Γαβρόγλου προς ΑΕΙ:
«Αναζητήστε και εσείς πόρους»
Την αξιοποίηση της περιουσίας των πανεπιστημίων ζήτησε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου
από τους πρυτάνεις, ενώ μάλιστα την συνέδεσε εμμέσως με την τακτική κρατική επιχορήγηση προς τα ιδρύματα.
Συγκεκριμένα, στην σημερινή έκτακτη σύνοδο πρυτάνεων, ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε από τα ΑΕΙ «εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 να καταθέσουν σχέδιο για την ανάπτυξη των ίδιων εσόδων – πόρων και για την αξιοποίηση της περιουσίας τους (ακίνητα, κληροδοτήματα, έσοδα από την παροχή υπηρεσιών κλπ) η χρηματοδότηση τελικά συνδέεται και με την υποβολή/εφαρμογή του σχεδίου αξιοποίησης και ανάπτυξης των πόρων κάθε ιδρύματος» … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14 Ιανουαρίου 2017).
Μας φαίνονται όλα πρόχειρα, αλλά υπάρχουν και αναγκαία
1. Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει εντοπισμός και κατόπιν περικοπές των μη απαραίτητων δαπανών και να επέλθει ταχύτατα αναδιάρθρωση υπηρεσιών, γενικευμένη χρήση νέων τεχνολογιών, επικαιροποίηση στόχων και μακροχρόνια σχέδια λειτουργία και ανάπτυξης
2. Σωστή στρατηγική η αξιοποίηση της ίδιας περιουσίας. Αλλά με κατάλληλο πλαίσιο, διαφάνεια και λογοδοσία. Η μέχρι σήμερα διασπάθιση, εκμετάλλευση, αδιαφάνεια, αφαίμαξη και καταλήστευση πρέπει να σταματήσει. Με την ευκαιρία να καταγραφούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία, να εκτιμηθεί η αξία τους, να δημοσιευτούν τα επί μέρους στοιχεία που θα αναφέρουν τι παρέλαβαν τα πανεπιστήμια από δωρεές, ποια είναι η σημερινή τους αξία και ποια είναι τα αντικείμενα που εξαφανίστηκαν
3. Οι Ειδικοί Λογαριασμοί πρέπει να μείνουν με το αρχικό καθεστώς του ΠΔ 432 του 1981
4. Το κράτος δεν πρέπει να επεμβαίνει στην πολιτική διδάκτρων για μεταπτυχιακούς τίτλους. Αν θέλει να βοηθήσει οικονομικά αδύναμους, ας το κάνει μέσω δανείων και ίσως μέσω του καινούργιου φορέα του ΕΛΙΔΕΚ
5. Οι αμοιβές των διδασκόντων πρέπει να διαμορφώνονται από τα πανεπιστήμια. Το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να επεμβαίνει
6. Τι δουλειά έχει το θέμα της εκλογής πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων με τα υπόλοιπα;
Την αξιοποίηση της περιουσίας των πανεπιστημίων ζήτησε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου
από τους πρυτάνεις, ενώ μάλιστα την συνέδεσε εμμέσως με την τακτική κρατική επιχορήγηση προς τα ιδρύματα.
Συγκεκριμένα, στην σημερινή έκτακτη σύνοδο πρυτάνεων, ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε από τα ΑΕΙ «εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 να καταθέσουν σχέδιο για την ανάπτυξη των ίδιων εσόδων – πόρων και για την αξιοποίηση της περιουσίας τους (ακίνητα, κληροδοτήματα, έσοδα από την παροχή υπηρεσιών κλπ) η χρηματοδότηση τελικά συνδέεται και με την υποβολή/εφαρμογή του σχεδίου αξιοποίησης και ανάπτυξης των πόρων κάθε ιδρύματος» … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14 Ιανουαρίου 2017).
Μας φαίνονται όλα πρόχειρα, αλλά υπάρχουν και αναγκαία
1. Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει εντοπισμός και κατόπιν περικοπές των μη απαραίτητων δαπανών και να επέλθει ταχύτατα αναδιάρθρωση υπηρεσιών, γενικευμένη χρήση νέων τεχνολογιών, επικαιροποίηση στόχων και μακροχρόνια σχέδια λειτουργία και ανάπτυξης
2. Σωστή στρατηγική η αξιοποίηση της ίδιας περιουσίας. Αλλά με κατάλληλο πλαίσιο, διαφάνεια και λογοδοσία. Η μέχρι σήμερα διασπάθιση, εκμετάλλευση, αδιαφάνεια, αφαίμαξη και καταλήστευση πρέπει να σταματήσει. Με την ευκαιρία να καταγραφούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία, να εκτιμηθεί η αξία τους, να δημοσιευτούν τα επί μέρους στοιχεία που θα αναφέρουν τι παρέλαβαν τα πανεπιστήμια από δωρεές, ποια είναι η σημερινή τους αξία και ποια είναι τα αντικείμενα που εξαφανίστηκαν
3. Οι Ειδικοί Λογαριασμοί πρέπει να μείνουν με το αρχικό καθεστώς του ΠΔ 432 του 1981
4. Το κράτος δεν πρέπει να επεμβαίνει στην πολιτική διδάκτρων για μεταπτυχιακούς τίτλους. Αν θέλει να βοηθήσει οικονομικά αδύναμους, ας το κάνει μέσω δανείων και ίσως μέσω του καινούργιου φορέα του ΕΛΙΔΕΚ
5. Οι αμοιβές των διδασκόντων πρέπει να διαμορφώνονται από τα πανεπιστήμια. Το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να επεμβαίνει
6. Τι δουλειά έχει το θέμα της εκλογής πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων με τα υπόλοιπα;
Εν κατακλείδι, πάλι ράβε ξήλωνε και πάλι με το μάτι και με
την προσωπική πολιτική του υπουργού χωρίς σοβαρές μελέτες, επαγγελματίες του χώρου,
επιστημονικές γνώσεις και κυρίως (;) χρονικό ορίζοντα μεταβολών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου