Η Ελλάδα ναυπήγησε τη δεκαετία του 1980 δυο ερευνητικά
σκάφη. Το ερευνητικό ωκεανογραφικό «Αιγαίο» κα το ερευνητικό αλιευτικό «Φιλία».
Τα σκάφη αυτά έχουν πλέον ηλικία σχεδόν 30 των και λογικά έχουν εξαντλήσει το
αποτελεσματικό βίο τους από πλευράς ναυσιπλοΐας και των δυνατοτήτων που παρέχουν
για σύγχρονες έρευνες υπό δυσμενείς καιρικές και πολιτικές συνθήκες.
Η σιωπή όμως που τηρείται ευλαβικά σχετικά με την πληροφόρηση των πολιτών για τα ερευνητικά προγράμματα και τα αποτελέσματα των ερευνών τους, δε συμβάλλουν στην εμπέδωση κατανόησης του ρόλου των και των επιτευγμάτων τους.
Δε βλέπουμε όμως ούτε ακούμε ερευνητική δραστηριότητα άλλων ερευνητικών σκαφών από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ή/και φίλων χωρών όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ισραήλ κλπ. Τα επεισόδια με το ερευνητικό Γερμανικό σκάφος Μέτεορ – βλέπετε http://www.anixneuseis.gr/?p=181623 -, αντί να μας ενθαρρύνουν μας προβληματίζουν περισσότερο.
Ίσως ο εξοπλισμός που φέρουν να είναι σύγχρονος και σε
συνδυασμό με έμπειρο ναυτικό, τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό να
συνεισφέρουν ακόμα σημαντικά στην έρευνα, τη τεχνολογία και τη κατανόηση τη
λειτουργίας των θαλασσίων οικοσυστημάτων.
Η σιωπή όμως που τηρείται ευλαβικά σχετικά με την πληροφόρηση των πολιτών για τα ερευνητικά προγράμματα και τα αποτελέσματα των ερευνών τους, δε συμβάλλουν στην εμπέδωση κατανόησης του ρόλου των και των επιτευγμάτων τους.
Δε βλέπουμε όμως ούτε ακούμε ερευνητική δραστηριότητα άλλων ερευνητικών σκαφών από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ή/και φίλων χωρών όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ισραήλ κλπ. Τα επεισόδια με το ερευνητικό Γερμανικό σκάφος Μέτεορ – βλέπετε http://www.anixneuseis.gr/?p=181623 -, αντί να μας ενθαρρύνουν μας προβληματίζουν περισσότερο.
Η Ελλάδα πρέπει να
οργώνει ερευνητικά όλη την ΑΟΖ που της αναλογεί. Μόνη ή σε επιχειρήσεις σε
συνεργασία με άλλες χώρες και ιδιαίτερα αυτές της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.
Να περιμένουμε ανακοινώσεις από τους αρμοδίους; Μάλλον ματαιοπονούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου