Στόχος μας είναι τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην αξιοποίηση των δεδομένων
 |
| «Οταν οι πολίτες γνωρίζουν τα δικαιώματά τους αισθάνονται ασφαλείς και εκφράζουν με μεγαλύτερη άνεση τις ανησυχίες τους», επισημαίνει η κ. Βιλδιρίδη. [ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ] |
«Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, η αναβάθμιση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας αποτέλεσε στρατηγική μας προτεραιότητα. Για το υπουργείο Υγείας, η υποβολή καταγγελιών και παραπόνων αποτελεί κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών, το οποίο οφείλουμε με κάθε τρόπο να ενδυναμώσουμε, και ταυτόχρονα πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, που μας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζουμε δυσλειτουργίες και να προχωρούμε σε διορθωτικές παρεμβάσεις», αναφέρει στην «Κ» η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη. Σχολιάζοντας την αύξηση των καταγγελιών/παραπόνων που δέχονται τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας τα τελευταία δύο χρόνια σημειώνει ότι κατά τον αρχικό σχεδιασμό για την αναβάθμιση των γραφείων διαπιστώθηκε ότι παρέμεναν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητα, κυρίως λόγω της περιορισμένης αναγνωρισιμότητάς τους από τον πολίτη. «Με σκοπό να γίνουν πιο ορατά στον πολίτη, αφενός ακολουθήσαμε μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική και αφετέρου θωρακίσαμε περαιτέρω την προστατευτική τους διάσταση, ώστε να αποτελούν έναν ουσιαστικό μηχανισμό προάσπισης και προαγωγής των δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας εντός των νοσοκομείων», επισημαίνει η κ. Βιλδιρίδη και προσθέτει: «Ενδεικτικά, σε συνεργασία με την Ενωση Ασθενών Ελλάδας, αναδείξαμε στο πλαίσιο ημερίδας τις δυνατότητες του θεσμού, ενώ παράλληλα διανεμήθηκε και αναρτήθηκε στους χώρους και στις ιστοσελίδες των νοσοκομείων ενημερωτικό υλικό σχετικά με τα δικαιώματα των ασθενών. Είναι γεγονός ότι όταν οι πολίτες γνωρίζουν τα δικαιώματά τους αισθάνονται ασφαλείς, ενισχύεται η εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς και εκφράζουν με μεγαλύτερη άνεση τις ανησυχίες τους, συμβάλλοντας έτσι ενεργά στη βελτίωση της φροντίδας». Αλλη μία παρέμβαση είναι η δημοσίευση στα μέσα Σεπτεμβρίου 2024 του Κανονισμού Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων, ο οποίος, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, δεν λειτουργεί μόνον ως οδηγός για τους εργαζομένους στα γραφεία, αλλά και ως οδηγός για τον πολίτη, ο οποίος πλέον ξέρει πού μπορεί να απευθυνθεί. Ο κανονισμός λειτουργεί και ως γραπτή εγγύηση για τον πολίτη ότι η καταγγελία του θα διερευνηθεί και θα λάβει ενημέρωση για την έκβασή της εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12.09.2025 • 12:03)..
Μάλλον πρόκειται για μια τρύπα στο νερό.
Ότι και να κάνουν, όση επινοητικότητα και αν επιστρατεύσουν,
τίποτε από όλα αυτά δεν θα βελτιώσει τις απαράδεκτες, όπου υπάρχουν υπηρεσίες
του ΕΣΥ. Ούτε και θα αλλάξουν τις νοοτροπίες ιατρών, νοσηλευτών, τεχνικών και διοικητικών.
Ούτε και θα γίνουν σοβαρές αναλύσεις, θα εκπονηθούν παρεμβάσεις και θα παρακολουθήσουν
την πιστή εφαρμογή οποιωνδήποτε αποφάσεων.
Σε ένα ΕΣΥ, αλλά και σε κάθε άλλο σύστημα, στο οποίο όλοι οι
εργαζόμενοι έχουν αυτονομηθεί, κανείς δεν μπορεί να βρει άκρη και κανένας δεν μπορεί
να επιβληθεί, με τη καλή έννοια του όρου. Δε βλέπουμε καμιά κυβέρνηση να θέλει
να εκσυγχρονίσει συστήματα και καταστάσεις, αλλά προχωρά στιθς βολικές παρέμβασεις
με μπαλώματα και επιλύσεις προβλημάτων όταν ανακύπτουν επιτακτικά και όταν φθάνει
ο κόμπος στο χτένι ή ισχυρά συνδικάτα προωθούν τα δικά τους σχήματα.
Δυστυχώς σε πολύ λίγες περιπτώσεις για να απαντήσουν σε πραγματικά
προβλήματα και να ικανοποιήσουν τις λογικές απαιτήσεις των νομιμοφρόνων πολιτών.
Τα δικαιώματα των οποίων μάλλον βρίσκονται παρασάγγας μακριά από λύσεις που έχουν
δρομολογηθεί και μάλιστα πριν χρόνια οι κοινωνίες που δεν καθορίζουν τις πολιτικές
τους από τις πολιτικές παρεμβάσεις και τις συντεχνίες, αλλά προσπαθούν και αναζητούν
βέλτιστες λύσεις για προβλήματα που υφίστανται και πρέπει να ικανοποιηθούν οι ανάγκες
και όχι τα συμφέροντα.
Το ΕΣΥ έχει παραμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό. Είναι εκτός ελέγχου
και καμιά πρόσκαιρη λύση δεν πρόκειται να το εκσυγχρονίσει. Χρειάζεται
συνολικός εκ του μηδενός νέος οικονομικός, κοινωνικός και χωροταξικός σχεδιασμός.
Άλλωστε τα πράγματα βρίσκονται σε άλλη εποχή και καταστάσεις σε σχέση με τους
αρχικούς σχεδιασμούς (αν ποτέ υπήρξαν με τη δέουσα σοβαρότητα).
Θα εκπλαγούμε ευχάριστα αν μάθουμε ότι η η κ. Βιλδιρίδη περνά
σημαντικό μέρος του χρόνου της ως ΓΓ Υπηρεσιών Υγείας, στα νοσοκομεία και τις άλλες
μονάδες παροχής ιατρικών υπηρεσιών, ανά την Ελλάδα. Φαίνεται να είναι και αυτή μάλλον
αραγμένη στο γραφείο της εντός του υπουργείου, κατ΄ ευφημισμόν Υγείας.
ΥΓ: Χθες 14 Σεπτέμβριου 2025, χρειάστηκε να επισκεφθούμε ασθενή
στο νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς. Χάος και τριτοκοσμικές κατατάσσεις. Κάντε ένα
κόπο αξιότιμη κα Βιλδιρίδη να πάτε στα νοσοκομεία Κυριακή απόγευμα ή κάποια
άλλη ώρα και θα καταλάβετε γιατί οι ασθενείς είναι ενθουσιασμένοι με τις υπηρεσίες
που παρέχονται «δωρεάν» στους άτυχους πολίτες …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου