Με μήκος 57 χιλιόμετρα
Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
«Είναι Χριστούγεννα!», αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία η οποία αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της Ελβετίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του προέδρου της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, της καγκελαρίου της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ, του πρωθυπουργού της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι και του καγκελαρίου της Αυστρίας Κρίστιαν Κερν.
Το κολοσσιαίο έργο χρειάστηκε 17 χρόνια εργασιών προκειμένου να ολοκληρωθεί και κόστισε 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο νέος διάδρομος ανάμεσα στον Ρήνο και στις Άλπεις ενώνει σε ευθεία γραμμή τη Βόρεια Θάλασσα με τη Μεσόγειο, από το λιμάνι του Ρότερνταμ μέχρι το λιμάνι της Γένοβας.
Από τη σήραγγα θα διέρχονται κάθε μέρα 260 εμπορικά τρένα με ταχύτητα 100 χλμ την ώρα και 65 επιβατικά τρένα με ταχύτητα έως 200 χλμ. την ώρα.
Οι μεγαλύτερες σήραγγες στον κόσμο μετά την ελβετική είναι του Σέϊκάν στην Ιαπωνία (53,9 χλμ.), και η υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης που ενώνει τη Γαλλία με τη Μεγάλη Βρετανία (50,5 χλμ.). (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, UPD:19:28, Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016 19:25).
EPA/LAURENT
GILLIERON
Η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο, η οποία φιλοδοξεί να δημιουργήσει νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά - νότου στην Ευρώπη, δόθηκε στην κυκλοφορία στην Ελβετία, σύμφωνα με την εταιρία των ελβετικών ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων.Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
«Είναι Χριστούγεννα!», αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία η οποία αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της Ελβετίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του προέδρου της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, της καγκελαρίου της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ, του πρωθυπουργού της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι και του καγκελαρίου της Αυστρίας Κρίστιαν Κερν.
Το κολοσσιαίο έργο χρειάστηκε 17 χρόνια εργασιών προκειμένου να ολοκληρωθεί και κόστισε 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο νέος διάδρομος ανάμεσα στον Ρήνο και στις Άλπεις ενώνει σε ευθεία γραμμή τη Βόρεια Θάλασσα με τη Μεσόγειο, από το λιμάνι του Ρότερνταμ μέχρι το λιμάνι της Γένοβας.
Από τη σήραγγα θα διέρχονται κάθε μέρα 260 εμπορικά τρένα με ταχύτητα 100 χλμ την ώρα και 65 επιβατικά τρένα με ταχύτητα έως 200 χλμ. την ώρα.
Οι μεγαλύτερες σήραγγες στον κόσμο μετά την ελβετική είναι του Σέϊκάν στην Ιαπωνία (53,9 χλμ.), και η υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης που ενώνει τη Γαλλία με τη Μεγάλη Βρετανία (50,5 χλμ.). (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, UPD:19:28, Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016 19:25).
Μόνο θαυμασμό μπορεί να εκφράσει κανείς για το τεράστιο αυτό
επίτευγμα. Και να δώσει εύσημα σε όλους όσους το σκέφτηκαν, το σχεδίασαν, το κατασκεύασαν
το έφεραν σε πέρας και – είμαστε σίγουροι – θα το λειτουργήσουν προς όφελος
όλων. Αποτελεσματικά και αποδοτικά.
Και εδώ τα κομματόσκυλα ξεσκίζουν το κορμί της Ελλάδος σκυλεύοντας
και αρπάζοντας κάθε ικμάδα της και καταστρέφοντας κάθε προοπτική ανάκαμψης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου