Αυτά τα παιδιά, οι σημερινοί 15χρονοι, σε 3 χρόνια αποκτούν
δικαίωμα ψήφου και κάτω από ορισμένες συνθήκες, μπορεί να είναι οι ρυθμιστές
της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου.
Λογικά λοιπόν οι νέοι αυτής της ηλικίας πρέπει να
προετοιμάζονται για τη μεγάλη στιγμή, αλλά και δικαιούνται να διαμορφώσουν σοβαρές
απόψεις για το μέλλον της χώρας και το μέλλον της ζωής στην Ελλάδα και την
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Λογικά επίσης οι νέοι αυτοί πρέπει να προετοιμαστούν, να
αποκτήσουν προσόντα, πληροφορίες, αλλά και να συζητήσουν μεταξύ τους και με
έγκριτους πολίτες που αυτοί θα επιλέγουν, πως ονειρεύονται το μέλλον τους και
το μέλλον της κοινωνίας εντός της οποίας καλούνται να ευδοκιμήσουν.
Δεν είναι λογικό να μην ασχολούνται με το μέλλον τους και το
μέλλον της χώρας, εκτός κατ’ ιδίαν και με το στενό τους περιβάλλον. Και η
ασχολία αυτή πρέπει να λάβει συγκεκριμένη μορφή και να αποδίδει καλά αποτελέσματα.
Τα πλαίσια λειτουργίας των μηχανισμών συμμετοχής πρέπει να θέσουν οι ίδιοι οι
νέοι, έχοντας όμως πρόσβαση σε τυχόν σχετικές πληροφορίες ανά τον κόσμο. Και αν
δεν τους ικανοποιούν προηγούμενες πρακτικές και διεργασίες, ας καθιερώσουν τις
δικές τους, ίσως πρωτότυπες και παραδείγματα προς μίμηση.
Οι δραστηριότητες αυτές πρέπει να μείνουν μακριά από κόμματα
και κάθε είδους πατρώνους και πατροναρίσματα.
Τις σχετικές πρωτοβουλίες πρέπει ίσως να αναλάβουν σοβαροί
άνθρωποι των δήμων ή/και των φορέων πολιτισμού, όπως για παράδειγμα οι
Βιβλιοθήκες του δικτύου που δημιούργησε η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Νιάρχου.
Περιμένουμε σχόλια, άλλες προτάσεις και ιδέες που θα είναι
προς την ίδια κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου