Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κατασκευάζει παιδιά και
έφηβους που μπορούν με εξαιρετική πιστότητα να μεταφέρουν στις κόλλες του διαγωνισμού,
όλα όσα αποφασίζουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ότι πρέπει να έχουν στο μυαλό
τους. Διδακτέα ύλη και εγκεκριμένα βιβλία.
2. Το υπουργείο καθορίζει μόνο τις ελάχιστες απαιτήσεις και παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που έχουν συνομολογηθεί από όλους
3. Κάθε Περιφέρεια αποφασίζει για την ανάδειξη, προβολή και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού της έργου
4. Οι γονείς με τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων, γίνονται οι κύριοι διαχειριστές του εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλουν οικονομικά όπου απαιτείται
5. Τα σχολεία κατασκευάζονται με τρόπο ώστε να αποτελούν και τα πολιτιστικά κέντρα των περιοχών
6. Θεσπίζεται εθνικό απολυτήριο ικανοτήτων των μαθητών και αυτό αποτελεί τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, πλέον ειδικών προδιαγραφών που καθορίζονται από τα Τμήματα των ΑΕΙ
7. Λαμβάνεται ειδική πρόνοια ώστε τα παιδιά που τερματίζουν τη βασική ή τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση να έχουν επαρκείς γνώσεις για να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις βασικές απιστήσεις της ζωής
8. Απαιτούνται ειδικές δομές συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και διατίθενται όλα τα μέσα βελτίωσης και επικαιροποίησης των γνώσεών των
9. Ενθαρρύνονται οι διεθνείς συνεργασίες σε θέματα Ε&Τ στο πεδίο των εκπαιδευτικών τεχνολογιών και μοντέλων
10. Κανένας νέος δεν αποκλείεται από το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδρομής λόγω οικογενειακών οικονομικών περιορισμών, εφόσον φέρει τη «σφραγίδα της δωρεάς»
Τίποτε άλλο. Φυσικά αυτή είναι ύλη που μάλλον γρήγορα
ξεχνιέται και δεν αφήνει σχεδόν κανένα αποτύπωμα στον φέροντα, ιδίως όταν
εμπλακεί στη δίνη της ζωής και των υποχρεώσεων.
Φυσικά κανείς δεν ασχολείται με τα παιδιά που από τα 15 τους
ή τα 18 τους βγαίνουν στην αγορά εργασίας αδιαφορώντας πλήρως αν έχουν σοβαρά
εφόδια για να αντιμετωπίσουν τη σκληρή ζωή και την απάνθρωπη πολλές φορές πραγματικότητα.
Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται εκ βάθρων ανακατασκευή,
δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη των ειδικών ικανοτήτων κάθε παιδιού και όχι στη
στείρα απομνημόνευση της διδακτέας ύλης του εγκεκριμένου βιβλίου – της
παγκόσμιας αυτής ελληνικής πατέντας που εξυπηρετεί συνδικαλιστές, δασκάλους και
καθηγητές και τους αφήνει να κάνουν περίοπτο στη τάξη.
Επαναλαμβάνουμε τις απόψεις μας:
1.
Ανάθεση όλου του εκπαιδευτικού έργου στις
Περιφέρειες. Οι Περιφέρειες συντάσσουν προγράμματα σπουδών που περιλαμβάνουν
όλες τις πτυχές της εκπαίδευσης και δημοσιεύονται σε ειδικές ηλεκτρονικές Πύλες2. Το υπουργείο καθορίζει μόνο τις ελάχιστες απαιτήσεις και παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που έχουν συνομολογηθεί από όλους
3. Κάθε Περιφέρεια αποφασίζει για την ανάδειξη, προβολή και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού της έργου
4. Οι γονείς με τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων, γίνονται οι κύριοι διαχειριστές του εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλουν οικονομικά όπου απαιτείται
5. Τα σχολεία κατασκευάζονται με τρόπο ώστε να αποτελούν και τα πολιτιστικά κέντρα των περιοχών
6. Θεσπίζεται εθνικό απολυτήριο ικανοτήτων των μαθητών και αυτό αποτελεί τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, πλέον ειδικών προδιαγραφών που καθορίζονται από τα Τμήματα των ΑΕΙ
7. Λαμβάνεται ειδική πρόνοια ώστε τα παιδιά που τερματίζουν τη βασική ή τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση να έχουν επαρκείς γνώσεις για να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις βασικές απιστήσεις της ζωής
8. Απαιτούνται ειδικές δομές συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και διατίθενται όλα τα μέσα βελτίωσης και επικαιροποίησης των γνώσεών των
9. Ενθαρρύνονται οι διεθνείς συνεργασίες σε θέματα Ε&Τ στο πεδίο των εκπαιδευτικών τεχνολογιών και μοντέλων
10. Κανένας νέος δεν αποκλείεται από το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδρομής λόγω οικογενειακών οικονομικών περιορισμών, εφόσον φέρει τη «σφραγίδα της δωρεάς»
Ασφαλώς πολλά μπορούν επί πλέον να λεχθούν και να λάβουν το σχήμα
εκπαιδευτικής πολιτικής. Αναμένουμε συμμετοχή σε ένα ουσιαστικό και εποικοδομητικό
διάλογο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου