Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


5 Σεπτεμβρίου 2024

Η άποψή μας για την Επικαιρότητα και τη Καθημερινότητα …

·       30/08/2024 –«Τα επεισόδια μεταξύ οδηγών ταξί στα ΚΤΕΛ Κηφισού είναι πολύ συχνά». Στον απόηχο των πυροβολισμών για μία κούρσα, η «Κ» συνομίλησε με εργαζόμενους. Για συγκρούσεις «φατριών», κλοπές και αίσθημα φόβου κάνει λόγο ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών.Ηταν μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας όταν κλήθηκε η αστυνομία για επεισόδιο και πυροβολισμούς μεταξύ οδηγών ταξί στην πιάτσα των ΚΤΕΛ στον Κηφισό. «Είναι κάτι συνηθισμένο για εμάς πλέον. Μπορεί να βγαίνουν πρώτη φορά τα όπλα, αλλά τα επεισόδια μεταξύ οδηγών είναι πολύ συχνά» λέει στην «Κ» εργαζόμενος στα ΚΤΕΛ.  Η αφορμή για το περιστατικό της Δευτέρας ήταν μία κούρσα. Ξεκίνησε στη μία περίπου το μεσημέρι με έναν λεκτικό διαπληκτισμό. Λίγο αργότερα όμως, ο ένας από τους εμπλεκόμενους οδηγούς επέστρεψε, μαζί με τρια ακόμη άτομα. Τότε οι δράστες ξεκίνησαν να ξυλοκοπούν το θύμα με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι και να μεταφερθεί στο Γενικό Κρατικό της Νίκαιας. Οι δράστες φεύγοντας πυροβόλησαν 2-3 φορές στον αέρα, με τους αστυνομικούς που έφτασαν στο σημείο να εντοπίζουν δυο κάλυκες των 9 χιλιοστών (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Η Δημόσια Τάξη στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα μοιάζει με ξεκαρδιστικό ανέκδοτο. Όλα εκτός ελέγχου. Περίμενε Μαξίμου και τη σειρά σου και να διπλοκλειδώνεις εν τω μεταξύ …. 
·       04/09/2024 – Χαλκιδική: Εκλεβαν πολυτελή αυτοκίνητα και τα μετέφεραν στη Β. Μακεδονία. Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης κάθισαν τέσσερις υπήκοοι Βόρειας Μακεδονίας που κατηγορούνταν ως μέλη εγκληματικής ομάδας, η οποία έκλεβε πολυτελή αυτοκίνητα από ξένους παραθεριστές της Χαλκιδικής. Η δικογραφία περιελάμβανε συνολικά 19 κλοπές Ι.Χ. αυτοκινήτων, συνολικής αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα φαίνεται πως κατέληξαν στη χώρα καταγωγής των κατηγορούμενων. Για συμμετοχή στην ίδια σπείρα διώκονται δύο ακόμη άτομα – και μεταξύ αυτών ο φερόμενος ως «εγκέφαλός» της – που όμως δεν κατέστη εφικτό να συλληφθούν και κατά συνέπεια θα δικαστούν όταν εκτελεστούν τα εις βάρους τους εντάλματα σύλληψης. Από τους κατηγορούμενους που παραπέμφθηκαν σε δίκη και ήταν προσωρινά κρατούμενοι από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι τρεις καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 12 και 14 μηνών (για συμμορία) και ο τέταρτος σε κάθειρξη 8 ετών και 10 μηνών (για διακεκριμένες κλοπές και συμμορία). Ο τελευταίος, σύμφωνα με την ετυμηγορία των δικαστών, παραβίαζε τα τουριστικά καταλύματα των παθόντων, αρπάζοντας τα κλειδιά των αυτοκινήτων (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Ποινές χάδια. Τη δυσφήμηση της χώρας ποιος την πληρώνει;
