Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


2 Φεβρουαρίου 2025

Η άποψή μας για την Επικαιρότητα και τη Καθημερινότητα …

·       01/02/2025 - Τέμπη: Πρώτη αποζημίωση σε οικογένεια θύματος εν αναμονή του πορίσματος του ΕΜΠ. Η πρώτη δικαστική απόφαση για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο (τμήμα εργατικών διαφορών) σχετικά με τον θάνατο του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας επιδικάζοντας αποζημίωση συνολικού ύψους 800.000 ευρώ στη σύζυγο, τα δυο παιδιά και στην αδελφή του. Τι αναφέρει το σκεπτικό των δικαστών. Η απόφαση (αριθμός 966/2024) καταλογίζει ευθύνες στην ΟΣΕ ΑΕ και την Hellenic Train, οι οποίες, σύμφωνα με το δικαστήριο, αν και γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση επέτρεπαν τη διενέργεια μεταφορών η πρώτη και την μεταφορά επιβατών η δεύτερη «εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους της σε κίνδυνο ζωής και υγείας» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Δικαιοσύνη να σου πετύχει. Γιατί αποζημιώνονται οι συγγενείς του ελεγκτή και όχι οι συγγενείς όλων των άλλων θυμάτων; Μόνον στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά ...
·       01/02/2025 - Ηχηρές παραιτήσεις λόγω αδιαφορίας για την έρευνα. Την παραίτησή τους από το Εθνικό Συμβούλιο Ερευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ) ανακοίνωσαν χθες ο κ. Σπύρος Αρταβάνης-Τσάκωνας, καθηγητής Κυτταρικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, και ο Αγγελος Χανιώτης, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου Πρίνστον, αντιδρώντας στην απουσία στρατηγικής εκ μέρους του υπουργείου Ανάπτυξης, και ευρύτερα της κυβέρνησης, στον κρίσιμο τομέα της έρευνας. Πρόκειται για δύο Ελληνες επιστήμονες με λαμπρή καριέρα στο εξωτερικό, οι οποίοι ανέλαβαν ρόλο στο ΕΣΕΤΕΚ –το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας σε ό,τι αφορά τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για την έρευνα, την τεχνολογία και την ανάπτυξη της καινοτομίας– με στόχο να προσφέρουν στη χώρα. Mιλώντας χθες στην «Κ», ο κ. Αρταβάνης (ανέλαβε τη θέση του προέδρου το 2019) ανέφερε ότι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες μελών της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης κατά την τελευταία πενταετία, το υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας του ΕΣΕΤΕΚ δεν λειτουργεί. «Βάζουμε σφραγίδες και νομιμοποιούμε δευτερεύοντα πράγματα. Εάν δεν φύγει το ΕΣΕΤΕΚ από την αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης και δεν λειτουργεί σαν ένα όργανο που να σχεδιάζει και να συμβουλεύει κατ’ ευθείαν τον πρωθυπουργό για την έρευνα, δεν κάνουμε τίποτα. Υπάρχει πολυδιάσπαση της έρευνας μεταξύ των υπουργείων, όπως και των κονδυλίων. Δεν υπάρχει χάραξη στρατηγικής στον τομέα της έρευνας. Προσπάθησα κοντά πέντε χρόνια», παρατήρησε ο κ. Αρταβάνης. «Ολοι μιλούν για startups και “καινοτομία”, αλλά δεν καταλαβαίνουν ότι η μητέρα των startups είναι η βασική έρευνα στις τεχνολογίες αιχμής», πρόσθεσε (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Άλλη μια αποτυχία. Αναμενόμενη. Από το 1980 η Ελλάς αγωνιά για την Έρευνα, δοκίμασε και υπουργείο, αλλά τα αποτελέσματα πενιχρά. Τις πταίει; Το κακό μας το κεφάλι ή αλλέως τα δικά μας παιδιά και η μονιμότητα των ερευνητών! ...
·       02/02/2025 - Η ΑΑΔΕ ξεκινά τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για ανασφάλιστα ΙΧ, απλήρωτα τέλη, ΚΤΕΟ. Ιδιαίτερα αυστηροί θα είναι οι έλεγχοι για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία. Έτοιμη να πατήσει το κουμπί των διασταυρώσεων για ανασφάλιστα Ι.Χ., καθώς και για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας, εμφανίζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με τους ελέγχους σε αυτοκίνητα, φορτηγά και δίκυκλα να ξεκινούν άμεσα. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, τα ανασφάλιστα οχήματα ανέρχονται σε περίπου 500.000, ενώ περισσότερα από 2 εκατομμύρια δεν έχουν υποβληθεί σε τεχνικό έλεγχο, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Οι έλεγχοι θα γίνονται ηλεκτρονικά δύο φορές το χρόνο, μέσω διασταυρώσεων στοιχείων και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα, τα οποία ξεκινούν από 250 ευρώ και σε περιπτώσεις επανειλημμένων παραβάσεων, μπορεί να φτάσουν έως και 30.000 ευρώ. Οι κυρώσεις διαφέρουν ανάλογα με το είδος της παράβασης (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Λέτε να ξυπνήσαν; Αμφιβάλλουμε  Επί χρόνια και χρόνια επιβραβεύουν τους απατεώνες, ενώ οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι είναι απλούστατοι …
·       02/02/2025 - Πρωτεύουσα παράνομου πάρκινγκ. Ανεξέλεγκτο βαίνει το φαινόμενο των παραβάσεων. «Δύσκολη και εν πολλοίς αδιέξοδη», χαρακτηρίζει την κατάσταση με την παραβατικότητα στη στάθμευση των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας ο αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για τη δημοτική αστυνομία, Θωμάς Γεωργιάδης. Η δημοτική αστυνομία «έκοψε» τον Ιανουάριο μέσα σε μόλις 12 ημέρες (από 13/1 έως 24/1) 5.270 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Οι περισσότεροι οδηγοί προτιμούν να παρκάρουν –παράνομα– στα πεζοδρόμια, εφόσον 2.119 κλήσεις αφορούσαν παρκάρισμα σε σημεία από τα οποία κανονικά διέρχονται οι πεζοί. Πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, γωνίες, ράμπες για ΑμεΑ αλλά και οι ίδιοι οι δρόμοι της πόλης μετατρέπονται σε υπαίθρια πάρκινγκ για τα χιλιάδες Ι.Χ. που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης και αυξάνονται διαρκώς. Υπολογίζεται ότι ανάμεσα στο 2022 και στο 2023 ο στόλος των Ι.Χ. αυτοκινήτων στην Αθήνα αυξήθηκε κατά 100.000 οχήματα. Την ίδια στιγμή, το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης διαθέτει 3.463 θέσεις επισκεπτών (και 5.177 θέσεις κατοίκων) και οι τιμές στα πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης έχουν φτάσει ή και ξεπεράσει τα 12 ευρώ την ώρα (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Μνημόσυνα. Επιβολή ελεγχόμενης στάθμευσης με πολύ προσιτό τίμημα και ζώνες διάρκειας, σε όλη την Ελλάδα είναι η λύση. Ρωτήστε τους Ελβετούς. Εδώ ακόμα οι κλήσεις γράφονται σε χαρτί - προφανώς για να χάνονται εύκολα και αποτελεσματικά. Νέο πάρκινγκ στη λεωφοριολωρίδα έξω από το Γενικό Κρατικό. Αίσχος ...
·       02/02/2025 - Παπαζάχος: Σεισμική έξαρση και ηφαίστειο «διαφορετικά, αλλά παράλληλα φαινόμενα». Δύσκολή χαρακτήρισε ο Κώστας Παπαζάχος την προσεχή εβδομάδα λόγω της σεισμικής έξαρσης μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Μιλώντας στην «Κ», ο καθηγητής σεισμολογίας στο ΑΠΘ και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Μελέτης και Παρακολούθησης του Ηφαιστείου Σαντορίνης (ΙΜΠΗΣ) τόνισε πως «τα προληπτικά μέτρα έχουν ληφθεί για να είμαστε πλήρως έτοιμοι για όλα τα σενάρια». Ωστόσο, όπως σημείωσε, «δεν χρειάζεται κανένας πανικός. Χρειάζεται, ωστόσο, πολύ προσεκτική τήρηση των μέτρων και των οδηγιών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον συνωστισμό». Ο ίδιος διευκρίνισε πως οι σεισμοί δεν είναι ηφαιστειακής προέλευσης, αλλά τεκτονικοί και προέρχονται από το ρήγμα στην Ανυδρο, «ρήγμα που μπορεί να φτάσει και τα 6 ενδεχομένως και τα 7 Ρίχτερ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναμένεται να συμβεί κάτι τέτοιο, αν και παρακολουθείται πολύ στενά» πρόσθεσε ο κ. Παπαζάχος που μεταβαίνει στη Σαντορίνη (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Κανένα προληπτικό μέτρο δεν είναι  ικανό να αποτρέψει τραγωδία, αν συμβούν σχετικά επιφανειακοί σεισμοί 6 ή 7 Ρίχτερ . Τότε πολλές κατασκευές θα κάνουν παρέα στο Sea Dimond στο βυθό της Σαντορίνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου