Το μεγάλο πρόβλημα που αναδεικνύει η εξάπλωση του διαδικτύου και η χρήση του Παγκοσμίου Ιστού είναι η σύγχυση που έχει προκληθεί ή προκαλείται σε πολλούς μεγάλους, αλλά κυρίως στα παιδιά και τους νέους σχετικά με τη διαφορά μεταξύ γνώσεως και πληροφορίας.
Σύμφωνα με το Ηλεκτρονικό Λεξικό της Kοινής Nεοελληνικής, του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - Ίδρυμα Μανώλη Τριανταφυλλίδη:
γνώση - Σημασία : το αποτέλεσμα κάθε πνευματικής διαδικασίας για την κατανόηση της αντικειμενικής πραγματικότητας, είτε άμεσα με τις αισθήσεις είτε έμμεσα με την παρέμβαση του λογικού.
πληροφορία - Σημασία : στοιχείο, μήνυμα (είδηση, ανακοίνωση, δήλωση, αναφορά κτλ.) που περιέχει και μεταδίδει μια γνώση για κπ. ή για κτ.: Eμπιστευτική / αξιόπιστη / ασφαλής / διασταυρωμένη / συγκεχυμένη / ανεπιβεβαίωτη / πολύτιμη ~.
Προφανώς δεν μας ενδιαφέρει τόσο να μάθουμε ποιες ή πόσες γνώσεις έχουν αποκτήσει άλλα άτομα. Μας ενδιαφέρει εμείς να αποκτήσουμε γνώσεις και μάλιστα στο βαθμό που μπορούν να μας οδηγήσουν σε δημιουργία αντικειμένων, διεργασιών, υπηρεσιών, εφευρέσεων ή και ακόμα περισσότερων, αλλά και νέων ακόμα γνώσεων ή και παρεμβάσεων ώστε να αποκατασταθεί η καλή λειτουργία.
Σας προτρέπουμε να διαβάσετε ένα μικρό κείμενο σχετικά με τις πληροφορίες από τη σελίδα Πληροφόρηση (βάλτε τη δ/νση http://asclepieion.mpl.uoa.gr/pubASPIS/πληροφόρηση.htm στον περιηγητή σας).
Φυσικά ο παγκόσμιος ιστός δεν μας βοηθά να αποκτήσουμε γνώσεις, μόνον πληροφορίες.
Αυτό πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό από όλους μας. Και πρέπει να προστατεύσουμε τα παιδία μας από τις φαντασιώσεις και την άσκοπη κατασπατάληση δυνάμεων και προσδοκιών. Και φυσικά η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν έργο για να αποκοτήσουν τα παιδιά γνώσεις και κρίση και όχι μόνον «καθοδήγηση» και υποδείξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου