Ακόμα μια
αμιγώς πρωτότυπη και μοναδική ελληνική πατέντα.
Οι θέσεις
στάθμευσης οροθετούνται κάθετα στον άξονα κίνησης και έτσι η είσοδος των
αυτοκίνητων δυσχεραίνεται, αλλά και πολλές φορές λόγω και περιφρόνησης των
οδηγών προς τους συμπολίτες τους, καταλαμβάνουν 2 θέσεις γιατί βαριούνται να
κάνουν πίσω και να επανατοποθετήσουν το αυτοκίνητο.
Χώροι στάθμευσης Παν. Νοσοκομείου Λάρισας (παράδειγμα) |
Η λογική
λέει ότι η οριοθέτηση πρέπει να είναι «ψαροκόκαλο».
Γιατί Θεέ
μου τόση βλακεία και τόση περιφρόνηση στη λογική και στους πολίτες;
Δυστυχώς
την ίδια λογική ακολουθούν στην Ελλάδα και οι ευρωπαϊκές αλυσίδες όπως ΙΚΕΑ,
Λιρόι Μερλίν, Κωτσόβολος, Πράκτικερ, Λίντλ, νοσοκομεία και σχεδόν όλοι.
Συμφωνώ ότι τίποτε στην Ελλάδα δεν γίνεται με σωστό σχεδιασμό, αλλά δεν είναι Ελληνική εφεύρεση η στάθμευση σε 90ο. Υπάρχει παντού διότι, σε σύγκριση με τις 45ο, έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι θέσεις «ψαροκόκαλο» χρησιμοποιούν περισσότερη επιφάνεια. Δύο ισοσκελή ορθογώνια τρίγωνα, εμπρός και πίσω, των οποίων η συνολική επιφάνεια είναι το πλάτος της θέσης εις το τετράγωνο δηλ. 5-7 τ.μ.. Αυτό μειώνεται κάπως λόγω του στενότερου διαδρόμου πρόσβασης και σχεδόν μηδενίζεται υπό τις κάτωθι δύο προϋποθέσεις: α) Οι θέσεις είναι πολλές, με πολλαπλές σειρές, όπου υπάρχει δυνατότητα κάλυψης του ενός άχρηστου τριγώνου από την πίσω παράλληλη σειρά. β) Ο διάδρομος πρόσβασης μπορεί να είναι μονόδρομος.
Ένα άλλο μειονέκτημα της διάταξης σε 45ο είναι η δυσκολία διαρρύθμισης υπογείων χώρων με πυλώνες. Τέλος, οι θέσεις σε 45ο ευνοούν μικροατυχήματα, για του κάτωθι λόγους: α) Οι οδηγός που κάνει όπισθεν δεν αντιλαμβάνεται εύκολα το απέναντι που κάνει όπισθεν την ίδια στιγμή. β) Η είσοδος στην θέση γίνεται με μεγαλύτερη ταχύτητα και μικρότερη ορατότητα του οδηγού ή επιβάτη ενός ήδη σταθμευμένου αυτοκινήτου που ανοίγει την πόρτα.
Συμπέρασμα, το πρόβλημα δεν είναι ή διάταξη αλλά ο σωστός σχεδιασμός, με σωστές διαστάσεις και εμφανή διαγράμμιση. Τέλος ή τήρηση των κανόνων με συστηματική επίβλεψη και τιμωρία των παραβατών.