Αυτά που αναφέραμε στα δύο προηγούμενα σύντομα κείμενά μας –
μέρος 1ο στις 22 Σεπτεμβρίου και μέρος 2ο στις 23
Σεπτεμβρίου 2015 - φαίνεται να μη συγκίνησαν πολλούς. Αν και δεν ξέρουμε κατά
πόσο οι αρμόδιοι προς τους οποίους απευθυνθήκαμε διάβασαν τα κείμενά μας και αν
τα έλαβαν υπόψη.
Ακόμα ίσως ποιο σημαντικό είναι ότι δεν αποτέλεσαν την αφορμή ενός
συστηματικού δημοσίου διαλόγου και συζητήσεως για τα θέματα που θίγονται. Αν
και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι όλο και συχνότερα ακούγονται οι θέσεις «να
σταματήσει ο πόλεμος στη Συρία» και τα «σημεία καταγραφής και ταυτοποίησης [hot spots] να λειτουργούν στην
Τουρκία».
Προτείνουμε η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός κ. Μουζάλας
να μελετήσουν τις προτάσεις που διατυπώνουμε αμέσως μετά και να διαμορφώσουν
ανάλογα την Ελληνική στρατηγική:
Α. Ενημέρωση και πληροφόρηση παρανόμως εισερχομένων στη
χώρα: Οι αρχές οφείλουν να εφοδιάζουν τους ανθρώπους που φθάνουν στην Ελλάδα,
είτε ως πρόσφυγες είτε ως οικονομικοί μετανάστες, με ένα φυλλάδιο στη γλώσσα
τους, το οποίο θα τους ενημερώνει και θα παρουσιάζει τη σημερινή κατάσταση στην
Ελλάδα, τις δυνατότητές της και τις υποχρεώσεις που πρέπει να δεσμεύουν
απαρεγκλίτως όλους όσους ζητούν προστασία, κατανόηση, φροντίδα, υποστήριξη και
διευκόλυνση για την υλοποίηση των στόχων των (διακινούμενων πληθυσμών).
Η σημερινή αντιμετώπιση των παρανόμως εισερχομένων στην
Ελλάδα ανθρώπων, που ευλόγως ή ίσως από σχεδιασμό και υπολογισμό καθίστανται
έρμαια κάθε ενός αυτόκλητου υποστηριχτή, πρέπει να τερματιστεί άμεσα.
Δεν ισχυριζόμαστε ότι το φυλλάδιο θα αποτρέψει την
εκμετάλλευση, τα υπόγεια κυκλώματα, τους διακινητές και θα καλύψει τις
ανεπάρκειες, τις αδυναμίες και όλα όσο συντελούν στην εκμετάλλευση από κάθε είδους
σκοτεινά ή εμφανή συμφέροντα και ιδιοτέλειες.
Β. Προγραμματισμένη εγκατάσταση προσφύγων: Είχαμε
παρουσιάσει την πρότασή μας στις 8 Σεπτεμβρίου 2015 στο http://simpleandclear.blogspot.gr/2015/09/25.html.
Πλεονέκτημα της στρατηγικής αυτής είναι ο πολιτισμένος
τρόπος αντιμετώπισης ανθρώπων που χαρακτηρίζονται πρόσφυγες και η ενίσχυση στην
Ελλάδα εξειδικευμένων δραστηριοτήτων ή κοινοτήτων που σβήνουν ή φυλλορροούν. Την
ίδια άλλωστε στρατηγική αποφάσισε κάποια στιγμή να ακολουθήσει και η
Γερμανία.
Γ. Απασχόληση μέχρι την επαναπροώθηση: Άνθρωποι που έχουν
εισέλθει λαθραία στη χώρα και δεν έχουν χαρακτηριστεί πρόσφυγες και εκκρεμεί η
επαναπτροώθησή τους στις χώρες καταγωγής τους, να μην επιτρέπεται να διαβιούν λάθρα
ή όπου θέλουν, αλλά σε συγκεκριμένους χώρους που θα διαθέσει η κυβέρνηση. Θα
εξέρχονται κατόπιν αδείας και κυρίως για απασχόληση σε ειδικά προγράμματα.
Μείζονα προγράμματα απασχόλησης θα είναι η αποκάθαρση της
Ελλάδος από σκουπίδια, μπάζα και άχρηστα υλικά που βρίσκονται παντού και η
βελτίωση και συντήρηση δημοσίων υποδομών. Το πλεονέκτημα αυτού του προγράμματος
είναι η συχνής καθ’ όλο το έτος λειτουργία τους και η άμεση ανάγκη.
Θα μπορούσαν επίσης για όσο διάστημα διαρκεί η διαδικασία
επαναπροώθησης, να απασχολούνται σε εποχικές αγροτικές εργασίες έναντι αμοιβής
που θα καλύπτει τα έξοδα διατροφής, ένδυσης και υγιεινής, αλλά δεν θα
παρέχονται χρήματα στους ανθρώπους αυτούς. Τα έξοδα τυχόν μετακίνησης θα
αναλαμβάνει τη κυβέρνηση.
Όπως και για τα προηγηθέντα μέρη 1ο και 2ο,
με χαρά θα διαβάσουμε σχόλια, άλλες απόψεις και υποδείξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου