Υπάρχει μια καλή εξέλιξη που δρομολογήθηκε στην Ελλάδα από τις ανάγκες αντιμετώπισης της πανδημίας και της ολοφάνερης καθυστέρησης των δομών της χώρας να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις των πολιτών και της ανάγκες συμμετοχής σε διακρατικές διεργασίες και διεθνή δίκτυα.
Δημιουργήθηκε
το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και δρομολογήθηκαν εφαρμογές που
στηρίζονται σε σύγχρονες τηλεματικές τεχνολογίες, που φιλοδοξούν να κάνουν τη
ζωή των πολιτών ευκολότερη, να διευκολύνουν τις απαραίτητες σχέσεις των πολιτών
και με τη διοίκηση και μεταξύ τους και με τους φορείς της επιχειρηματικού
κόσμου.
Δείγματα
παρουσιάστηκαν και πολυδιαφημίστηκαν και ενώ η προσπάθεια συνεχίζεται και
προφανώς θα διευρυνθεί και θα γίνει αποτελεσματικότερη. Οι προσφερόμενες
υπηρεσίες θα γίνουν συν τω χρόνω ευκολότερες, φιλικότερες για τους χρήστες, περισσότερο
ευλύγιστες και αξιοποιήσιμες και με μικρότερο δυνατό κόστος σε χρήματα, χρόνο
και προσωπικό κεφάλαιο.
Στα
πρώτα βήματα δεν έλλειψαν οι μεγάλες αναμονές στα μη επαρκώς αξιολογημένα σχήματα
μοντέλα που ακολουθούνται (οι κοινώς λεγόμενες πατάτες του συστήματος) και η
αδυναμία ενδελεχούς αξιολόγησης των υπηρεσιών προτού τεθούν σε λειτουργία. Αποκορύφωμα
η εμφάνιση «ηλεκτρονικών ουρών», για τις οποίες το ελληνικό κράτος διεκδικεί με
μεγάλες αξιώσεις διεθνείς πατέντες.
Διαφαίνεται
λοιπόν αναγκαία η διαμόρφωση πλαισίων αξιολόγησης και βαθμολόγησης της
επιτυχίας των υπηρεσιών που προσφέρονται και της ανάλογης αξιολόγησης του
προσωπικού που τις δημιούργει, τις λειτουργεί και τις αξιολογεί εν λειτουργία
(αν το κάνουν ), πριν τις διαθέσουν στη υπηρεσία των πολιτών.
Και
φυσικά ο απλούστερος τρόπος είναι να προσφερθούν εργαλεία, για τη συμμετοχή των
πολιτών. Και να δημοσιεύονται τακτικά όλα τα ευρήματα!
Ας ελπίσουμε
ότι οι προτάσεις μας δεν θα δουν τον πάτο του καλάθου των αχρήστων των αρμιδιών,
μόνον και μόνον επειδή προέρχονται από τους εχθρούς πολίτες.
Αν διαφωνείτε κκ. αρμόδιοι, απλά διαψεύστε μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου