Τι
προβλέπει το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου
Ολοι οι υπάλληλοι του ΟΣΕ θα υπόκεινται σε
αυστηρότατους ψυχομετρικούς ελέγχους, τους οποίους θα αναλάβει το Γενικό
Επιτελείο Αεροπορίας. Θα αξιολογείται η ετοιμότητα, η πνευματική διαύγεια και
ψυχική υγεία τους. Το νομοσχέδιο του υπ. Υποδομών και Μεταφορών θα παρουσιαστεί
στο υπουργικό συμβούλιο τη Δευτέρα. [INTIME NEWS]
Μπορεί
το θέμα των Τεμπών να
μην είναι στην επικαιρότητα όπως ένα μήνα πριν, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η
κυβέρνηση θα κάνει το ίδιο λάθος με την προηγούμενη φορά θεωρώντας πως είναι…
λήξαν. Αντιθέτως, τη Δευτέρα θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο νομοσχέδιο
που θα περιλαμβάνει μια σειρά παρεμβάσεων για την αναβάθμιση της ασφάλειας
των σιδηροδρόμων, τη βελτίωση των μηχανισμών ελέγχου και
την ενιαία εποπτεία του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου. Πλατφόρμα
θα καταγράφει όλες τις εντολές των σταθμαρχών και τις κινήσεις των
αμαξοστοιχιών, οι υπάλληλοι θα περνούν τεστ ίδια με εκείνα των πιλότων, όσοι
παραβαίνουν τους κανόνες θα απολύονται.
Μεταξύ
άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία εφαρμογής με την ονομασία Railway.gov.gr που
θα αποτελεί το νέο Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων. Σήμερα όλες οι
εντολές μεταξύ σταθμαρχών γίνονται ή προφορικά ή σε χαρτιά. Η πλατφόρμα θα
καταγράφει online κάθε κίνηση σε όλη την Ελλάδα ώστε, πρώτον, όλες οι
εντολές των σταθμαρχών να είναι επίσημες και οι υπεύθυνοι να νιώθουν την…
ευθύνη αφού θα καταγράφονται και, δεύτερον, σε επόμενο χρόνο, σε περίπτωση
λάθους η επίσημη καταγραφή να μπορεί να οδηγήσει στη διόρθωση του λάθους ή
ακόμα και σε κυρώσεις όταν το λάθος είναι σοβαρό, χωρίς να αναζητούνται ηχητικά
ντοκουμέντα ή χειρόγραφα για το πώς έγινε μια διαδικασία. Η πλατφόρμα θα
καταγράφει ακόμα τον γεωεντοπισμό των τρένων με ακρίβεια –λειτουργία
που θα είναι δημόσια ώστε να τη βλέπουν και οι πολίτες–, αλλά και όλα τα
δεδομένα των δρομολογίων σε όλη τη χώρα: από την ώρα που ξεκίνησαν μέχρι πού
σταμάτησαν. Πρόκειται, δηλαδή, για πλήρη χαρτογράφηση της κίνησης των τρένων (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26.04.2025 • 23:23).
Το αυγό του Κολόμβου. Γιατί δεν το σκέφτηκαν τόσα χρόνια οι αρμόδιοι; Προφανώς γατί ήταν όλοι βολεμένοι
και είχαν εξασφαλισμένα προνόμια και ανευθυνότητα. Οι τεχνολογίες ήταν εκεί. Οι
τράπεζες τα εφαρμόζουν χρόνια τώρα. Γιατί όμως μόνον στα τρένα κ. πρωθυπουργέ; Λογικά
εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια και στις αεροπορικές μεταφορές.
Προφανώς οι καταγράφες είναι και ο λόγος που δεν μπορούν
να επιβληθούν - μετά τις επίμονες και αντιεπιστημονικές αρνήσεις των κκ. ιατρών
- να χρησιμοποιηθούν τα διαθέσιμα συστήματα Τηλεϊατρικής. Αυτή είναι η άποψη μας
από τις πρώτες εφαρμογές της Τηλεϊατρικής στην Ελλάδα, το μακρινό 1989! Έτσι η Τηλεϊατρική
δεν εφαρμόζεται σχεδόν πουθενά σήμερα ή τουλάχιστον δεν αξιοποιείται στο βαθμό
που μπορεί να προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες.
Τα συστήματα καταγραφής είναι απαραίτητο να εφαρμοστούν άμεσα σε όλες τις διεργασίες
που αφορούν και την Υγεία και το ΕΣΥ. Θα είναι προς όφελος και προστασία όλων, ασθενών,
ιατρών, νοσηλευτών.
Τα συστήματα αυτόματης καταγραφής πρέπει να εφαρμοστούν
παντού, όπως στα συστήματα θαλάσσιων μεταφορών, αλλά και αλλού.
ΥΓ: Παράλληλα γίνονται και δοκιμές ηλεκτρονικής διαχείρισης
της κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων. Διαβάστε το άρθρο «K.
Κυρανάκης: Επιτυχής η πρώτη δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης».
Περιγραφεί τη δοκιμή που αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και
παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής
γραμμής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου