Έχει ενδιαφέρον το άρθρο «Απόσταση»
Φινλανδίας - Ελλάδας στην Παιδεία», της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
της 25ης Δεκέμβριου 2015, αν και αναφέρεται στην εκπαίδευση και όχι
την παιδεία.
Δεν είμαστε σε θέση να εξακριβώσουμε τα περιλαμβανόμενα στο
άρθρο. Στον πίνακα που παρατίθεται αν κανείς δεν είναι προσεκτικός, μπορεί να συμπεράνει ότι δεν
υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των δυο συστημάτων, ενώ οι διαφορές είναι
τρομακτικές.
Τα αποτελέσματα είναι τόσο διαφορετικά, που εύλογα καταλήγει
κανείς στο συμπέρασμα ότι το Ελληνικό σύστημα, δεν είναι καν σύστημα αλλά
πλίνθοι τε και κέραμοι ατάκτως ερριμένα.
Εν ολίγοις οι Φινλανδοί έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν
ενάρετο κύκλο στο εκπαιδευτικό τους σύστημα, ενώ οι Έλληνες ειδικοί, γονείς και
πολιτικοί είναι ευχαριστημένοι με το
άρρωστο σύστημα και τον φαύλο κύκλο στον οποίο έχει περιέλθει.
Επίσης η ουσία του Φινλανδικού συστήματος είναι η ποιότητα σε όλα. Όχι όπως στην Ελλάδα, που πρόκειται για άγνωστη λέξη σε κάθε μορφή δραστηριότητας, υποδομών και υπηρεσιών.
Επίσης η ουσία του Φινλανδικού συστήματος είναι η ποιότητα σε όλα. Όχι όπως στην Ελλάδα, που πρόκειται για άγνωστη λέξη σε κάθε μορφή δραστηριότητας, υποδομών και υπηρεσιών.
Η λύση είναι το όλο εκπαιδευτικό σύστημα να σχεδιαστεί εκ
νέου και εξ αρχής. Και μια καλή κίνηση είναι να ανατεθεί στις Περιφέρεις της χώρας,
όπως έχουμε επιχειρηματολογήσει εδώ και δεκαετίες (π.χ. http://simpleandclear.blogspot.gr/2014/10/blog-post_16.html
).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου