Όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ
Πούτιν σημείωσε κατά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ότι η
«καινούργια διαδρομή θα καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων σε καύσιμα και θα
επιτρέψει στην Ελλάδα να γίνει ένα από τα βασικά κέντρα διανομής φυσικού
αερίου».
· Άπιαστα πουλιά δέκα στον παρά
· Όχι άλλους αγωγούς παρακαλούμε. Φτάνουν ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ο ΤΑΠ, η σημερινή τροφοδοσία της Ελλάδος ((με μείωση της κατανάλωσης 40% το 2014!) και δεν ξέρουμε τι άλλο συζητείται
· Αφού δεν ξέρουμε αν οι Ευρωπαίοι θέλουν το αέριο του αγωγού, πως θα σχεδιαστεί ο αγωγός;
· Τι ανταλλάγματα ή εγγυήσεις ζήτησαν οι Ρώσοι για την προπληρωμή των μελλοντικών κερδών;
Τη δυνατότητα άμεσης
προκαταβολής μελλοντικών κερδών και αποπληρωμής από την έναρξη της λειτουργίας
του αγωγού φέρεται να μελετά η Μόσχα, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου.
Όπως τονίζουν κυβερνητικές
πηγές, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν σημείωσε κατά τη συνάντησή του με τον
πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ότι η «καινούργια διαδρομή θα καλύψει τις ανάγκες των
Ευρωπαίων σε καύσιμα και θα επιτρέψει στην Ελλάδα να γίνει ένα από τα βασικά
κέντρα διανομής φυσικού αερίου».
«Είμαστε έτοιμοι προκειμένου όχι
μόνο να δανειοδοτήσουμε κάποια σχέδια που σήμερα συζητήσαμε από κοινού, αλλά
και να λύσουμε τα ζητήματα των χρηματοπιστωτικών σχέσεων», σημείωσε ο κ.
Πούτιν, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι οποίες εκτιμούν ότι ο Ρώσος πρόεδρος
απάντησε ουσιαστικά και σε όσους διερωτώνται ποιος θα χρηματοδοτήσει την
κατασκευή του αγωγού.
Παράλληλα, συνεχίζουν οι ίδιες
πηγές, η Ρωσία εξετάζει να προκαταβάλλει άμεσα τα μελλοντικά κέρδη από τον
αγωγό προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο και η Ελλάδα να αρχίσει να
ξεπληρώνει από το 2019, οπότε και αναμένεται να λειτουργήσει ο αγωγός, ο
οποίος, κατά τον Ρώσο πρόεδρο, «θα αναβαθμίσει τον γεωπολιτικό ρόλο της
Ελλάδας» και θα φέρει κέρδη «χιλιάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως».
(ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, UPD:23:06, Τετάρτη, 08 Απριλίου 2015 23:00).
Μερικά απλά ερωτήματα και παρατηρήσεις:
·
Δώσε και μένα μπάρμπα· Άπιαστα πουλιά δέκα στον παρά
· Όχι άλλους αγωγούς παρακαλούμε. Φτάνουν ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ο ΤΑΠ, η σημερινή τροφοδοσία της Ελλάδος ((με μείωση της κατανάλωσης 40% το 2014!) και δεν ξέρουμε τι άλλο συζητείται
· Αφού δεν ξέρουμε αν οι Ευρωπαίοι θέλουν το αέριο του αγωγού, πως θα σχεδιαστεί ο αγωγός;
· Τι ανταλλάγματα ή εγγυήσεις ζήτησαν οι Ρώσοι για την προπληρωμή των μελλοντικών κερδών;
Μήπως ξεμωραθήκαμε εντελώς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου