακριτικής αυτής περιοχής της Ελλάδος.
Ζητούμε κατανόηση για τη συναισθηματική αυτή περιγραφή και
τη θεωρήσαμε αναγκαία διαβάζοντας το θέμα του άρθρου της εφημερίδας
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.
Η Λήμνος αξίζει της προσοχής του πολιτικού συστήματος και
των Ελλήνων. Είναι μια εξαιρετική γωνιά της Ελληνικής γης, με ιστορία,
πολιτισμό και μεγάλες προοπτικές.
Είθε όλες οι προσπάθειές που στρέφονται προς την ανάδειξή της και την ευημερία της να στεφθούν με επιτυχία …
22 Ιουνίου 2026
Παναθηναϊκός: Η ενημέρωση του Δούκα για τον Βοτανικό και τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη (βίντεο) …
| Intime |
Ο δήμαρχος επισκέφθηκε το εργοτάξιο των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο νέο γήπεδο του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού, ενώ τόνισε πως έχουν ήδη ξεκινήσει τα πρώτα έργα θεμελίωσης.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, η διαδικασία της πασσαλοποίησης έχει ολοκληρωθεί και παράλληλα προχωρούν εξειδικευμένες γεωδαιτικές εργασίες, απαραίτητες για την ομαλή συνέχιση της θεμελίωσης.
Δείτε το βίντεο https://www.facebook.com/reel/995290536622357/?t=7
Η πιο σημαντική εξέλιξη, όπως υπογράμμισε ο Χάρης Δούκας, είναι η έκδοση της οικοδομικής άδειας για τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού.
«Το θετικό νέο είναι πως χθες εκδόθηκε και η οικοδομική άδεια, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα και το εργοτάξιο του Ερασιτέχνη θα έχει αντίστοιχη εικόνα με εκείνο του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού. Συνεχίζουμε δυναμικά», ανέφερε χαρακτηριστικά. (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Newsroom 19.06.2026 • 21:20).
Και ο κ. δήμαρχός μας διαπλεκόμενος, παρά τα όσα έλεγε ... Έχουμε ακόμα να δούμε πολλά ...
Μας προξενεί το ενδιαφέρον, η ζέση με την οποία ο κ. δήμαρχος υπερασπίζεται το νέο γήπεδο του «Παναθηναϊκού» με αντάλλαγμα νέες εγκαταστάσεις του πάλαι ποτέ αθλητικού σωματείου «Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός». Παραβλέπει βέβαια το σκάνδαλο, δώρο σε επιχειρηματία ανώνυμης ποδοσφαιρικής κερδοσκοπικής εταιρείας. Ο υπέρμαχος αυτός της Δημοκρατίας, των δικαιωμάτων των μη προνομιούχων, του λαού των Αθηνών όπως έλεγε.
Αλλά θα μου πείτε, το ίδιο σχεδόν σενάριο εκτυλίχτηκε και με τις επιχειρήσεις Ολυμπιακός και ΑΕΚ και ετοιμάζεται και το νέο με αυτήν του ΠΑΟΚ. Υπάρχουν πολλές σχετικές αναρτήσεις στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά, επί του θέματος.
Real estate,
ξενοδοχεία, γήπεδα, δρόμοι, νοσοκομεία, ο καταλύτης της τεράστιας ανάπτυξης που
περίπου 2% που βιώνει η σύγχρονη Ελλάδα …
21 Ιουνίου 2026
Νέο νοσοκομείο στο χάος … αλλά και χάος στα νοσοκομεία …
Και σχολιάζει «Αλλά που είναι ο εξορθολογισμός του υγειονομικού χάρτη, που πολλάκις υποσχέθηκε και αυτή η κυβέρνηση;»
Στο θέμα της υπερπληθώρας νοσοκομείων στην Ελλάδα, που όπως καταλαβαίνουμε από τις επανειλημμένες ειδήσεις και τις αθρόες μεταφορές/διακομιδές ασθενών στην Αθήνα κυρίως αλλά και στη Θεσσαλονίκη, πολλά πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά. Αφήστε τις συνεχείς κλάψες/διαμαρτυρίες/οιμωγές των συνδικαλιστών από κτήσεως Ρώμης για ελλείψεις προσωπικού, ακατάλληλων εγκαταστάσεων, παλαιού εξοπλισμού, ιδιωτικών συμφερόντων και κυρίως φακελλακίων (αυτά δεν τα λένε οι κκ. συνδικαλιστές).
Στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά έχουμε αναφερθεί πολλάκις στο μεγάλο αριθμό νοσοκομειακών μονάδων, την παράλογη χωροταξική κατανομή τους και κυρίως στην υπολειτουργία τους για πολλούς και ποικίλους λόγους. Προφανείς, απαράδεκτους, διαπλεκόμνεους και κυρίως σπάταλης δημοσίων πόρων χωρίς αντίκρισμα και αποτέλεσμα.
Προτείνουμε να διαβάσετε τις αναρτήσεις …
.21 Δεκεμβρίου 2021
Με αφορμή το
άρθρο «Να ξαναφτιάξουμε το δημόσιο σύστημα υγείας» …
και
19 Μαΐου 2021
Και νέο
νοσοκομείο στο ιατρικό Ελντοράντο του Λεκανοπέδιου …
20 Ιουνίου 2026
Η πιο ύπουλη μορφή brain drain …
Κάθε χρόνο, η Ελλάδα χάνει πολλούς από τους κορυφαίους αποφοίτους της σε διδακτορικά προγράμματα στις ΗΠΑ. Οι περισσότεροι δεν γυρίζουν ποτέ πίσω. Τι θα συνέβαινε αν μέρος της λύσης δεν ήταν να σταματήσει η φυγή, αλλά να δημιουργηθούν «Brain Bridges», δηλαδή γέφυρες συνεργασίας Ελλάδας και εξωτερικού;
Στα 20 κάτι, η απόφαση μοιάζει απλή. Μόλις τελείωσες το πτυχίο σου στην πληροφορική, τη μηχανική, τα μαθηματικά ή κάποιο άλλο επιστημονικό πεδίο σε ελληνικό πανεπιστήμιο, και διδακτορικά προγράμματα από τις ΗΠΑ ανοίγουν τις πόρτες τους για να σε υποδεχθούν. Η επόμενη κίνηση φαντάζει αυτονόητη: αρπάζεις την ευκαιρία και φεύγεις (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, .12.06.2026 • 16:18).
Επίκαιρο άρθρο, θίγει σημαντικά θέματα, αλλά που αποκλείεται
(εξακολουθούμε να είμαστε αυστηροί, γιατί τίποτα σημαντικό δεν έχει γίνει μέχρι
σήμερα) να δημιουργήσει ή να έστω να συμβάλλει αποφασιστικά στην αλλαγές που
είναι απαραίτητες και καθοριστικές για το μέλλον τη Ελλάδος, αλλά και του 15%
περίπου των ταλαντούχων νέων (έτσι λέει η Κανονική Κατανομή/Gaussian distribution), που παράγει η
χώρα.
Ασφαλώς όλοι οι επαΐοντες θα συμφωνήσουν λέγοντας:
· Που είναι τα Κέντρα Αριστείας;
· Που είναι οι πολιτικές ανάπτυξης της Ε&Τ, σε διεθνή επίπεδα
· Που είναι οι αναλύσεις, μελέτες και προτάσεις ενίσχυσης του νέου ανθρωπίνου δυναμικού που μπορεί και πρέπει να ενταχθεί στην έρευνα;
· Που είναι οι επιλεγμένες στρατηγικές Ε&Τ σε τομείς ενδιαφέροντος;
· Που είναι τα εργαστήρια με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για την ανάπτυξη της Ε&Τ&Κ
· Που είναι η αναδιάρθρωση των πανεπιστημιακών σπουδών (και με λιγότερα, αλλά ισχυρότερα και επιστημονικά αρτιότερα ΑΕΙ), οι συνεργασίες με τη βιομηχανία και τους διεθνείς φορείς που διαπρέπουν;
· Που είναι οι οργανωμένες μεταπτυχιακές σπουδές και όχι το σημερινό «τουρλομπούκι» χωρίς λογική, αξιολόγηση, κάλυψη αναγκών και διακρίσεων σε διεθνές επίπεδο
· Ίσως ως πρότυπο ερευνητικό κέντρο που ίσως θα ήταν σκόπιμο να δημιουργηθεί, , θα μπορούσε να αποτελέσει το οργανωτικό σχήμα του CERN, του οποίου μέλος είναι και η Ελλάς …
Ως αναμένονταν, οι πρυτανικές αρχές του ΕΚΠΑ άκουσαν τις
απόψεις μας αλλά δεν έδειξαν το παραμικρό ενδιαφέρον. Προτιμούν ως φαίνεται την
απαράδεκτη για επιστημονική κοινότητα κατάσταση που επικρατεί στον τομέα των
μεταπτυχιακών σπουδών εν Ελλάδι.
19 Ιουνίου 2026
Σβεν Σμιτ στην «Κ»: Η γεωγραφία αποκτά ξανά σημασία, η Ελλάδα σε σταυροδρόμι ευκαιριών …
Συνδυάζοντας σταθερότητα, διασυνδεσιμότητα και γεωγραφική θέση, η Ελλάδα αποτελεί φυσικό σημείο κατάληξης ενεργειακών και εμπορικών διαδρομών που δημιουργούν ευκαιρίες για ανάπτυξη. Την εκτίμηση αυτή εκφράζει στην «Κ» ο Senior Partner της McKinsey, πρόεδρος του McKinsey Global Institute Σβεν Σμιτ, τονίζοντας ότι η Ελλάδα έχει να κερδίσει από τη γεωπολιτική συγκυρία. Αναφερόμενος στα δεδομένα που διαμορφώνουν οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, ο κ. Σμιτ θεωρεί πως οι αγορές προεξοφλούν επιστροφή στην κανονικότητα. Όμως, μετά και τον πόλεμο στο Ιράν, θα ενισχυθούν περαιτέρω οι τάσεις διαφοροποίησης στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο ίδιος θεωρεί ότι η συζήτηση για μείωση των ωρών εργασίας λόγω ΑΙ είναι ακόμη πρώιμη και προέχουν τώρα η επανεκπαίδευση και η επαγγελματική κινητικότητα. Σύμφωνα με την εκτίμηση της McKinsey για τον «αιώνα της αφθονίας», η παγκόσμια οικονομία μπορεί να είναι τρεις φορές μεγαλύτερη έως το 2100 … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 15.06.2026 • 14:04).
Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα λέει ο κ. Σβεν Σμιτ.
Έχει όμως η Ελλάδα μηχανισμούς κατανόησης των λεγομένων και επεξεργασίας
των ώστε να προτείνονται στους κυβερνώντες πολιτικές και στρατηγικές και εν
τέλει δράσεις και προγράμματα αξιοποιήσεως;
Μπορούν οι πολίτες να λαμβάνουν γνώση αυτών που συμβαίνουν στα σκοτεινά δωμάτια της εξουσίας; Ίσως και να συμμετέχουν, ίσως απλά και κατανοητά, για να πληροφορούνται και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες λογικά πρέπει να στραφεί ή θα στραφεί και η χώρα …
18 Ιουνίου 2026
Team Gen 6: Νέα συμμαχία για τα μαχητικά επόμενης γενιάς μετά το γαλλο-γερμανικό ναυάγιο του FCAS …
| REUTERS/Dado Ruvic/Illustration |
Μετά την οριστική κατάρρευση του γαλλογερμανικού προγράμματος FCAS (Future Combat Air System), μια ισχυρή συμμαχία γερμανικών και ευρωπαϊκών αμυντικών εταιρειών ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη δική της εναλλακτική πρόταση για το μαχητικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς.
Η συμμαχία, με την ονομασία Team Gen 6, φιλοδοξεί να καλύψει το κενό που αφήνει η εγκατάλειψη του FCAS, ενός έργου που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν η ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής αμυντικής συνεργασίας.
Η Ευρώπη χάνει το μεγάλο κοινό της πρόγραμμα
Το FCAS ξεκίνησε το 2017 από τη Γαλλία και τη Γερμανία, με την Ισπανία να προσχωρεί δύο χρόνια αργότερα.
Το σχέδιο δεν αφορούσε μόνο ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος. Προέβλεπε τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μάχης που θα συνδύαζε επανδρωμένα αεροσκάφη, σμήνη μη επανδρωμένων drones και προηγμένα δίκτυα διασύνδεσης δεδομένων στο πεδίο της μάχης … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 10 Ιουνίου 2026 16:15).
Ως συνήθως πάλι τα έκαναν μαντάρα οι Ευρωπαίοι της ΕΕ.
Φαίνεται οι διαφωνίες να είναι το ισχυρό χαρτί όλων των εμπλεκόμενων
σε σοβαρές προσπάθειες απεξάρτησης από τις ΗΠΑ στις στρατιωτικές τεχνολογίες. Όχι
πως τα πάνε καλλίτερα στις άλλες τεχνολογίες αιχμής.
Οι Γερμανοί πάλι κάνουν τα δικά τους ως συνήθως και θέλουν να
αγοράσουν και άλλα F-35.
Θα μου πείτε γιατί όχι. Δικά τους είναι τα λεφτά και τα κάνουν ότι θέλουν. Οι κοινές
ευρωπαϊκές πολιτικές φαίνεται να μην τους ενδιαφέρουν τόσο. Αρκεί να υπερισχύει
το δικό τους συμφέρον. Φυσικά και θα έχουν δεσμεύσεις με τις ΗΠΑ που δεν προσφεορνται
για δημοσιότητα και σχολιασμούς.
Προτείνουμε και πάλι να διαβαστεί η ανάρτηση στο Ημερολόγιο Απλά
και Κατανοητά, λόγω επικαιρότητος …
6 Ιανουαρίου 2024
Επαναφέρουμε το θέμα
της Ευρωπαϊκής Αμυντικής Βιομηχανίας …
17 Ιουνίου 2026
Κ. Μητσοτάκης για κύκλωμα στις πολεοδομίες: Δεν υπάρχουν «ανέγγιχτοι» – Θα συνεχίσουμε να χτυπάμε κάθε θύλακα διαφθοράς …
| (INTIME NEWS / ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΣΜΗΝΗ) |
«Η μάχη με τη διαφθορά δεν κερδίζεται με ευχολόγια, αλλά με σχέδιο, επιμονή και πολιτική βούληση», τονίζει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με φόντο την εξάρθρωση του κυκλώματος εκβιασμών και χρηματισμού στις πολεοδομίες.
Πριν από εννέα μήνες, από το βήμα της ΔΕΘ, είχα ανακοινώσει μία εμβληματική μεταρρύθμιση: τη μεταφορά του κρίσιμου έργου έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών από τις διάσπαρτες δημοτικές δομές στο νέο, ενιαίο και ψηφιακό Κτηματολόγιο. Διότι γνωρίζουμε ότι οι εστίες αδιαφάνειας και οι πελατειακές εξαρτήσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα όταν το κράτος αποκτά σύγχρονα εργαλεία ελέγχου, διαφάνειας και λογοδοσίας. Το μήνυμα είναι σαφές: δεν υπάρχουν άβατα, δεν υπάρχουν “ανέγγιχτοι”. Όπως συγκρουστήκαμε μέσω της ανεξάρτητης πλέον ΑΑΔΕ με τα πάσης φύσεως κυκλώματα στις τοπικές εφορίες, έτσι συγκρουόμαστε με κάθε κύκλωμα παραβατικότητας και στις τοπικές πολεοδομίες» αναφέρει (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Κυριακή, 14 Ιουνίου 2026 11:05
Το χιούμορ του επιτελικού πρωθυπουργού μας – θα το διατυπώσουμε
με μια λαϊκή έκφραση – σπάει καρύδια.
Φυσικά δεν άκουσε ποτέ ότι όλοι αυτοί οι κύριοι απλά και κατανοητά
εκτελούν ή είναι μέρος των πολιτικών που
εφαρμόζει το πολιτικό ελληνικό σύστημα.
Τίποτα δεν είναι καινούργιο, ούτε και μπορεί να παραβλέψει κανείς
ότι οι κυβερνήσεις έχουν νομιμοποιήσει περισσότερα από 1.000.000 αυθαίρετα, με
εντολές; οδηγίες; ρυθμίσεις μέσω Βουλής; ακόμα και μέσω διαπλοκής.
Δείτε την Ελλάδα από ψηλά και θα καταλάβετε. Δείτε πως μετατράπηκαν
παλαιοί οικισμοί ακόμα και τα κέντα πόλεων σε πολυκατοικίες 3-5 ορόφων χωρίς υποδομές
με μια υπογραφή, νύκτωρ.
Γιατί λέμε τα ίδια και τα ίδια κάθε φορά;
Αυτή η Ελλάδα δεν αλλάζει με τίποτα Κεμάλ, που λέει και ο τραγούδι.
16 Ιουνίου 2026
Πάνος Ξενοκώστας: Το πρώτο υποβρύχιο Made in Greece μπορούμε να το έχουμε σε 8 χρόνια, αρκεί μια απόφαση …
| «Η αναγέννηση τελείωσε - το πλάνο ξεκινάει» |
στο πλαίσιο του συνεδρίου «Ελλάδα 2030», στην Ενότητα «Εθνική Άμυνα & Αμυντική Βιομηχανία», υπό την εισήγηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια.
Αναφερόμενος στο Project Trident – την τριμερή πρωτοβουλία Ελλάδας, ΗΠΑ και Νότιας Κορέας ύψους €1,35 δισ. – ο κ. Ξενοκώστας ήταν κατηγορηματικός: «Δεν είναι μια επιχειρηματική πρόταση, ούτε ένα σχέδιο επί χάρτου. Είναι πρώτα απ’ όλα μια ψήφος εμπιστοσύνης στη Δύση, στα δυτικά ναυπηγεία, στην Ελλάδα και στην ελληνική βιομηχανία». … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Ναυτιλία, 10 Ιουνίου 2026 13:37).
Λέτε να γίνει το θαύμα; Μακάρι …
15 Ιουνίου 2026
Δεν τα λέμε/γράφουμε εμείς, αλλά η φιλική ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ …
13 Ιουνίου 2026
Κύκλωμα στις πολεοδομίες: Ο θησαυρός στο δημαρχείο και το μπλοκάκι της δωροδοκίας
Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως σχετικά με τη δράση του κυκλώματος των πολεοδομιών, καθώς η δικογραφία αποκαλύπτει το εύρος της υπόθεσης και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν οι εμπλεκόμενοι για να αποκρύπτουν τα ίχνη τους.
Κατά τις αστυνομικές εφόδους κατασχέθηκαν περισσότερα από 334.000 ευρώ σε μετρητά. Το μεγαλύτερο μέρος τους, και συγκεκριμένα το ποσό των 188.085 ευρώ, βρέθηκε κρυμμένο μέσα στο γραφείο μίας εκ των κατηγορουμένων στον 3ο όροφο του δημαρχείου.
Στην κατοικία δημοτικού υπαλλήλου εντοπίστηκαν 67.350 ευρώ. Στην πατρική κατοικία μίας εκ των κατηγορουμένων βρέθηκαν 33.750 ευρώ, ενώ στην κατοικία του ζεύγους βρέθηκαν άλλα 10.700 ευρώ και 1.650 ευρώ. Τέλος, στην κατοικία προϊσταμένης υπηρεσίας βρέθηκαν 9.600 ευρώ, κατανεμημένα σε τρεις φακέλους ... (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12.06.2026 • 21:37).
12 Ιουνίου 2026
Αρχισε ο δεύτερος κύκλος αξιολόγησης στο Δημόσιο
![]() |
| Φωτ. αρχείου INTIME |
Από σήμερα και για διάστημα 15 ημερών οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν ηλεκτρονικά τις δημόσιες υπηρεσίες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.Πρόκειται για τον δεύτερο κύκλο της έρευνας αξιολόγησης (ο πρώτος διεξήχθη πριν από περίπου 11 μήνες) και πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr.
Στην έρευνα μπορούν να συμμετάσχουν ενήλικοι Ελληνες πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Η πρόσβαση στην πλατφόρμα πραγματοποιείται είτε απευθείας μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Πολίτες και Δημόσιο» ... (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12.06.2026 • 15:48).
11 Ιουνίου 2026
Τα «κοτέτσια» στην Ακαδημία του Πλάτωνος …
| Οι οπαδικές «παρεμβάσεις» ακόμη και σε αρχαίες πλάκες εντός της Ακαδημίας υπερτονίζουν την εικόνα εγκατάλειψης. Την ίδια στιγμή, οι επιγραφές στον αρχαιολογικό χώρο είναι ελάχιστες και οι περισσότεροι επισκέπτες δεν μπορούν να διακρίνουν πού ακριβώς βρισκόταν η Σχολή Πλάτωνος.[ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΤΑΓΙΑΝΝΗΣ] |
Οπαδικά συνθήματα ακόμη και πάνω σε αρχαία μάρμαρα. Αυτοσχέδια κοτέτσια και περιστεριώνες. «Σπιτάκια» για γάτες φτιαγμένα από χαρτόνια. Κι ένα υποτυπώδες «μουσείο» σε κοντέινερ με σπασμένα τζάμια.
Αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η Ακαδημία Πλάτωνος, ένας χώρος που θα μπορούσε να αποτελεί πόλο έλξης για επισκέπτες και επιστήμονες απ’ όλο τον κόσμο. Οι ιδέες που γεννήθηκαν στον χώρο σφράγισαν τον δυτικό πολιτισμό. Αλλά το πάρκο, όπως διαπίστωσε στην «αυτοψία» της η «Κ», βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας εγκατάλειψης … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08.06.2026 • 10:17).
Η επιτελική ειδικεύεται σε αυτόν το τομέα. Στάχτη και μπούρμπερη στους δημόσιους χώρους. Πλήρης αδιαφορία και μάλιστα τακτικές εναντίον των. Η βρώμα,
οι βανδαλισμοί, τα σκουπίδια, τα γκράφιτι και όλα τα στοιχεία που κάνουν
αποκρουστικές τις πόλεις, αν δεν τα υιοθετεί, τα ανέχεται και δεν κάνει τίποτα,
χρόνια τώρα για να αλλάξει η κατάσταση. Βλέπεις εικόνες από την Τουρκία, τη Βουλγαρία
και αναρωτιέσαι τι στραβό υπάρχει στην Ελλάδα. Βασικά πρόκειται για τακτικές όλου
του πολιτικού συστήματος,. Έτσι έχουν μάθει σπίτι τους και έτσι συμπεριφέρονται.
Ντροπή τους, για μια ακόμα φορά.
Η εμβληματική υπουργός Πολιτισμού κα Μενδώνη που διατρέχει
όλη την Ελλά και εγκαινιάζει νέα μουσεία και έργα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος δε
βλέπει έξω από το παράθυρό της. Ποιος πρέπει να της μιλήσει για την Ακαδημία Πλάτωνος
και τη κατάντια των Αθηνών;
Οι δήμαρχοι περνούν την ώρα τους χαζεύοντας και δε βλέπουν τίποτα.
Άλλωστε δεν τολμούν να τα βάλλουν με τους βάνδαλους και τις άλλες συνήθως αριστερές
και αναρχικές δυνάμεις που διαφεντεύουν το τόπο,
ΝΤΡΟΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ
10 Ιουνίου 2026
Έρευνα: Αρνητικοί για Ισραήλ και Νετανιάχου …
Αρνητική άποψη για το Ισραήλ και ελάχιστη ή καθόλου εμπιστοσύνη στον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπέντζαμιν Νετανιάχου φαίνεται πως έχει η πλειονότητα των πολιτών σε περισσότερες από 30 χώρες, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Pew Research Center.
Ανάμεσα στις 36 συμμετέχουσες χώρες, το 67% των ενηλίκων έχει αρνητική άποψη για το Ισραήλ, ενώ μόνο το 25% δήλωσε πως το βλέπει θετικά. Ιδιαίτερα αρνητική άποψη εκφράζουν οι περιοχές με μουσουλμανική πλειοψηφία, όπως είναι εκείνες του Πακιστάν, της Τουρκίας, της Δυτικής Οχθης και της Ανατολικής Ιερουσαλήμ. Το Pew σημειώνει ότι δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει έρευνα στη Γάζα.
Το 67% των ενηλίκων στα κράτη που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση έχει κακή γνώμη για τη χώρα και ελάχιστη εμπιστοσύνη στον πρωθυπουργό της.
Η έρευνα του αμερικανικού ερευνητικού κέντρου διεξήχθη από τις 8 Φεβρουαρίου έως τις 13 Μαΐου 2026, με τις περισσότερες συνεντεύξεις να πραγματοποιούνται μετά την έναρξη της στρατιωτικής εκστρατείας των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Newsroom, 06.06.2026 • 07:43).
Αυτά που κάνουν οι Ισραηλινοί είναι πρωτάκουστα. Φαίνεται να μην περιορίζονται από
τίποτα.
Βέβαια έχουν τις πλάτες και τα πορτοφόλια των ΗΠΑ και του μεγάλου
συμμάχου των Τραμπ. Αλλά αυτά είναι μόνον έωλες δικαιολογίες.
Αποδεικνύουν καθημερινώς και επιμόνως να είναι πλέον εθισμένοι
στις καταστροφές, τους βομβαρδισμούς, τις δολοφονίες και κάθε παράνομη και εγκληματική
πράξη με τη δικαιολογία της ασφάλειάς τους.
Ο ΟΗΕ έχει εξουδετερωθεί πλήρως όπως και κάθε έννοια Διεθνούς
Δικαίου. Αρκεί ο επιτιθέμενος να διαθέτει θανατηφόρα όπλα και αν μην ορρωδεί
προ ουδενός.
9 Ιουνίου 2026
Θεσσαλονίκη: Πρώτη επίσημη για το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά – Τριήμερες εκδηλώσεις …
| Πότε ανοίγει τις πύλες του |
Με αφορμή τη «μεταμόρφωση» ενός πρώην στρατοπέδου σε σύγχρονο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, που αποτελεί από τα σημαντικότερα έργα αστικής ανάπλασης στη Θεσσαλονίκη εδώ και δεκαετίες, η δημοτική αρχή προγραμματίζει τριήμερο εκδηλώσεων για τις 12, 13 και 14 Ιουνίου, με ποικίλες δράσεις στοχευμένες στην ιστορία, στον αθλητισμό και στην οικογένεια, πλαισιωμένες από μουσική … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 4 Ιουνίου 2026 16:16).
8 Ιουνίου 2026
Γιατί κάνει πίσω ο Ερνοτγκάν … στο νόμο για τη γαλάζια χίμαιρα …
7 Ιουνίου 2026
Πόλεις χωρίς όραμα, σε μια χώρα παρηκμασμένη και χωρίς οράματα ….
Όλη η προσπάθεια των μελετητών, μετά τα γνωστά και τετριμμένα που απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος της παρουσιάσεως, περιέγραψε το μέλλον της πόλεως και της περιοχής.
Όταν πήραμε επί τέλους το λόγο, διατυπώσαμε την άποψη ότι το ΤΠΣ απλώς θα νομιμοποιήσει όλες τις αυθαιρεσίες, τις συνήθως παράνομες εκκρεμότητες και τις
«προτάσεις» κάθε είδους συμφερόντων που λυμαίνονται την περιοχή και ευελπιστούν σε κάποια νομιμότητα, ώστε να κοιμούνται ήσυχοι τα βράδια και να απολαμβάνουν ότι απολαμβάνουν τώρα, αλλά νομίμως πλέον.
Αυτό συμβαίνει και θα νομιμοποιηθεί επειδή ο δήμος στερείται οράματος για το άμεσο, βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον τη πόλεως και των κάτοικων του.
Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ ζητήσαμε συνάντηση με τον κ. δήμαρχο, επαναλάβαμε την άποψή μας, τη διατυπώσαμε και γραπτώς και μάλιστα εισηγηθήκαμε τη στρατηγική διαμόρφωσης του οράματος της πόλεως.
Φυσικά δε έγινε ακόμα τίποτε ή τουλάχιστον εμείς δε διαπιστώσαμε κάποια κινητικότητα επί του θέματος.
Τα ίδια συμβαίνουν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος. Οι αρχές απασχολούνται καθημερινώς με τα τρέχοντα και κανένας δεν προσπαθεί να διαμορφώσει απόψεις για το μέλλον και την πορεία των κοινωνιών.
Αν ήμουν πρωθυπουργός ή έστω υπουργός αυτό θα ζητούσα από όλους τους Έλληνες, επειγόντως. Η αδράνεια επιφέρει μόνον δυσκολίες διακυβέρνησης και μπαλώματα, ενώ οι παθογένειες επικρατούν και θεριεύουν.
Έτσι απλά και κατανοητά …
6 Ιουνίου 2026
Διαπίστωση … και απορία για τους πολιτικούς σκυλοκαβγάδες …
5 Ιουνίου 2026
Αυξήσεις 60% έως 95% στις αποδοχές του Αρχιεπισκόπου και των μητροπολιτών …
Ανεβαίνουν και εξισώνονται στο επίπεδο των 4.671,90 ευρώ - Το ποσό αντιστοιχεί στο 90% των συνολικών μηνιαίων μικτών αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου
| Αυξήσεις από 60% έως και 95% στις μηνιαίες μικτές αποδοχές του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος χορηγεί η κυβέρνηση. |
Συγκεκριμένα, το άρθρο 56 του πολυνομοσχεδίου για τα μέτρα κατά της ενεργειακής κρίσης και για τις εισοδηματικές ενισχύσεις προς τις οικογένειες, τους συνταξιουχους και άλλες ευπαθείς ομάδες, το οποίο έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προβλέπει, ουσιαστικά, ότι αυξάνονται και εξισώνονται στο επίπεδο των 4.671,90 ευρώ οι συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές του Αρχιεπισκόπου και των Μητροπολιτών.
Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 90% των συνολικών μηνιαίων
μικτών αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου (5.191 ευρώ).
Σήμερα, οι συνολικές μικτές μηνιαίες αποδοχές του
Αρχιεπισκόπου (βασικός μισθός 2.740 ευρώ + έξοδα παράστασης 100 ευρώ + επίδομα
διδακτορικού 75 ευρώ ή μεταπτυχιακού 45 ευρώ) ανέρχονται σε 2.840-2.915 ευρώ
μηνιαίως.
Οι αποδοχές του κάθε μητροπολίτη διαμορφώνονται μεταξύ 2.400
– 2.475 ευρώ μηνιαίως (βασικός μισθός 2.350 ευρώ + έξοδα παράστασης 50 ευρώ +
επίδομα διδακτορικού 75 ευρώ ή μεταπτυχικού 45 ευρώ).
Με
τον καθορισμό του συνολου των αποδοχών στο επίπεδο των 4.671,90 ευρώ οι
συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές αυξάνονται κατά 60,27% έως 64,5% για τον
Αρχιεπίσκοπο και κατά 88,8% έως 94,65% για τον κάθε μητροπολίτη … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ,
4 Ιουνίου 2026 6:46).
Μου αρέσει που παίρνουν και επιδόματα διδακτορικού και μεταπτυχιακού. Ακριβώς όπως ο Ιησούς Χριστός και οι μαθητές αυτού.
4 Ιουνίου 2026
Πόλεις χωρίς πάρκινγκ: Πώς θα μεταμόρφωνε την Κυψέλη η αυτόνομη οδήγηση …
| Πόλεις χωρίς πάρκινγκ: Πώς θα μεταμόρφωνε την Κυψέλη η αυτόνομη οδήγηση |
Ενα αυτοκίνητο κινείται κατά μέσο όρο μία ή δύο ώρες την ημέρα. Η αυτόνομη κινητικότητα υπόσχεται να απελευθερώσει εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα αστικού χώρου, μπορεί όμως να αντικαταστήσει την αίσθηση ελευθερίας που προσφέρει το Ι.Χ. μας;
Οταν γίνεται λόγος για τα αυτόνομα αυτοκίνητα, η συζήτηση συνήθως περιστρέφεται γύρω από τους σύνθετους αισθητήρες αυτών των οχημάτων, το προηγμένο λογισμικό τους και ακόμα περισσότερο γύρω από ηθικά διλήμματα και νομικά ζητήματα τα οποία θα πρέπει να έχουν λυθεί όταν πλέον αποφασίσουμε να παραδώσουμε το τιμόνι στη «μηχανή».
Ωστόσο, η μεγαλύτερη αλλαγή που ενδέχεται να φέρει η αυτόνομη οδήγηση σε ένα λίγο πιο μακρινό μέλλον ίσως να μην αφορά τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά τις πόλεις μέσα στις οποίες μια μέρα θα κινούνται.
Αν οι προβλέψεις ορισμένων ερευνητών επαληθευτούν, η πιο ορατή συνέπεια της μετάβασης στην αυτόνομη κινητικότητα θα αφορά τη σταδιακή εξαφάνιση των χώρων στάθμευσης … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 03.06.2026 • 17:31).
Βρίσκουμε το θέμα ενδιαφέρον. Θίγονται θέματα που δεν
απασχολούν τουλάχιστον τους κατοίκους του τέρατος των Αθηνών. Το θέμα όμως είναι
σημαντικότατο και για όλη την Ελλάδα. Άλλωστε
όλες οι πόλεις της Ελλάδος είναι πιστή αντιγραφή του τέρατος. Καμιά πρωτοτυπία,
καμιά πρωτοβουλία, κακιά διαφοροποίηση.
Άγνωστο αν ποτέ τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα έρθουν στην
Ελλάδα. Οι τεχνητές όμως εικόνες του άρθρου είναι εξαιρετικές.
12 Ιουνίου 2022
Εκατομμύρια αυτοκίνητα
σταθμευμένα στους δρόμους, χωρίς να ρωτά κανείς πως πληρώθηκαν …
Το θέμα είναι αν το ελληνικό πολίτικό σύστημα μπορεί να κατανοήσει την πραγματικότητα, να αφήσει του σκυλοκαβγάδες και να επικεντρωθεί στην επίλυση των δύσκολων προβλημάτων που οι ίδιοι δημιούργησαν και δημιουργούν.
Αμφιβάλλουμε
3 Ιουνίου 2026
Τέλος στην πολεοδομική πολυνομία …
Τέλος στις φυσιολογικές ή εκ του πονηρού «ερμηνείες» της πολεοδομικής νομοθεσίας βάζει ο κώδικας χωροταξίας – πολεοδομίας, που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή. Πρόκειται για τη συγκέντρωση σε ένα νόμο των πολεοδομικών διατάξεων που βρίσκονταν διάσπαρτες σε 119 νόμους και 53 διατάγματα, το παλαιότερο του 1923. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου κειμένου είναι ότι με την ψήφισή του από τη Βουλή πλέον υποκαθιστά τους προηγούμενους νόμους και γίνεται ο ίδιος σημείο αναφοράς. Ο κώδικας δεν καλύπτει την πολεοδομική νομοθεσία για όλες τις δραστηριότητες –λ.χ. τη βιομηχανία ή τον τουρισμό– καθώς και τις πολύ ειδικές πολεοδομικές διατάξεις που μπορεί να έχουν εγκριθεί με νόμο (λ.χ. τους όρους δόμησης μιας περιοχής) … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 03.06.2026 • 06:53).
Δείτε σχετική πρόταση μας για την ορθή νομοθέτηση …
30 Ιουλίου 2022
Μια πρόταση για τις
τροπολογίες και η περαιτέρω επεξεργασία της …
Εδώ είμαστε και θα δούμε συντομότατα εξαιρέσεις επί εξαιρέσεων και επιστροφή στο παλαιό καθεστώς της πολυνομίας και της εκμετάλλευσης κάθε ικμάδας αυτής της χώρας για ιδιοτελείς σκοπούς. Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν αποδειχθούν οι αμφιβολίες μας αστήριχτες.
2 Ιουνίου 2026
Ελλάδα και τεχνητή νοημοσύνη: Τι λέει ο ΟΟΣΑ …
| Η Ελλάδα εκπαιδεύει επιστήμονες και τους εξάγει. Αυτό δεν είναι μοίρα, είναι αποτέλεσμα επιλογών. |
Κάθε οκτώ λεπτά, μια ελληνική επιχείρηση ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη (Τ.Ν.) στη λειτουργία της. Η υιοθέτηση Τ.Ν. από τις ελληνικές εταιρείες αυξήθηκε κατά 55% μέσα σε ένα χρόνο – ο δεύτερος υψηλότερος ρυθμός στην Ευρώπη. Αλλά τα στατιστικά του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αποκαλύπτουν και κάτι που ξαφνιάζει. Η Ελλάδα κατατάσσεται 19η παγκοσμίως στη συγκέντρωση ταλέντου Τ.Ν. – πάνω από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Και όμως, επενδύει 23 φορές λιγότερα από τη Φινλανδία. Αυτή είναι η ελληνική αντίφαση της εποχής της Τ.Ν … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 30.05.2026 • 17:13).
Το ερώτημα είναι εάν θα το κάνει ως παθητικός
καταναλωτής τεχνολογίας που φτιάχτηκε αλλού ή ως χώρα που παράγει αξία, εξάγει
γνώση και κρατάει τα ταλέντα της εδώ. Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο σεναρίων
αξίζει –κατά τις εκτιμήσεις– δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ την επόμενη δεκαετία.
1 Ιουνίου 2026
Πρέσβης της Κίνας στη Ναυτεμπορική: Λιμάνι παγκόσμιας κλάσης ο Πειραιάς – Εμβάθυνση της συνεργασίας στη ναυτιλία …
| «Με γνώμονα το μέλλον, ο ΟΛΠ θα συνεχίσει να προσανατολίζεται στον στόχο της δημιουργίας ενός λιμανιού παγκόσμιας κλάσης, προωθώντας συνολικά τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό του» |
«Στα δέκα έτη κατά τα οποία το λιμάνι τελεί υπό την αποκλειστική διαχείριση της COSCO SHIPPING, οι σωρευτικές επενδύσεις έχουν υπερβεί τα 10 δισεκατομμύρια γιουάν, συμβάλλοντας στην ανάδειξη της Ελλάδας σε στρατηγικό κέντρο εφοδιαστικής της Ανατολικής Μεσογείου και σε καίρια εμπορική πύλη που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία», διαβεβαιώνει ο κ. Φανγκ, μιλώντας στη Ναυτεμπορική και τον Μιχάλη Ψύλο.
Ο πρεσβευτής της Κίνας, τονίζει ακόμη ότι το Πεκίνο «επιθυμεί να αξιοποιήσει την ευκαιρία της 20ής επετείου από τη σύναψη της Συνολικής Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης Κίνας–Ελλάδας, προκειμένου να μοιραστεί ευκαιρίες, να αντιμετωπίσει από κοινού τις προκλήσεις και να εμβαθύνει διαρκώς τη συνεργασία των δύο χωρών» … (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 30 Μαΐου 2026 8:21).
Ευκαιρία να μάθουμε οι Έλληνες πως κάνουν μπίζνες οι Κινέζοι.
Τώρα βέβαια ξύπνησαν και οι ΗΠΑ και τα Αμερικανάκια και η κα
Γκιλφόϊλ, αλλά δείτε τις διαφορετικές ΄προσεγγίζεις των δυο εμβληματικών, μιας
παλιάς και μιας νέας, χωρών.
Οι ΗΠΑ έβαλαν εντελώς πρόσφατα στο μάτι την Ελευσίνα,
.ύστερα από 10 χρόνια όταν είχαν απορρίψει τις «προτάσεις» της Ελλάδας να
αναλάβουν το λιμάνι του Πειραιά κατά κάποιο τρόπο.
Οι ΗΠΑ από ότι φαίνεται εξαρτώνται από πρωτοβουλίες ισχυρών παραγόντων
του επιχειρηματικού κόσμου, ενώ οι Κινέζοι διαθέτουν μηχανισμούς μακροχρόνιου
κεντρικού σχεδιασμού και άμεσων υλοποιήσεων αποφάσεων, βαδισμένων σε πολύπλοκες
και μελετημένες κινήσεις και στρατηγικές. Κύριο χαρακτηριστικό τους οι μακροχρόνιες
απολαβές, οι έξυνες προσεγγίσεις και διαμορφώσεις σχέσεων εμπιστοσύνης με τις τοπικές
κοινωνίες. Οι ΗΠΑ αποβλέπουν σε άμεσο οικονομικό όφελος και στην ενδυνάμωση των
παραγόντων και εταιρειών και αδιαφορούν πλήρως για το πολιτισμικό αντίκτυπο και
τις τοπικές κοινωνίες.
Γράψαμε ήδη για ένα ακόμα παράδειγμα αυτής της τακτικής και στρατηγικής
των Κινέζων ….
29 Μαΐου 2026
Βιώσιμη ελληνοκινεζική
συνεργασία στην Αλεξανδρούπολη …
Οι ΗΠΑ ακολουθάν τις τακτικές και στρατηγικές που που τις έφεραν ως εδώ, αλλά έιναι Ηλίου φαεινότερο ότι
τα σκήπτρα σε λίγα χρόνια θα ανήκουν στους Κινέζους και την υπερδύναμη Κίνα. Το
ερώτημα είναι αν μπορούν οι ΗΠΑ να αλλάξουν ρώτα ή είναι παγιδευμένοι στην δική τους μέχρι ΄σήμερα υπεροχή
και αδιάφοροι για τα εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα που απορρέουν από την αλαζόνα
συμπεριφορά τους.

