Επιβλήθηκε γιατί οι συντάκτες του νόμου 1268 του 1982, κκ. Γιάννης Πανούσης (καθηγητής γνωστός και νυν βουλευτής) και Διονύσιος Κλάδης (καθηγητής και άγνωστος) έτσι ήθελαν, προφανώς εκτελώντας εντολές και των προϊσταμένων τους.
Από τότε τα ΑΕΙ έχουν εξελιχτεί σε ΑΕΙ αναπληρωτών καθηγητών, φαινόμενο που δεν απαντάται σε κανένα πολιτισμένο ΑΕΙ άλλης σύγχρονης χώρας.
Τα ΑΕΙ προκηρύσσουν θέσεις επιστημόνων που έχουν ανάγκη για να προωθηθεί το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο τους. Αναζητούν επιστήμονες ειδικών προσόντων και ικανοτήτων συνήθως για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι μόνιμες θέσεις είναι περιορισμένες και πολύ δύσκολο να καταληφθούν και πάντοτε προκηρύσσονται, απευθυνόμενοι σε επιστήμονες ανά τον κόσμο.
Με το σύστημα αυτό ο επιστημονικός πληθυσμός των ΑΕΙ παραμένει ελεγχόμενος, δραστήριος, παραγωγικός και καινοτόμος, ανάλογα με τους πόρους του ιδρύματος, την αξιοκρατία και το μεσοπρόθεσμο και μακροχρόνιο επιστημονικό προγραμματισμό.
Εδώ έχουμε απλώς εξέλιξη των υπηρετούντων. Γηράσκοντα ΑΕΙ με όλα τα συμπτώματα των κλειστών επαγγελμάτων και νοοτροπιών. Καμιά προσπάθεια από το ίδρυμα, τις σχολές, τα τμήματα τα εργαστήρια να προδιαγράψουν ένα διαφορετικό και ενδιαφέρον μέλλον με στόχους, προκλήσεις, αριστεία και δωρεά μέλλοντος στους εκκολαπτόμενους επιστήμονες. Όλα επίπεδα, χωρίς κλυδωνισμούς, απαιτήσεις και ανάληψη κινδύνων. Όλα τάφος και εύγλωττη σιωπή.
ΥΓ: Επανερχόμαστε για μια ακόμα φορά στην από 20-ετίας και πλέον πεποίθηση μας για πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των πανεπιστημιακών.
η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση του προσωπικού ΔΕΠ στα ΑΕΙ , θα αποτελέσει την ταφόπλακα στα ολοκληρωτικά σημερινά απολιθώματα των ελληνικών ΑΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήαντίθετα η ωρομίσθια απασχόληση τους με την επιλογή από τους φοιτητές
η ατομική ανάθεση ερευνητικού έργου, με αποζημίωση σύμβασης έργου, από κρατικές ή ιδιωτικές εταιρείες
η ατομική ανάθεση κλινικού έργου από τους ασθενείς
η επακόλουθη αποσύνδεση της διεύθυνσης του τμήματος , κλινικής από την επιστημονική εξέλιξη , με εκ περιτροπής εναλλαγή διευθύνσεων αυστηρά διοικητικού έργου
αποτελεί το ζητούμενο για τα ελληνικά ΑΕΙ .
τα οποία θα αλλάξουν με την επανερμηνεία , ή τροποποίησή του άρθρου 16 και την ίδρυση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδιωτικού δικαίου ΑΕΙ , με δίδακτρα, κρατικές και ιδιωτικές ,εκπαιδευτικές και ερευνητικές χρηματοδοτήσεις
Αν μπορείτε αιτιολογείστε την ¨ταφόπλακα¨. Η πρακτική των καθηγητών υπουργών, προέδρων, διοικητών, και άλλων ανεύθυνων, πρέπει να σταματήσει αμέσως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνώ με τις άλλες προτάσεις σας.
Ίσως η πρακτική των δυτικοευρωπαϊκών σύγχρονων και αποτελεσματικών ΑΕΙ (π.χ. Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Λωζάννης), θα είναι διδακτική.