·       04/09/2024 – Βραχυχρόνια μίσθωση: Διπλασιάστηκε σε μία πενταετία – Αντιπαράθεση Airbnb και ξενοδόχων. Η κυβέρνηση σχεδιάζει μέτρα για τη βιώσιμη λειτουργία του τουρισμού, ενώ οι ξενοδόχοι μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό. Καθώς αυξάνεται η προσφορά δωματίων μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων στους ξένους και όχι μόνο ταξιδιώτες στη χώρα, παρά τα φορολογικά μέτρα που έλαβε πέρυσι η κυβέρνηση, κλιμακώνονται και οι αντιδράσεις των ξενοδόχων που μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό. Και καθώς η αύξηση της προσφοράς δωματίων από τα ξενοδοχεία είναι τόσο μικρή που δεν μπορεί να εξηγήσει τη μεγάλη αύξηση των αφίξεων στην Ελλάδα από το εξωτερικό, πληθαίνουν οι φωνές που χρεώνουν τα κατά τόπους φαινόμενα υπερτουρισμού στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Παράλληλα αυξάνεται και η κοινωνική δυσαρέσκεια για την έλλειψη προσιτών ενοικίων κατοικιών για μακροχρόνιες μισθώσεις σε ολοένα και περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, όπως και για τα προβλήματα στέγασης δημοσίων λειτουργών, φοιτητών και εποχικά εργαζομένων σε τουριστικούς προορισμούς (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Αδυνατεί η κυβέρνηση να ελέγξει τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στις βραχυχρόνιες μισθώσεις και τα έσοδα. Οι ξενοδόχοι έχουν δίκιο
·       04/09/2024 – Η Τεχνητή Νοημοσύνη «προσλαμβάνεται» στο Κτηματολόγιο. Το νέο εργαλείο, που λειτουργεί ήδη πιλοτικά, μπορεί να διαβάσει το κείμενο του συμβολαίου σε φυσική γλώσσα, να αναγνωρίσει το είδος της πράξης, να εντοπίσει τα στοιχεία που απαιτούνται, καθώς και να δημιουργήσει μια αυτόματη εισήγηση προς τον προϊστάμενο. Με την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στις διαδικασίες νομικού ελέγχου, το Κτηματολόγιο γίνεται ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες στη λήψη διοικητικών αποφάσεων. Το νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, που παρουσίασε την Τετάρτη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία νομικού ελέγχου των συμβολαίων από τους προϊσταμένους των αρμόδιων υπηρεσιών. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη χρήση του νέου εργαλείου, ο χρόνος επεξεργασίας μειώνεται κάτω από το μισό, ή ακόμη και στο 1/3, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δοκιμές. Αυτό συνεπάγεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για το Δημόσιο, καθώς μια διαδικασία που σήμερα κοστίζει 15 ευρώ, θα μπορούσε να κοστίζει έως και 30 λεπτά. Σημειώνεται πως την τελική απόφαση θα συνεχίσει να λαμβάνει ο αρμόδιος προϊστάμενος, ωστόσο το εργαλείο θα διευκολύνει σημαντικά το έργο του, παρέχοντας έτοιμη εισήγηση που θα επισημαίνει ακριβώς τα σημεία του συμβολαίου που χρήζουν προσοχής. Το νέο εργαλείο δημιουργήθηκε από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δίχως κόστος, είναι πολύ απλό στη χρήση του και υλοποιήθηκε με τη χρήση της τεχνολογίας της Microsoft Azure Open AI. Η ανάπτυξη και φιλοξενία του συστήματος έγινε με την υποστήριξη της Microsoft, διασφαλίζοντας την υψηλή τεχνολογική ποιότητα και αξιοπιστία του εργαλείου (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Αφού η εφαρμογή έγινε με την υποστήριξη της της Microsoft, φαίνεται ότι θα έχουμε καλά αποτελέσματα
·       04/09/2024 – Όμιλος Grimaldi: Νέα εμπορική γραμμή Τεργέστης-Κωνσταντινούπολης με δύο πλοία. Από τις 14 Σεπτεμβρίου ο Όμιλος Grimaldi στη Μεσόγειο επεκτείνεται με δύο υβριδικά πλοία ro-ro σε μια νέα υπηρεσία αφιερωμένη στη μεταφορά κυλιόμενου φορτίου μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας. Πρόκειται για τη νέα τακτική γραμμή μεταξύ Τεργέστης και Αμπαρλί (Κωνσταντινούπολη), με δύο εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από κάθε λιμάνι. Σήμερα, με τη νέα απευθείας σύνδεση Τεργέστης-Αμπαρλί ο Όμιλος Grimaldi ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών υψηλής ποιότητας μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας από τους πελάτες του, ιδίως μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και βιομηχανικών οχημάτων παγκοσμίως, όπως οι BMW, Land Rover, Mercedes-Benz, DAF, Scania, Stellantis, Kia και Hyundai. Η νέα υπηρεσία θα εκτελείται από το Eco Mediterranea και το Eco Malta, τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία ro-ro στον κόσμο. Αυτά τα υβριδικά πλοία, που ανήκουν στην καινοτόμο κατηγορία «GG5G», μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλοίων ro-ro (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ): Μήπως υπάρχουν σχέδια απομόνωσης της Ελλάδος και παραμερισμούς της ακόμα και από μεγλαους συμμαχους μας;
·       05/09/2024 – Η προσέγγιση Ερντογάν – Σίσι και η Αθήνα. Ικανοποίηση για τη στάση του Καΐρου στο ζήτημα της ΑΟΖ και προβληματισμός λόγω της διαφαινόμενης συνεννόησης Αιγύπτου και Τουρκίας για τη Λιβύη - Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή έφεραν πιο κοντά την Aγκυρα και το Κάιρο. Eνδεικτική της θερμής ατμόσφαιρας στην Αγκυρα ήταν η υποδοχή του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι στο αεροδρόμιο Εσένμπογκα από τον ίδιο τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος έχει επενδύσει στην επαναπροσέγγιση της χώρας του με την Αίγυπτο. Η χθεσινή –μετά βαΐων και κλάδων– υποδοχή του προέδρου της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι στην Αγκυρα από τον ομόλογό του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν αποτελεί μια εξέλιξη που δεν ήταν αναμενόμενη, καθώς οι δύο πλευρές βρίσκονταν τους τελευταίους μήνες σε διαδικασία επαναπροσέγγισης. Τα συμφέροντα Αγκυρας και Καΐρου συγκλίνουν σε ζητήματα περιφερειακής ασφάλειας, όπως είναι η Αφρική (Σομαλία και Αιθιοπία), αλλά η μεταξύ τους συνεννόηση καθίσταται επιτακτική, κυρίως σε ζητήματα που αφορούν τον πυρήνα των προβλημάτων και των δύο κρατών αυτή την περίοδο: τη Μέση Ανατολή (Συρία και Γάζα). Η Αθήνα ανέμενε όλες τις συμφωνίες που ανακοινώθηκαν χθες στην Αγκυρα, αφενός καθώς αυτές είχαν αναλυθεί επαρκώς από τις αρμόδιες υπηρεσίες, αφετέρου λόγω του πολύ ειλικρινούς διαύλου επικοινωνίας που παραμένει ενεργός ανάμεσα σε Ελλάδα και Αίγυπτο. Εν ολίγοις, η Αθήνα γνώριζε ότι η κυβέρνηση του κ. Σίσι, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, δεν επρόκειτο να προχωρήσει σε κάποια κίνηση που θα ανέτρεπε τη δύσκολη και ευαίσθητη, αλλά σχετικά παγιωμένη, υφιστάμενη ισορροπία στην Ανατολική Μεσόγειο. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα, τα απολύτως ελεγχόμενα από την κυβέρνηση Ερντογάν ΜΜΕ (όπως η «Γενί Σαφάκ») παρουσίαζαν μια συμφωνία θαλασσίων δικαιοδοσιών στην Ανατολική Μεσόγειο, περίπου ως τετελεσμένο γεγονός (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Οι καλές σχέσεις μεταξύ των χωρών της περιοχής δεν είναι πρόβλημα. Αρκεί να μην δημιουργούνται καταστάσεις που διευκολύνουν την επιρροή της Τουρκίας στην περιοχή και απομονώνουν και ίσως εξαναγκάζουν την Ελλάδα σε επαχθείς γεωπολιτικούς περιορισμούς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου