·
03/02/2025
- ΥΠΕΝ: 281 εξειδικευμένα οχήματα σε Δασική Υπηρεσία και ΟΦΥΠΕΚΑ. Ενισχύονται
με 281 εξειδικευμένα οχήματα η Δασική Υπηρεσία και ο Οργανισμός
Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ), στο πλαίσιο των
πρωτοβουλιών που λαμβάνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και
Ενέργειας, με σκοπό την πρόληψη πυρκαγιών και μη νόμιμων
δραστηριοτήτων σε δάση και δασικές εκτάσεις στις προστατευόμενες περιοχές. Με
την αξιοποίηση αυτών των οχημάτων, θα ενισχυθεί και η επιστημονική
παρακολούθηση, η εποπτεία και η φύλαξη των περιοχών του δικτύου Natura 2000.
Από τα 281 οχήματα, 150 αγροτικά τύπου “pick up” αφορούν στην Δασική Υπηρεσία.
Για τον ΟΦΥΠΕΚΑ προορίζονται τα άλλα 131, εκ των οποίων 55 είναι τετρακίνητα
επιβατικά οχήματα, 70 διπλοκάμπινα τύπου “pick up” και 6 πολυθέσια επιβατικά
οχήματα (mini van). Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης,
έχει υπογράψει το τεχνικό δελτίο του έργου. Τις σχετικές τρεις συμβάσεις
προμήθειας οχημάτων, συνολικού προϋπολογισμού 15.346.531,60 ευρώ, με τους
αναδόχους που επικράτησαν μέσω ανοιχτού διεθνή διαγωνισμού υπέγραψε ο διευθύνων
σύμβουλος του ΟΦΥΠΕΚΑ, Κώστας Τριάντης. Η πρωτοβουλία περιλαμβάνεται στο
Υποέργο 5 «Προμήθεια Οχημάτων» του Έργου «SUB3. Δημιουργία εθνικού
συστήματος για τη μόνιμη παρακολούθηση των ειδών και τύπων οικοτόπων και για
την επιτήρηση των προστατευόμενων περιοχών», το οποίο έχει ενταχθεί στο
Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Φορέας υλοποίησης του
έργου είναι ο ΟΦΥΠΕΚΑ (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ). Οχήματα θα έχουμε. Ελέγχους στην
περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος θα δούμε; Αφήστε που είναι και δίπλα τους …
· 04/02/2025 - Τουρκική παρενόχληση και βορείως της Κρήτης. Η Αγκυρα αντέδρασε εκ νέου στις έρευνες για την προώθηση του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Στα διεθνή ύδατα βορειοανατολικώς της Κρήτης πλέει τουρκική φρεγάτα (που αντικατέστησε χθες κορβέτα κλάσης «d’Estienne d’Orves») σε απόσταση που κυμαίνεται ανάμεσα σε 10 και 20 ναυτικά μίλια από τα ερευνητικά πλοία «Ievoli Relume» και «NG Worker». Τα πλοία από το περασμένο Σάββατο δραστηριοποιούνται σε περιοχές βορείως της Κρήτης, σε σημεία εντός και εκτός χωρικών υδάτων, στο πλαίσιο του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελ-λάδας – Κύπρου. Με βάση τις δύο νέες NAVTEX 86/25 και 87/25 που εκδόθηκαν από τον σταθμό Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, τα δύο πλοία θα παραμείνουν και σήμερα στην περιοχή βορείως της Κρήτης, ενώ το πρώτο θα κινηθεί σταδιακά προς τα νοτιοδυτικά της Κάσου. Και στις δύο περιπτώσεις ένα μικρό μέρος των ερευνών διεξάγεται ελαφρώς έξω από τα χωρικά ύδατα. Τα δύο ερευνητικά πλοία συνοδεύει φρεγάτα του Π.Ν., αλλά και ένα ταχύπλοο παράκτιο περιπολικό Ρ-355 του Λιμενικού Σώματος, που έχει αναλάβει και τον ρόλο των απαντήσεων στους Τούρκους (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Αγανακτούμε, αλλά φθάνει; Τι κάνουμε στα διεθνή φόρα και στις συμμαχικές κυβερνήσεις, στο ΝΑΤΟ και αλλού; Μήπως πρέπει τη πόντιση καλωδίων και τις άλλες σχετικές εργασίες να τις συνδυάζουμε με ναυτικές ασκήσεις με πραγματικά πυρά;
· 04/02/2025 - Περιβαλλοντική μελέτη για το Μακρακώμη – Τυμφρηστός. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μακρακώμη- Τυμφρηστός υπολογίζεται σε 40 μήνες. Σε διαβούλευση έχει τεθεί, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της ωρίμανσης του έργου, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τον νέο αυτοκινητόδρομο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνει ΦΠΑ). Η εκδήλωση ενδιαφέροντος της κατασκευαστικής αγοράς για το οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, έγινε στις 21 Δεκεμβρίου 2023. Οι ενδιαφερόμενοι είναι έξι (Άβαξ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), Μέτκα – Aktor, Ιντερκατ – Εργοδομική Βοιωτίας – Εργοκάτ και Trace – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ). Το συνολικό μήκος του Μακρακώμη – Τυμφρηστός είναι περίπου 30 χλμ. και με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου προβλέπεται νέα χάραξη. Αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο, γνωστού και ΕΟ 38, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο δευτερεύον Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η αφετηρία του έργου προσδιορίζεται στην περιοχή του οικισμού Μακρακώμη και το πέρας του, αντίστοιχα, στο ανατολικό στόμιο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Λέτε να μπει τέλος στην ανάβαση Τυμφρηστού, παρά τη σήραγγα Μπακογιάννης, που κατασκευάστηκε πριν 20 τουλάχιστον χρόνια. Πάλι μισό μου φαίνεται το έργο
· 04/02/2025 - «Βγαίνουν άδειες που βεβηλώνουν τη μορφολογία του τοπίου». Με αφορμή τις εργασίες για την ανέγερση πεντάστερου ξενοδοχείου στο Σαρακήνικο, ο δήμαρχος Μήλου Μανώλης Μικέλης τονίζει πως «είναι άσχημο να μην έχεις άποψη ως δημοτικό συμβούλιο για κάποια πράγματα που γίνονται στον τόπο σου». Εδώ και μήνες ο δήμαρχος Μήλου Μανώλης Μικέλης, λέει ότι αναζητούσε έναν τρόπο για να ανακόψει την «κατασκευαστική επέλαση» στη Μήλο και να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία του τοπίου στο κυκλαδίτικο νησί. «Η Μήλος αντέχει την ανοικοδόμηση», λέει. «Το θέμα όμως είναι να μη χαλάσει το “χρώμα” του νησιού, τα ιδιαίτερα σημεία που το έχουν αναδείξει. Είναι ένα μέρος με παράδοση, με σπάνια γεωλογία». Από πέρυσι στο νησί γίνονται σχετικές συζητήσεις και επικρατεί έντονη ανησυχία σε μερίδα του τοπικού πληθυσμού. Μία από τις υποθέσεις που απασχολεί τη δημοτική αρχή είναι και η κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων με υπόγεια και πισίνες κοντά στο Σαρακήνικο, τη φημισμένη παραλία της Μήλου με τα ηφαιστειογενή λευκά βράχια που παραπέμπουν σε σεληνιακό τοπίο. Αφού έλαβε δημοσιότητα η πραγματοποίηση εργασιών για την ανέγερση του συγκροτήματος εκεί το υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε από την υπηρεσία δόμησης Μήλου να «παγώσει» η κατασκευή. Παράλληλα ζήτησε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας να πραγματοποιήσει επείγουσα επανεξέταση της οικοδομικής άδειας που έχει εκδοθεί (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Η Μήλος (και όχι μόνον) φαίνεται να χρειάζεται μια Άνυδρο ...
· 04/02/2025 - Μυαλά έχουμε, σχέδιο για την έρευνα δεν έχουμε. Δέκα διακεκριμένοι Ελληνες πανεπιστημιακοί εξηγούν γιατί παρά το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η Ελλάδα έχει γίνει ουραγός στη βασική έρευνα και προτείνουν θεσμικές αλλαγές, αλλά και διαφάνεια και αξιοκρατία. Πέτρος Κουμουτσάκος, πρόεδρος του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Χάρβαρντ, στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ακούγεται συγκινησιακά φορτισμένος. Πριν από λίγες ώρες έστειλε στο υπουργείο Ανάπτυξης την επιστολή της παραίτησής του από το Εθνικό Συμβούλιο Ερευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας, όπως έκαναν την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος του ΕΣΕΤΕΚ, καθηγητής Κυτταρικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ Σπύρος Αρταβάνης-Τσάκωνας, και ο Αγγελος Χανιώτης, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου Πρίνστον, καταγγέλλοντας την απουσία στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης στον τομέα της έρευνας. To ΕΣΕΤΕΚ, το δεκαπενταμελές ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας σε ό,τι αφορά τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για την έρευνα, την τεχνολογία και την ανάπτυξη της καινοτομίας, συγκροτήθηκε το 2019 και το 2020 τη θέση του προέδρου ανέλαβε ο Σπύρος Αρταβάνης-Τσάκωνας (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Μοχλός της οποιασδήποτε ανάπτυξης της Ε&Τ υπήρξαν οι ΕΛΚΕ (προηγήθηκαν) και οι χρηματοδοτήσεις της ΕΕ. Η μονιμότητα δεν έχει θέση στην έρευνα. Οι νέοι ερευνητές θα φέρουν την Άνοιξη, η αξιολόγηση και τα κέντρα αριστείας. Αυτά και άλλα σχετικά υποστηρίζουμε στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά και υποστηρίξαμε στη ΓΓΕΤ τη δεκαετία του '80. Αλλά το πολιτικό σύστημα παραμένει οπισθοδρομικό. Δεν του λένε τίποτε τα επιτεύγματα πολλών άλλων χωρών ...
· 05/02/2025 - Η «Κ» στη Σαντορίνη: «Εδώ γεννηθήκαμε, εδώ μεγαλώσαμε. Να πάμε πού;». Κάτοικοι της Σαντορίνης μιλούν στην κάμερα της «Κ» για τις μνήμες που ξυπνούν από τον σεισμό του 1956, την αβεβαιότητα που βιώνουν αλλά και την απόφασή τους να παραμείνουν στο νησί. : Οι κόκκινες κορδέλες κατά μήκος της Καλντέρας υπενθυμίζουν σε όσους έχουν μείνει πίσω τον κίνδυνο κατολισθήσεων από τις σεισμικές δονήσεις που συνταράσσουν το νησί τις τελευταίες ημέρες. Με περισσότερους από 11.000 κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες να έχουν πλέον εγκαταλείψει τη Σαντορίνη, αυτοί που παραμένουν στο νησί παρατηρούν ανήσυχοι τα ειδικά κλιμάκια της ΕΜΑΚ να καταφθάνουν. «Οταν άρχισαν να έρχονται οι ενισχύσεις καταλάβαμε ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει» μάς λέει η μόνιμη κάτοικος Μαργαρίτα Δαμίγου από το σαλόνι του σπιτιού της, όπου παρακολουθεί τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις ερμηνείες των επιστημόνων για το εν εξελίξει φαινόμενο. «Εχει δημιουργηθεί μια ανασφάλεια» τονίζει «δεδομένου ότι υπάρχει μια προϊστορία με έναν καταστροφικό σεισμό το 1956» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Οι κάτοικοι και το πολιτικό σύστημα ενώπιον των ευθυνών τους για την άναρχη ανάπτυξη και τα πλούτη εύκολα απόκτησαν και δεν δικαιούνται …
· 04/02/2025 - Τουρκική παρενόχληση και βορείως της Κρήτης. Η Αγκυρα αντέδρασε εκ νέου στις έρευνες για την προώθηση του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Στα διεθνή ύδατα βορειοανατολικώς της Κρήτης πλέει τουρκική φρεγάτα (που αντικατέστησε χθες κορβέτα κλάσης «d’Estienne d’Orves») σε απόσταση που κυμαίνεται ανάμεσα σε 10 και 20 ναυτικά μίλια από τα ερευνητικά πλοία «Ievoli Relume» και «NG Worker». Τα πλοία από το περασμένο Σάββατο δραστηριοποιούνται σε περιοχές βορείως της Κρήτης, σε σημεία εντός και εκτός χωρικών υδάτων, στο πλαίσιο του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελ-λάδας – Κύπρου. Με βάση τις δύο νέες NAVTEX 86/25 και 87/25 που εκδόθηκαν από τον σταθμό Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, τα δύο πλοία θα παραμείνουν και σήμερα στην περιοχή βορείως της Κρήτης, ενώ το πρώτο θα κινηθεί σταδιακά προς τα νοτιοδυτικά της Κάσου. Και στις δύο περιπτώσεις ένα μικρό μέρος των ερευνών διεξάγεται ελαφρώς έξω από τα χωρικά ύδατα. Τα δύο ερευνητικά πλοία συνοδεύει φρεγάτα του Π.Ν., αλλά και ένα ταχύπλοο παράκτιο περιπολικό Ρ-355 του Λιμενικού Σώματος, που έχει αναλάβει και τον ρόλο των απαντήσεων στους Τούρκους (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Αγανακτούμε, αλλά φθάνει; Τι κάνουμε στα διεθνή φόρα και στις συμμαχικές κυβερνήσεις, στο ΝΑΤΟ και αλλού; Μήπως πρέπει τη πόντιση καλωδίων και τις άλλες σχετικές εργασίες να τις συνδυάζουμε με ναυτικές ασκήσεις με πραγματικά πυρά;
· 04/02/2025 - Περιβαλλοντική μελέτη για το Μακρακώμη – Τυμφρηστός. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μακρακώμη- Τυμφρηστός υπολογίζεται σε 40 μήνες. Σε διαβούλευση έχει τεθεί, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της ωρίμανσης του έργου, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τον νέο αυτοκινητόδρομο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνει ΦΠΑ). Η εκδήλωση ενδιαφέροντος της κατασκευαστικής αγοράς για το οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, έγινε στις 21 Δεκεμβρίου 2023. Οι ενδιαφερόμενοι είναι έξι (Άβαξ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), Μέτκα – Aktor, Ιντερκατ – Εργοδομική Βοιωτίας – Εργοκάτ και Trace – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ). Το συνολικό μήκος του Μακρακώμη – Τυμφρηστός είναι περίπου 30 χλμ. και με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου προβλέπεται νέα χάραξη. Αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο, γνωστού και ΕΟ 38, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο δευτερεύον Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η αφετηρία του έργου προσδιορίζεται στην περιοχή του οικισμού Μακρακώμη και το πέρας του, αντίστοιχα, στο ανατολικό στόμιο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Λέτε να μπει τέλος στην ανάβαση Τυμφρηστού, παρά τη σήραγγα Μπακογιάννης, που κατασκευάστηκε πριν 20 τουλάχιστον χρόνια. Πάλι μισό μου φαίνεται το έργο
· 04/02/2025 - «Βγαίνουν άδειες που βεβηλώνουν τη μορφολογία του τοπίου». Με αφορμή τις εργασίες για την ανέγερση πεντάστερου ξενοδοχείου στο Σαρακήνικο, ο δήμαρχος Μήλου Μανώλης Μικέλης τονίζει πως «είναι άσχημο να μην έχεις άποψη ως δημοτικό συμβούλιο για κάποια πράγματα που γίνονται στον τόπο σου». Εδώ και μήνες ο δήμαρχος Μήλου Μανώλης Μικέλης, λέει ότι αναζητούσε έναν τρόπο για να ανακόψει την «κατασκευαστική επέλαση» στη Μήλο και να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία του τοπίου στο κυκλαδίτικο νησί. «Η Μήλος αντέχει την ανοικοδόμηση», λέει. «Το θέμα όμως είναι να μη χαλάσει το “χρώμα” του νησιού, τα ιδιαίτερα σημεία που το έχουν αναδείξει. Είναι ένα μέρος με παράδοση, με σπάνια γεωλογία». Από πέρυσι στο νησί γίνονται σχετικές συζητήσεις και επικρατεί έντονη ανησυχία σε μερίδα του τοπικού πληθυσμού. Μία από τις υποθέσεις που απασχολεί τη δημοτική αρχή είναι και η κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων με υπόγεια και πισίνες κοντά στο Σαρακήνικο, τη φημισμένη παραλία της Μήλου με τα ηφαιστειογενή λευκά βράχια που παραπέμπουν σε σεληνιακό τοπίο. Αφού έλαβε δημοσιότητα η πραγματοποίηση εργασιών για την ανέγερση του συγκροτήματος εκεί το υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε από την υπηρεσία δόμησης Μήλου να «παγώσει» η κατασκευή. Παράλληλα ζήτησε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας να πραγματοποιήσει επείγουσα επανεξέταση της οικοδομικής άδειας που έχει εκδοθεί (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Η Μήλος (και όχι μόνον) φαίνεται να χρειάζεται μια Άνυδρο ...
· 04/02/2025 - Μυαλά έχουμε, σχέδιο για την έρευνα δεν έχουμε. Δέκα διακεκριμένοι Ελληνες πανεπιστημιακοί εξηγούν γιατί παρά το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η Ελλάδα έχει γίνει ουραγός στη βασική έρευνα και προτείνουν θεσμικές αλλαγές, αλλά και διαφάνεια και αξιοκρατία. Πέτρος Κουμουτσάκος, πρόεδρος του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Χάρβαρντ, στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ακούγεται συγκινησιακά φορτισμένος. Πριν από λίγες ώρες έστειλε στο υπουργείο Ανάπτυξης την επιστολή της παραίτησής του από το Εθνικό Συμβούλιο Ερευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας, όπως έκαναν την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος του ΕΣΕΤΕΚ, καθηγητής Κυτταρικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ Σπύρος Αρταβάνης-Τσάκωνας, και ο Αγγελος Χανιώτης, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου Πρίνστον, καταγγέλλοντας την απουσία στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης στον τομέα της έρευνας. To ΕΣΕΤΕΚ, το δεκαπενταμελές ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας σε ό,τι αφορά τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για την έρευνα, την τεχνολογία και την ανάπτυξη της καινοτομίας, συγκροτήθηκε το 2019 και το 2020 τη θέση του προέδρου ανέλαβε ο Σπύρος Αρταβάνης-Τσάκωνας (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Μοχλός της οποιασδήποτε ανάπτυξης της Ε&Τ υπήρξαν οι ΕΛΚΕ (προηγήθηκαν) και οι χρηματοδοτήσεις της ΕΕ. Η μονιμότητα δεν έχει θέση στην έρευνα. Οι νέοι ερευνητές θα φέρουν την Άνοιξη, η αξιολόγηση και τα κέντρα αριστείας. Αυτά και άλλα σχετικά υποστηρίζουμε στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά και υποστηρίξαμε στη ΓΓΕΤ τη δεκαετία του '80. Αλλά το πολιτικό σύστημα παραμένει οπισθοδρομικό. Δεν του λένε τίποτε τα επιτεύγματα πολλών άλλων χωρών ...
· 05/02/2025 - Η «Κ» στη Σαντορίνη: «Εδώ γεννηθήκαμε, εδώ μεγαλώσαμε. Να πάμε πού;». Κάτοικοι της Σαντορίνης μιλούν στην κάμερα της «Κ» για τις μνήμες που ξυπνούν από τον σεισμό του 1956, την αβεβαιότητα που βιώνουν αλλά και την απόφασή τους να παραμείνουν στο νησί. : Οι κόκκινες κορδέλες κατά μήκος της Καλντέρας υπενθυμίζουν σε όσους έχουν μείνει πίσω τον κίνδυνο κατολισθήσεων από τις σεισμικές δονήσεις που συνταράσσουν το νησί τις τελευταίες ημέρες. Με περισσότερους από 11.000 κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες να έχουν πλέον εγκαταλείψει τη Σαντορίνη, αυτοί που παραμένουν στο νησί παρατηρούν ανήσυχοι τα ειδικά κλιμάκια της ΕΜΑΚ να καταφθάνουν. «Οταν άρχισαν να έρχονται οι ενισχύσεις καταλάβαμε ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει» μάς λέει η μόνιμη κάτοικος Μαργαρίτα Δαμίγου από το σαλόνι του σπιτιού της, όπου παρακολουθεί τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις ερμηνείες των επιστημόνων για το εν εξελίξει φαινόμενο. «Εχει δημιουργηθεί μια ανασφάλεια» τονίζει «δεδομένου ότι υπάρχει μια προϊστορία με έναν καταστροφικό σεισμό το 1956» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Οι κάτοικοι και το πολιτικό σύστημα ενώπιον των ευθυνών τους για την άναρχη ανάπτυξη και τα πλούτη εύκολα απόκτησαν και δεν δικαιούνται …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου