Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


6 Απριλίου 2020

Ταχύς σχολιασμός της περασμένης εβδομάδας …

·         Το δικαστικό συμβούλιο έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισης του Γιάννου Παπαντωνίου και αποφάσισε να αφεθεί ελεύθερος ο πρώην Υπουργός με περιοριστικούς όρους και καταβολής εγγύησης ύψους 150 χιλιάδων ευρώ: Δε χρειάζεται. Θα τον βγάλει ο κορονοϊός
·         Γέμισε παραβάτες άσκοπης μετακίνησης το Σαββατοκύριακο: Ραγιάδες την Άνοιξη δε γίνεται
·         Η. Μόσιαλος (εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορονοϊό): Οι κυβερνήσεις ας αποκτήσουν τις πατέντες των τεστ διάγνωσης: Όρια μεταξύ αυτοπροβολής και ουσίας
·         Κυριάκος Πιερρακάκης στην «Κ»: Η κρίση στην Υγεία δίνει ώθηση στο ψηφιακό κράτος: Οι γιατροί ένας πολύ αδύναμος κρίκος
·         Η Πρόεδρος, οι πολιτικοί, αλλά και οι υγιείς εταιρείες - Προσφορές σε χρήματα και είδη: Οι απολαβές όλων από το δημόσιο πρέπει να δημοσιεύονται
Πανελλήνια συγκίνηση για τον θάνατο του Μανώλη Γλέζου - Δημοσία δαπάνη η κηδεία του: Ήρωας
·         Δωρεάν παραχώρηση νοσηλευτικής μονάδας στο υπουργείο Υγείας από τον Ομιλο Ιατρικού Αθηνών: Ευχαριστούμε
·         Η «Κ» συμμετέχει ενεργά στην εκστρατεία ενημέρωσης για την αποτροπή μετάδοσης του κορωνοϊού: Όλοι μαζί μπορούμε
·         Δημιουργείται Εθνικό Μητρώο Ασθενών από τον κορονοϊό: Δε χρειάζονται μητρώα, αλλά Ηλεκτρονικοί Φάκελοι Υγείας
·         Κορωνοϊός: 20 επιβεβαιωμένα κρούσματα στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Τρέλα
·         Ιατρικές συνταγές στο κινητό από το gov.gr - Βήμα-βήμα η διαδικασία: Επί τέλους μια καλή εφαρμογή και διευκόλυνση για πολίτες αλλά και φαρμακοποιούς (ελπίζουμε)
·         Καραντίνα εν πλω για 5.000 ναύτες στο Ρούζβελτ - Η δραματική επιστολή του πλοιάρχου: Τρόπος εξουδετέρωσης πολεμικής μηχανής
·         ΔΙΣ: Εκκλησίες κεκλεισμένων των θυρών το Πάσχα: Επιφοίτηση
·         «Παραφωνίες» και όροι από βουλευτές άλλων κομμάτων, προκαλεί η απόφαση του πρωθυπουργού να κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό για την αντιμετώπιση του κορονοϊού το ήμισυ της αμοιβής των βουλευτών της ΝΔ και των υπουργών για τους επόμενους δύο μήνες: Κανείς δεν αποχωρίζεται εύκολα τα χρήματα που εισέπραξε  
·         Κάθε χρόνο τα μέλη του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Αγριας Ζωής ΑΝΙΜΑ, μαζί με φίλους και υποστηρικτές, μαζεύονται στην Καισαριανή για μια μεγάλη γιορτή απελευθέρωσης πουλιών: Θεάρεστο έργο
·         Ν. Κεραμέως: Στο τραπέζι η παράταση της αναστολής λειτουργίας σχολείων και μετά το Πάσχα: Μήπως καλύτερα ελληνικά κα Νίκη μας;
·         Χίος: Πρόστιμο από 5.000 για δύο παιδικά πάρτι έξω από το ΚΥΤ της ΒΙΑΛ: Πρόστιμο στους αρμοδίους, βραβείο στους λαθρομετανάστες
·         Βουλή: Δωρεά 50 κλινών ΜΕΘ στο «Σωτηρία» - Ένα εκατ. ευρώ στις ΕΔ για τον Έβρο: Απαράδεκτο η Βουλή να κάνει αγαθοεργίες με χρήματα των φορολογουμένων
·         Γ.Γ ΟΗΕ: Νέα έκκληση για παγκόσμια εκεχειρία: Όλοι μαζί του
·         Η συμπεριφορά των ελληνικών αρχών πριν από ένα μήνα στα σύνορα με την Τουρκία στον Έβρο δύσκολα θα μπορούσε να θεωρηθεί συμβατή με το διεθνές δίκαιο. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει γνωμοδότηση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της γερμανικής βουλής, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Πρώτου Προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης (ARD): Παράλογοι φιλότουρκοι ανθέλληνες
·         Θεσσαλονίκη: Η γη ''κατάπιε'' τον μισό δρόμο: Ανεπανάληπτα δημόσια έργα
·         Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία συλλόγων για την καύση υπολειμμάτων ανακύκλωσης στο Τιτάν: Οι πολίτες στα σκοτεινά. Χωρίς έγκυρη πληροφόρηση

5 Απριλίου 2020

Προς την ΕΡΤ ΑΕ με δικά μας χρήματα …

Ίσως αυτές τις ημέρες λόγω του υποχρεωτικού εγκλεισμού στο σπίτι βλέπουμε ίσως τηλεόραση πέραν του δέοντος.

Επισημαίνουμε την απαράδεκτη χρήση του μέσου με τη υπερβολική και μη δεοντολογική συμπεριφορά δημοσιογράφων και συνεργατών σε σχέση με την πανδημία του κορονοϊού.

Δεν είναι αποδεκτό να γίνεται ιατρική μέσω τηλεοράσεως. Μας προξενεί αλγεινή εντύπωση η προθυμία εμφανίσεως (πολλές φορές συχνή) πανεπιστημιακών και άλλων του ιατρικού επαγγέλματος και προθύμων να επιδείξουν τις γνώσεις (;) τους. Η τακτική αυτή πρέπει να σταματήσει αμέσως.

Δε μας αρέσει επίσης η αυτοπροβολή ορισμένων υπαλλήλων της Ε΅ΡΤ καθώς και το ύφος τους και η όλη εμφάνισή τους. Ίσως αρέσει σε άλλους, σε εμάς όμως προκαλείται έντονη επιθυμία τερματισμού της θέασης ή αλλαγή συχνότατος.

Απορία και αγανάκτηση ...

Γιατί το ΕΣΡ ανέχεται τις προκλητικά ακατάλληλες προβολές εκπομπών για παιδιά 8 ετών και άνω, στο κανάλι Μακεδονία τιβί. Και δεν είναι το μόνο.

Η σήμανση καταλληλότητας στην ελληνική τιβί έχει εξευτελιστεί με την ανοχή του ΕΣΡ, σε όλα σχεδόν τα κανάλια. Καθημερινώς και μόνο για να πουλάνε ανεξέλεγκτα διαφημίσεις.

Κιτρινισμός. Ντροπή και για το ΕΣΡ και για τη κυβέρνηση και για τα κανάλια.

Πάνω από 250.000 άυλες συνταγογραφήσεις: Κομπορρημοσύνη και αναλήθειες …

Συνολικά 150.000 πολίτες έχουν κάνει χρήση της πλατφόρμας άυλης συνταγογράφησης, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. 


Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, μέχρι στιγμής έχουν γίνει 250.000 συνταγογραφήσεις, ενώ μόνο την Παρασκευή καταχωρήθηκαν 25.000 συνταγές.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ», επανέλαβε ότι οι πολίτες μπορούν να εισέλθουν στην ειδική εφαρμογή χρησιμοποιώντας τον κωδικό του Taxisnet και το ΑΜΚΑ.

«Ο γιατρός στέλνει το SMS στον πολίτη, και ο πολίτης το επιδεικνύει στο φαρμακείο για να λάβει τη συνταγή» επεσήμανε, παράλληλα. (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, UPD:11:35, Σάββατο, 04 Απριλίου 2020 11:33). 


Ας βάλουμε λοιπόν τα πράγματα στη θέση τους:

Ευπρόσδεκτη η νέα εφαρμογή. Θα επιφέρει εξοικονόμηση σημαντικών πόρων και πλήγμα στη γραφειοκρατία. ¨Όχι την παλιά στα θέματα συνταγογράφησης,  αλλά τη νέα που εισήγαγε η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Ναι αυτή που έζησε και βασίλεψε  επί 5 ετία και βάλε και μόλις τώρα απομακρύνεται. Ουσιαστικά λοιπόν εφαρμόζεται η πρότασή μας του 2015 – βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2015/04/blog-post_47.html

Η νέα εφαρμογή επηρεάζει θετικά κυρίως τους φαρμακοποιούς και τα φαρμακεία ως επιχειρήσεις και τους απαλλάσσει από άχρηστη γραφειοκρατία, ενώ η συνεπακόλουθη μέχρι σήμερα απασχόληση χιλιάδων υπάλληλων προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι  διαδικασίες αποζημίωσης, μπορούν να γίνονται πλέον από υπολογιστές.
.
Η νέα εφαρμογή δεν προσφέρει σχεδόν κανένα πλεονέκτημα στους ασθενείς και στους πολίτες, δεδομένου ότι πάλι πρέπει να πάνε στο γιατρό για τη συνταγογράφηση (επιβεβλημένο, εκτός ίσως των περιπτώσεων χρονίων περιστατικών όπου η συνταγογράφηση μπορεί να γίνεται μέσω τηλεεπισκέψεως και πρόσβασης στον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας των πολιτών).

Ελπίζουμε να ακολουθήσουν συντόμως και άλλες εφαρμογές που θα βεβαιώνουν τους πολίτες ότι τα στοιχεία που καταγράφονται ηλεκτρονικά επεξεργάζονται από ειδικούς και δημιουργούν αποτελέσματα που είναι απολύτως απαραίτητα για να λαμβάνονται σοβαρές και επωφελείς για το κράτος και τους πολίτες, αποφάσεις της διοίκησης.

ΥΓ: Πληροφορηθήκαμε από φαρμακοποιό ότι δυστυχώς η νέα ρύθμιση περιλαμβάνει και  πάλι διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες χειρότερες μάλιστα από το προηγούμενο σχήμα. Αν είναι έτσι, τότε αυτοί που τις επιβάλλουν πρέπει να εξοστρακιστούν και να τους απαγορευτεί δια βίου η είσοδος στη χώρα

4 Απριλίου 2020

Τα Σαλιγκάρια Βουργουνδίας κοιμίζουν εισαγγελείς, ΕΟΔΥ και υπουργείο Προστασίας του Πολίτη …

Κατά τύχη πέσαμε στο άρθρο του κ Μανώλη Κοττάκη που έγραψε στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ της Απρ 01ης Απριλίου 2020, με τίτλο Σαλιγκάρια Βουργουνδίας και αφορά τις συνέπειες των δυο εκδηλώσεων (πάρτι) που προσέφερε ο νυν πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αθανάσιος Μελέτιος Δημόπουλος σε εκλεκτούς φίλους του.

Τραγικά πράγματα, που συμβαίνουν στην ευνομούμενη πολιτεία του λέγεται Ελλάς και αποδεικνύεται καθημερινώς ότι το κατεστημένο, οι διαπλεκόμενοι, το σύστημα, οι υπόγειες διαδρομές και άλλα χριστιανικά και νομιμοφανή γίνονται μπροστά στα μάτια του Νόμου και των επιφορτισμένων με την επιβολή των νόμων, των αρχών της Δημοκρατίας και των επιταγών του Συντάγματος, χωρίς να ιδρώνει το αυτί κανενός..

Φυσικά η είδηση αποσιωπάται από τους περισσότερους δημοσιογράφους, παρά το γεγονός ότι παρουσιάστηκαν κρούσματα ασθένειας από κορονοϊό μεταξύ των συνδαιτημόνων. Αλλά όταν θέλουν και όταν πρόκειται να προστατεύσουν εαυτούς και αλλήλους, οι ταγοί της ελληνικής κοινωνίας δεν ορρωδούν προ ουδενός. Τάφος.

Δε μας μένει παρά να περιμένουμε μήπως και βρεθεί κανένας αξιόλογος αρμόδιος που σέβεται τον όρκο του και κινήσει διαδικασίες αποκατάστασης της νομιμότητος. Αλλά μάλλον πρόκειται για φρούδες ελπίδες και θα περιμένουμε επί ματαίω.

Απορία …

Πως είναι δυνατόν σχεδόν κάθε μέρα να έχουμε μια φωτιά κάπου, πολλές φορές και με θύματα;

3 Απριλίου 2020

Το γέλιο μακραίνει τη ζωή έλεγαν οι παλιοί …

Δείτε τον Χίτλερ να εξοργίζεται με τους Έλληνες που «Μένουν σπίτι»
https://www.facebook.com/giatroudakis.christos/videos/10216991535889178/

Άλλο ένα απολαυστικό βίντεο στα social media για τον κορωνοϊό.

Το χιούμορ για τον κορωνοϊό αφθονεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μερικές φορές είναι πράγματι πολύ πετυχημένο.

Το παραπάνω βίντεο βασίζεται οπτικά στην ταινία του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ «Η Πτώση» για τις τελευταίες μέρες του Χίτλερ.

Ο υποτιτλισμός, όμως, έχει προσαρμοστεί στην εποχή του κορωνοϊού με απολαυστικά αποτελέσματα.

Τώρα που το θηρίο παρενοχλούν οι κορονοϊοί και ξαποσταίνει …

Η Ελλάδα δεν πρέπει επ’ ουδενί να θωρήσει ότι τα δύσκολα εξ ανατολών πέρασαν και θα συνεχιστεί η νηνεμία και θα περάσει σε δεύτερη μοίρα το θέμα της κατάκτησης της Ελλάδος από την Τουρκία.

Ο Τούρκος θα ησυχάσει μόνο όταν εξαφανίσει την Ελλάδα από το χάρτη. Αντικατέστησε τη Βυζαντινή αυτοκρατορία, αφού τη διέλυσε, πήρε τεχνογνωσία από το Βυζάντιο, δημιούργησε μια αυτοκρατορία, αλλά ποτέ δεν εκπολιτίστηκε. Παρέμεινε ανάλγητος τύραννος και εκμεταλλεύτηκε όσα προσέφεραν η εποχές, η ανυπαρξία αντιπάλου δέοντος, οι κακές συνθήκες ζωής.

Τώρα τον τρόμαξε και αυτόν ο κορονοϊός. Αλλά είμαστε σίγουροι ότι οι απόγονοι του Κεμάλ, επεξεργάζονται μανιωδώς νέα σχέδια και νέα επιθετικές κινήσεις. ¨Όχι εναντίον ισχυρών χωρών και ηγεσίες λαών που τον υποστηρίζουν ή διαβλέπουν οφέλη και ουρί και πιλάφια (παρότι Χριστιανοί αυτοί) συνεργαζόμενοι μαζί του, αλλά κυρίως εναντίον της Ελλάδος. Του μόνου πραγματικού εμποδίου στα μεγαλόπνοα σχέδια αναβίωσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας των σουλτάνων και της προς δυσμάς επέκτασής της.

Ως Ελλάδα πρέπει να τηρήσουμε σκληρή στάση, εναντίον κάθε πρόκλησης και επιβουλής. Να υιοθετήσουμε το μοντέλο Ισραήλ, να ενδυναμώσουμε όλες τις συμμαχίες και τις ένοπλες δυνάμεις μας.

Αλλά η Ελλάς δεν πρέπει μόνον να αντιδρά στις μελετημένες κινήσεις της Άγκυρας. Πρέπει να μάθει να κινείται ανεξάρτητα, με μεγάλη ταχύτητα και κυρίως προνοητικά και πριν οι άλλοι προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση. Αυτό θα ανατρέψει όποιους σχεδιασμούς και θα αποθαρρύνει κάθε ενέργεια τους.

Απορία …

Υπάρχουν άραγε επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή λόγω κορονοϊού;

Με ξένα κόλλυβα …

Η είδηση: Βουλή: Δωρεά 50 κλινών ΜΕΘ στο «Σωτηρία» - Ένα εκατ. ευρώ στις ΕΔ για τον Έβρο

Κύριοι της Βουλής, δεν μπορείτε να κάνετε αγαθοεργίες με χρήματα των φορολογουμένων. Και να αυτοπροβάλλεστε!

Αν περισσεύουν χρήματα, πρέπει να επιστρέφονται αμελλητί στο Δημόσιο Ταμείο.

2 Απριλίου 2020

Έχετε γεια βρυσούλες ...

Ελπίζω ότι δεν ήρθε ακόμα η ώρα μας και βλέπουμε κάτι μάλλον συνομήλικους να το διασκεδάζουν (προφανώς πριν τη καραντίνα).

Επί τον τύπον των ήλων ...


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 2020, 25 …

Κανένας υπάλληλος ή δημόσιος φορέας, παραλήπτης ηλεκτρονικών μηνυμάτων που απευθύνουν οι πολίτες στις δημόσιες υπηρεσίες, δεν απαντούν σχεδόν ποτέ και ποτέ εγκαίρως – εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 15 ημερών που προβλέπεται από το Νόμο.

Ακόμα και όταν απαντούν είτε απλώς πρόκειται για διαβίβαση της επιστολής σε άλλο φορέας ή τμήμα ή υπηρεσία,  είτε απαντούν με το συνήθη τρόπο. Κατεβατά νόμων και αποφάσεων της διοίκησης χωρίς ουσία κα χωρίς να επιλαμβάνεται κανένας του προβλήματος και χωρίς ποτέ να προσφέρεται λύση ή να περιγράφεται ουσιαστική αντιμετώπιση.

Πρέπει να προβλεφθεί – αν δεν προβλέπεται ήδη - δίωξη του υπαλλήλου για μη τήρηση των υποχρεών του που απορρέουν από το ρόλο του και τη θέση του, ανικανότητα, αδιαφορία και ίσως απιστία περί την υπηρεσία, μετά ή άνευ δόλου.

Περίμενα, αλλά μάλλον θα περιμένω επ’ αόριστον…

Ο λόγος για τα προγράμματα των καναλιών της τιβί, συμπεριλαμβανόμενης της πλούσιας, αλλά μάλλον άξεστης (με ορισμένες πολύ καλές εξαιρέσεις) ΕΡΤ.

Περιμέναμε να εκπονήσουν προγράμματα σοβαρής πληροφόρησης και πληθώρα εκπομπών αισθητικού και σοβαρού περιεχομένου, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές κατηγορίες τηλεθεατών αλλά και κυρίως την ανάγκη εκπομπών ευχάριστου και ανάλαφρου (ακόμα και κωμικού) περιεχόμενου, ώστε να ανακουφίζονται οι θεατές από το καθημερινό άγχος και τις επιβαρυντικές επιπτώσεις της πανδημίας και των εξαιρετικά δυσοίωνων επιπτώσεως επί της υγείας και της οικονομίας, προοπτικών,.

Κανένα κανάλι δεν έκανε προσπάθεια, ακόμα και η πλούσια ΕΡΤ. Περί άλλων τυρβάζουν.
Δε βλέπουμε να καταβάλλονται προσπάθειες ανταπόκρισης στις καθημερινές ανάγκες των πολιτών και στην (έμμεση) υποστήριξή των προς αντιμετώπιση των επιβαρύνσεων που υφίστανται, λόγω και των κατ΄ οίκων περιορισμών.

Δε διαφαίνεται φως στον ορίζοντα. Το κέρδος κανοναρχεί στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και η αδράνεια και ο ωχαδερφισμός στη δημόσια τηλεόραση.

1 Απριλίου 2020

Απαισιόδοξες σκέψεις …

Η είδηση: Στο «Ελ. Βενιζέλος» 80 τόνοι υγειονομικού υλικού από την Κίνα

Από την Κίνα κινδυνεύει ο παγκόσμιος πληθυσμός λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και από την Κίνα περιμένει τη διάσωσή του.

Το ιατρικό ΝΑΤΟ επί θύρες …

Η πανδημία του κορονοϊού αποδεικνύει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ευάλωτοι, ανεξαρτήτως εθνικότητας, χώρας, αντιλήψεων περί την οικονομία, τη κοινωνική διάρθρωση, την εκπαίδευση, το βαθμό ανάπτυξης της χώρας στην οποία ζουν και εργάζονται.

Οι επιστημονικές γνώσεις αποδεικνύεται ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι σαφώς υποδεέστερες των επιταγών και της λειτουργίας της Φύσεως, ενώ απερίσκεπτες κινήσεις προηγμένων δομών των πλέον προνομιούχων και οικονομικά εξελιγμένων ομάδων και συνόλων συμφερόντων, θέτουν σε απροσδιόριστο κίνδυνο σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού του πλανήτη. Ίσως όμως και της ύπαρξης και αυτής ταύτης της ζωής επί του πλανήτη.

Το λογικό ερώτημα είναι αν υπάρχουν λύσεις ή καλές και αποτελεσματικές πρακτικές όταν ενσκήπτουν απρόβλεπτα ανεξήγητες καταστάσεις.

Η δύναμη των κοινωνιών του πλανήτη είναι η επιστημονική γνώση. Αυτή όμως παράγεται σε θύλακες αριστείας, καθοδηγείται από πολιτικές κυβερνήσεων και μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και πολιτικές δυνάμεις και είναι κατανεμημένη σε άγνωστα εν πολλοίς σημεία.

Η συνεργασία όλων ή μεγάλου αριθμού φορέων και επιστημόνων για την επίλυση προβλημάτων είναι αναγκαία ή η καλύτερη δυνατή απάντηση στα καθοριστικής σημασίας προβλήματα που προκαλούν οι αντιδράσεις της Φύσεως.

Προτείνεται λοιπόν να δημιουργηθεί ένα δίκτυο φορέων που εμφορούνται όχι από στόχους οικονομικής επιβολής, αλλά καθαρά επιστημονικούς στόχους και στόχους προσφοράς προς το ανθρώπινο είδος. Οι φορείς αυτοί θα συντονίζουν τις επιστημονικές τους δραστηριότητες προκειμένου να βρεθούν λύσεις, ειδικά δε σε περιπτώσεις κρίσεων.

Μοντέλα μπορεί να είναι το EMPL/EMBC/EMBO της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, το CERN, το ΝΑΤΟ, ακόμα και εθνικές δομές των προηγμένων επιστημονικά χωρών.

Τη πρωτοβουλία προτείνουμε να αναλάβει η Αθήνα και να την προωθήσει μέσω των μηχανισμών της ΕΕ.

Θλιβόμαστε για τη κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά νοσοκομεία …

Λόγω της πανδημίας τα κανάλια της τιβί δείχνουν και ξαναδείχνουν εικόνες από νοσοκομεία Ιταλίας, Ισπανίας, ΗΠΑ και άλλων χωρών.

Οι εικόνες μας κάνουν και θλιβόμαστε για τη κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά νοσοκομεία και τις άλλες ιατρικές μονάδες.

Βλέπει κανείς παντού απαρχαιωμένο εξοπλισμό, σκουριασμένο, πεπαλαιωμένο (μήπως άραγε έχει χαρακτηριστεί διατηρητέος;), ξεχαρβαλωμένο και ακατάλληλο όπως και διάφορα άλλα αντικείμενα (όποιος άλλωστε έχει επισκεφτεί μπορεί να βεβαιώσει τη κατάσταση που επικρατεί)ι, μηχανήματα παλιάς τεχνολογίας, μηχανήματα που δεν λειτουργούν και άλλα …

Η πανδημία είναι μια μοναδική ευκαιρία να αδειάσουν τα νοσοκομεία από τον άχρηστο εξοπλισμό, να αντικατασταθεί ο λεγόμενος ξενοδοχειακός εξοπλισμός με σύγχρονο και κυρίως να εξανθρωπιστούν οι εγκαταστάσεις υγιεινής και παρασκευής και συντήρησης τροφίμων και γευμάτων. Είναι συχνό φαινόμενο όλο το Νοσοκομείο να μυρίζει κοφτό μακαρονάκι και άλλα προσφιλή του εστιατορίου εδέσματα.

Να δούμε επί τέλους ιατρούς και νοσηλευτές με ταμπλέτες και φορητούς υπολογιστές και όχι χαρτί και μολύβι, κατάσταση που δεν επιδέχεται απολύμανσης.

31 Μαρτίου 2020

Εμείς τα λέμε εμείς τα ακούμε 5 ...

Τώρα που ήλθε με περίεργο τρόπο στην επικαιρότητά η Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, προτείνουμε να διαβάσετε την πρότασή μας του 2013 που περιλαμβάνεται στην ανάρτηση
https://simpleandclear.blogspot.com/2018/07/blog-post_27.html , αλλά  δυστυχώς έμεινε αναπάντητη.

Ίσως τώρα ο νέος δήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας θα θελήσει να την μελετήσει..

Στρατηγική πληροφόρησης για την πανδημία του κορονοϊού και τις συνέπειες του …

Θέλουμε να δηλώσουμε προκαταβολικά ότι αυτά που ακολουθούν είναι διαπιστώσεις και δεν περιγράφουν ούτε και επιδιώκουν τυχόν ψόγο ή δυσμενή κριτική για όλους όσους εργάζονται  καθημερινώς για την περίθαλψη ασθενών και των θυμάτων του κορονοϊού. Τους οποίους και ευχαριστούμε.

Δεδομένα:
  • Οι απώλειες ασθενών είναι πολύ μικρές σε σχέση με τις καθημερινές απώλειες ζωών λόγω των διαφόρων αιτίων
  • Επικρατεί φόβος που δημιουργήθηκε, συντηρείται και διαδίδεται κυρίως από τις συμπεριφορές των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Οι αρμόδιοι είναι προσεκτικοί, σοβαροί και εμπνέουν εμπιστοσύνη
  • Οι πολίτες βομβαρδίζονται από τα ΜΜΕ με πληροφορίες για τον κορονοϊό, τους ασθενούντες και τα μέτρα προφύλαξής. Τα ιδιωτικά κανάλια επενδύουν καθημερινά στη τρομολαγνεία και κύριο θέμα τους είναι ο αριθμός των νεκρών και η αύξηση των θανάτων. Διαμορφώνεται έτσι εύκολα η εντύπωση ότι κανένας άλλος ασθενής δεν περιθάλπεται στα νοσοκομείο και τις άλλες μονάδες υγείας και ότι οι άλλες ασθένειες εξαφανίστηκαν. Εικόνα εντελώς ξένη προς την πραγματικότητα
  • Παρατηρείται ότι οι ιατρικές σχολές στην Ελλάδα εξακολουθούν να μην έχουν κανένα λόγο στην έγκυρη πληροφόρηση και συνδρομή στους πολίτες, ασθενείς και μη. Ο ρόλος της Υγείας στο ΕΣΥ αποδεικνύεται ανύπαρκτος. Αν υπάρχει κάποια σχετική στρατηγική και δραστηριότητες, παραμένουν εν πολλοίς άγνωστοι ή δημιουργείται η εντύπωση ότι δεν τους αφορά
  • Η παρουσία μελών των ιατρικών σχολών, της απολύτου επιλογής των δημοσιογράφων και των καναλιών της τιβί, εγείρει θέματα δεοντολογίας, περιπλέκει τα μηνύματα που εκπέμπονται από τους καθ΄ ύλην αρμοδίους και δε συμβάλλουν στην ενδεδειγμένη διαχείριση των προβλημάτων και των επιπτώσεών τους
  • Δύσκολα ερωτήματα προκύπτουν και από την πρακτική τη; εμφανίσεως Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού, λογικά καταξιωμένων, οι οποίοι καλούνται από κανάλια για να πληροφορήσουν υποτίθεται τους Έλληνες πολίτες. Η σημερινή πρακτική πρέπει να σταματήσει. Αν οι επιχειρήσεις ΜΜΕ κρίνουν απαραίτητη και χρήσιμη την παρουσία τους, ας σχεδιάσουν κατάλληλες εκπομπές με αρχή, μέση και τέλος

Προτάσεις (τις προτείνουμε ελπίζοντας να μην είναι αργά), που αφορούν όλα τα κανάλια και ειδικά την ΕΡΤ, τον ΕΟΔΥ και άλλους αρμοδίους:
  • Ο ΕΟΔΥ παρουσιάζει καθημερινώς σε όλα τα κανάλια της τιβί 2-5 μικρής διάρκειας εκπομπές σε προκαθορισμένη ώρα, με μηνύματα που αφορούν τους πολίτες. Στόχος να πληροφορήσουν εγκύρως και να διευκολύνουν τη πιστή τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και κανόνων/περιορισμών
  • Τα αποκαλούμενα Δελτία Ειδήσεων των ΜΜΕ περιορίζονται σε αναφορές μόνον από τους υπευθύνους παράγοντες του ΕΟΔΥ, της κυβέρνησης και των διεθνών Οργανισμών. Το δικαίωμα σχολιασμού δεν περιορίζεται, αλλά γίνεται σαφής η διάκριση μεταξύ ειδήσεως και σχολιασμού
  •  Φορείς με αντικείμενο και αρμοδιότητες που εμπίπτουν στο πεδίο της πανδημίας, αν θέλουν να πληροφορήσουν το κοινό, θα το κάνουν μόνον μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, του οποίου το όνομα και οι ιδιότητες θα είναι γνωστές εκ των πρότερων
  • Οι κανόνες της δεοντολογίας πρέπει τηρούνται αυστηρά. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να κατανοούν ότι ερωτήσεις ιατρικού περιεχομένου δεν μπορούν να γίνονται χάριν προβολής των ιδίων. Χρειάζεται εξαιρετική προσοχή να μη θεωρηθούν από τους θεατές/πολίτες και οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις ως διάγνωση ή ακολουθητέα θεμιτή ιατρική πρακτική για συγκεκριμένες περιπτώσεις
  • Η δημιουργία ισοτόπου με έγκυρη πληροφόρηση του γενικού πληθυσμού σε θέματα Υγείας, είναι περισσότερο από αναγκαία. Η δημιουργία, ο εμπλουτισμός και η συντήρησή του ανατίθεται σε κοινοπραξία των 7 ελληνικών Ιατρικών Σχολών

30 Μαρτίου 2020

Ερώτημα 11ο 2020 … για τις υπερπτήσεις τουρκικών F-16 πάνω από τον Έβρο …

Η Αγκυρα συντηρεί την ένταση στον Εβρο


Σε νέα πρόκληση προχώρησε η Αγκυρα λίγες ώρες μετά την απόφασή της να απομακρύνει τους μετανάστες που βρίσκονταν επί εβδομάδες στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Εβρο.
Ειδικότερα, ζεύγος τουρκικών F-16 πραγματοποίησε το Σάββατο πτήσεις πάνω από τον βόρειο Έβρο … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 20:04, 28 Μαρτίου 2020).

Φανταζόμαστε ότι έχει ήδη δηλωθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στον ΟΗΕ, στο ΝΑΤΟ, στο Συμβούλιο της Ευρώπης, σε κάθε άλλον αρμόδιο φορέα και στις φίλες και σύμμαχες χώρες ότι η Τουρκία παίζει με τη φωτιά και τα τουρκικά αεροπλάνα είναι απλώς καταρριπτέα και οιωνεί νεκρά, παλιοσίδερα.

Σε πρώτη φάση οι φίλες και σύμμαχες χώρες και οι αρμόδιοι διεθνείς οργανισμοί έχουν υποχρέωση να ειδοποιήσουν την Τουρκία ότι οι Έλληνες ακριβολογούν και δεν θα διστάσουν να πλήξουν τους εισβολείς. Η προειδοποίηση της ΕΕ πρέπει να γίνει μέσω γραπτής διακοίνωσης ή νόταμ (;). Ενώ το ΝΑΤΟ πρέπει να το κάνει σε δημόσια συνεδρίαση, παρουσία των Τούρκων εκπροσώπων.

Η Ελληνική δήλωση θα λέει ότι τα τουρκικά αεροπλάνα που παραβιάζουν χωρίς άδεια των Ελληνικών αρχών τον εναέριο χώρο της Ελλάδος στον Έβρο, θα καταρριφθούν σε χρόνο και ώρα που θα κριθεί σκόπιμο από τις Ελληνικές αρχές.

Αυτή δεν πρέπει να είναι η Ελληνική αντίδραση;

Ταχύς σχολιασμός της περασμένης εβδομάδας …

·         Στην Ιταλία ο «στρατός με τις λευκές ρόμπες» από την Κούβα: Εύγε
·         Μεταναστευτικό: Απαγόρευση κυκλοφορίας για πρόσφυγες και μετανάστες στα hotspot: Σε όλους χωρίς χαρτιά
·         Γερμανικός στρατός στη μάχη κατά του κορωνοϊού: Στην Ελλάδα ο Στρατός είναι μέρος της Πολιτικής Προστασίας. Ποιες είναι οι προετοιμάσεις του;
·         Άνοιξη 2020: Το Google Doodle υποδέχεται την εαρινή ισημερία: Καλώς ήλθες Άνοιξη
·         ΥΠΕΝ: Ρύθμιση για το ύψος των κτηρίων στην περιοχή της Ακρόπολης - Παράταση αναστολής οικοδομικών αδειών: Ασχέτως των άλλων, αφορά μόνον τους κατοίκους ρετιρέ και τελευταίων ορόφων κάποιων πολυκατοικιών
·         25η Μαρτίου 2020: Νόμιζα η Αθήνα θα πλημμύριζε στη Γαλανόλευκο. Διαψεύστηκα.
·         Μήνυμα Ντ. Τραμπ για την 25η Μαρτίου: Στενότερη συνεργασία Ελλάδας-ΗΠΑ στα θέματα εθνικής ασφάλειας: Ευπρόσδεκτο. Μας χρειάζεται
·         Κορονοϊος-Καστοριά: Προβληματισμός από νεογέννητο, θετικό στον ιό: Αδύναμοι στα χέρια της Φύσεως
·         Διχασμένη η Ε.Ε. απέναντι στην πανδημία: Όχι καλός οιωνός
·         Πράσινο φως για την κατεδάφιση 400 κτισμάτων στο Ελληνικό: Που θα πάνε τα μπάζα παιδιά;
·         Πάνω από 2.000 οι θάνατοι στις ΗΠΑ - Ραγδαία η αύξηση νέων κρουσμάτων: Κύρια δημοσιογραφική ενασχόληση η τρομολαγνεία

29 Μαρτίου 2020

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 2020, 24 …

Οι οδηγοί συναντούν καθημερινώς και στα δύο ρεύματα του Κηφισού αυξημένη κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες ώρες από τον παραγωγικό βίο των. Στις περιπτώσεις δε εκείνες που συμβαίνουν και οδικά ατυχήματα, ακόμα και χωρίς σωματικές συνέπιες για τους εποχούμενους, η κατάσταση γίνεται δραματική με ουρές πολλών χιλιομέτρων και πολλές ώρες εγκλωβισμού, δραματικές για τους κυκλοφορούντες.
Η κατάσταση αυτή επιβάλλει ότι κάποιος αρμόδιος έστω και με πολύ λίγο μυαλό θα μπορούσε να σκεφτεί και να μελετήσει λύσεις επίλυσης του προβλήματος.

Μια λύση θα ήταν ο σχεδιασμός ενός επιφανειακού τρένου (καταλαμβάνοντας μια λωρίδα κυκλοφορίας ή σε εναέρια γραμμή υπεράνω του δρόμου) κατά μήκος του οδικού άξονα, σε συνδυασμό με λεωφορειακές γραμμές τροφοδότες από το εσωτερικό του αστικού ιστού και συγκεκριμένες διαδρομές.

Τουλάχιστον η μελέτη αυτή ή άλλων υποσχόμενων λύσεων δεν προϋποθέτει μεγάλες δαπάνες και θα έπρεπε να είχαν συνταχθεί εδώ και χρόνια.

Ω γέγονε, γέγονε όμως. Ας αναθέσουν τουλάχιστον τώρα σχετικές μελέτες με στόχο να δρομολογηθούν  το ταχύτερο οι ενδεδειγμένες λύσεις.

Απορίας άξιον και άκρα του τάφου σιωπή ...

Είναι λογικό η πανδημία του κορονοϊού να απασχολεί όλον τον κόσμο και στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Όμως ως ενεργοί πολίτες, αναρωτιόμαστε τι γίνεται με τα άλλα θέματα της ζωής; Και δη όλα αυτά της καθημερινότητας που είναι και τα πλέον απαιτητικά και δυσεπίλυτα;

Ποια επιτελεία άραγε έχουν αναλάβει το έργο της μελέτης στρατηγικών, σεναρίων, σχεδίων και προγραμμάτων για να μπορέσει η κοινωνία να βρει καλούς ρυθμούς λειτουργίας και εξέλιξης, στη μετά τη πανδημία εποχή;  Χωρίς βέβαια να παραβλέπονται οι τεκτονικές μεταβολές που επιβάλλει η πανδημία και η έλλειψη (ελπίζουμε προσωρινή) επιστημονικών γνώσεων, που θα τη μετατρέψουν σε ελεγχόμενη και διαχειρίσιμη ρουτίνα;

Περιμένουμε άμεσα να ακούσουμε πως αντιμετωπίζουν Βουλή, κυβέρνηση, επιτελικοί φορείς, επαγγελματικές οργανώσεις, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, επιτελικοί φορείς του ιδιωτικού τομέα και άλλοι, τη νέα πραγματικότητα. Ποιοι και με ποια εργαλεία – παλαιά και νέα;

28 Μαρτίου 2020

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 2020, 23 …

Να εφαρμοστεί επί τέλους ο Νόμος και όταν τα κανάλια της τιβί αποφασίσουν να προβάλλουν εικόνες για να εντυπωσιάσουν τους τηλεθεατές να αναγράφουν υποχρεωτικά την ημερομηνία πρώτης εμφάνισης των εικόνων.

Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι παραπληροφόρηση εκ προθέσεως και ψεύτικά νέα κοινώς φέϊκ νιους (fake news) σε όλο τους το μεγαλείο.

Και με τους κκ, εισαγγελείς και το θρυλικό ΕΣΡ να ανέχονται όλα αυτά εδώ και πολλά χρόνια 

Προτροπή … προς το περίφημο ΚΑΣ για την οδό Πανδρόσου …

Να επαναξιολογηθεί η καταπάτηση της πλευράς της οδού Πανδρόσου προς τη Ρωμαϊκή Βιβλιοθήκη, από καταστήματα (εμείς θα λέγαμε της συμφοράς και της παράλογης προβολής της Ελλάδος στους τουρίστες). Να μελετηθεί η απομάκρυνση όλων αυτών και να αποκαλυφθεί και να αποδοθεί στους επισκέπτες ενιαίος ο αρχαιολογικός χώρος.

Επίσης να απομακρυνθούν όλοι οι "υβριστές¨επιχειρηματίες από το ισόγειο του μνημείου Τζισταράκη και να αποκατασταθεί ο σεβασμός στο μνημείο.

Η μελέτη θα μπορούσε να περιλαμβάνει και την παροχή ορισμένων κινήτρων για περιορισμένο χρονικό διάστημα, για την απομάκρυνση των επιχειρήσεων ώστε να διευκολυνθεί το εγχείρημα.

27 Μαρτίου 2020

Μετεωρολογικοί χάρτες της Ελλάδος στην τιβί …

Κάθε τηλεοπτικό κανάλι έχει δελτία καιρού, τα οποία παρουσιάζουν συνήθως μετεωρολόγοι με φόντο χάρτες της Ελλάδος και επισήμανσης επ’ αυτών ων καιρικών φαινομένων.

Τα δελτία καιρού είναι πολύ δημοφιλή. Το σημαντικό ας πούμε θετικό παράπλευρο αποτέλεσμα είναι ότι οι Έλληνες βλέπουν τη χώρα τους και προφανώς προκαλούνται πολλοί και διάφοροι συνειρμοί, ανάλογα με την επικαιρότητα, τις εποχές του χρόνου, τα διεθνή γεγονότα.

Προτείνουμε οι χάρτες αυτοί να περιλάβουν την οριογραμμή μεταξύ της Ελλάδος και όλων των γειτονικών χωρών, όπως γίνεται σήμερα με τις συνορεύουσες προς βοράν χώρες. Να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε το σύμπλεγμα των νήσων του Καστελόριζου και τα όρια της Ελληνικής ΑΟΖ, όπως εμείς πιστεύουμε ότι μας ανήκει βάσει του Διεθνούς Δικαίου.

 Παράδειγμα 1 χάρτη για μετεωρολογικό υπόβαθρο …

 Παράδειγμα 2 χάρτη για μετεωρολογικό υπόβαθρο …

Οι μετεωρολογικοί χάρτες αυτοί θα χρησιμοποιούνται από κάθε ενδιαφερόμενη ιδιωτική εταιρεία Ίσως θα πρέπει να προσεχθεί το θέμα της χρήσεώς τους από την ΕΡΤ και μόνον όσον αφορά την ΑΟΖ. Είμαστε όμως της άποψης ότι τυχόν διαμαρτυρίες από γειτονικές χώρες, δε θα πρέπει να εμποδίσουν τη χρήση τους.

Αρχή άνδρα δείκνυσι .…

Ο πρώην πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, στη κατάθεση Στεφάνου στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου, Αθήνα 25η Μαρτίου 2020
Χωρίς λόγια …

Μουσείο Βραυρώνος …

Μοναδικό, μέσα σε βιότοπο, σε περιοχή αξιόλογου κάλους, εντός του αρχαιολογικού χώρου της Βραυρωνίας Αρτέμιδος, απειλούμενου από τους συγχρόνους Έλληνες που καταπατούν την περιοχή και θέλουν να την κάνουν οικόπεδα (δείτε σχετικές αναφορές στην ιστοσελίδα http://asclepieionpark.med.uoa.gr/AttikoParkoVravronas/default.aspx ), βρίσκεται το αρχαιολογικό Μουσείο Βραυρώνος.

Πλησιάζοντας όμως το μουσείο, οι επισκέπτες βλέπουν να τους υποδέχονται τα σκουπίδια του μουσείου και των προηγούμενων επισκεπτών.

Η λογική λέει ότι οι υπάλληλοι του μουσείου αδιαφορούν, οι καθαρίστριες/καθαριστές δεν βλέπουν μπροστά τους και θεωρούν ότι οι υποχρεώσεις τους περιορίζονται εντός του κτηρίου του μουσείου, η υπηρεσία αποκομιδής απορριμμάτων του δήμου δεν περνά από εκεί και οι επισκέπτες και υπάλληλοι συνεχίζουν να τροφοδοτούν τους κάδους με ότι θέλουν να πετάξουν.

Αν υπήρχαν γάτες και σκύλοι στην περιοχή ίσως να συνέβαλλαν στον περιορισμό των σκουπιδιών. Αλλά μάλλον δεν κατοικοεδρεύουν εκεί.

Ερώτημα 10ο 2020 … για τα κλειστά κέντρα κράτησης λαθρομεταναστών …

Μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας πει τι γίνεται με το θέμα; Τρέχει κάτι που δεν μπορούν να μας πουν;

Εγκαταλείφθηκε; Κατασκευάζονται; Το ξαναμελετάμε; Ψάχνουμε για νέα οικόπεδα; Είναι ακατάλληλη όλη η επιφάνεια των νησιών; 

Μήπως διαμαρτύρονται τα πουλιά, τα πρόβατα, τα κατσίκια; Οι μπίζνεσμαν των νησιών; Τα κοράκια; Αυτοί που κάνουν δουλειές του ποδαριού;

26 Μαρτίου 2020

Δεν έχει αναγκη από μηνύματα στήριξης ο καθηγητής Σωτήριος Τσιόδρας …

Την τήρηση των κανόνων επιστημονικής δεοντολογίας ως προς τις ανακοινώσεις για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού ζητούν οι καθηγητές της Ιατρικής Αθηνών. Μάλιστα, αφήνουν να εννοηθεί ότι υπάρχει προσπάθεια αυτοπροβολής κάποιων επιστημόνων μεταξύ όσων –ειδικών και μη– δημοσιεύουν απόψεις στο Διαδίκτυο. Οι διδάσκοντες στην Ιατρική Αθηνών στέλνουν μήνυμα στήριξης του καθηγητή κ. Σωτήρη Τσιόδρα,


που είναι επικεφαλής της ομάδας των ειδικών επιστημόνων που έχει συσταθεί στο υπ. Υγείας.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωση του συλλόγου μελών ΔΕΠ της Ιατρικής Αθηνών, αναφέρεται ότι «Ασφαλώς και ο κάθε επιστήμονας, όχι μόνο είναι ελεύθερος αλλά έχει και την υποχρέωση (στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ακαδημαϊκής ηθικής) να εκφράζει την επιστημονική του άποψη, η οποία ασφαλώς και αξιολογείται από τους ειδικούς που έχουν επωμισθεί την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού».


Και ο σύλλογος επισημαίνει ότι πρέπει «να τηρούνται πάντοτε οι κανόνες της δεοντολογίας. Eτσι, οι όποιες αντίθετες επιστημονικές γνώμες πρέπει να εκφράζονται με επιστολές προς τα επιστημονικά όργανα, τις επιστημονικές επιτροπές και τις επιστημονικές εταιρείες. Η έκφρασή τους με ανακοινώσεις στο Facebook ή στον Τύπο προκαλεί αποπροσανατολισμό και αίσθημα ανασφάλειας του κοινού. Υποδηλώνει δε ότι πρόκειται μάλλον για κινήσεις εντυπωσιασμού και αυτοπροβολής». (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 25 Μαρτίου 2020).

Λόγια, λόγια, λόγια. Ο καθηγητής κ. Τσίορδας δεν έχει ανάγκη μηνυμάτων στήριξης. Είναι άλλου επιπέδου. Από πάρα πολλούς άλλους.

Να αποβληθούν οι ανερμάτιστοι, επειδή δεν σέβονται τη δεοντολογία και τους κανόνες του επαγγέλματος.

Αλλά ποιος τολμά να το κάνει;. Οι ανακοινώσεις δεν έχουν αποτέλεσμα και υποκρύπτουν  υποκρισία, ευθυνοφοβία και εξαιρετική συντεχνιακή λογική.

Αν πράγματι οι εκδίδοντες τα μηνύματα είχαν αίσθηση της ευθύνης και της δεοντολογίας, θα κατονόμαζαν αυτούς που βγαίνουν επί  μέρες στα κανάλια και τα ΜΜΕ και λένε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του.

Ας τα βάλλουν πρωτίστως με την ηγεσίες των Ιατρικών Σχολών και ακόμα και με πρυτάνεις όπως τον του Αθήνησι / ΕΚΠΑ, που κάνει τις περατζάδες του και αυτός.

Πρόταση … για τα πραγματικά στοιχεία των κατοίκων της Ελλάδας …

Η είδηση: Στο Taxisnet η βεβαίωση κατοικίας για τους κατοίκους των νησιών.

Μήπως είναι ευκαιρία όλοι οι κάτοικοι της Ελλάδος να δηλώσουν τον πραγματικό τόπο κατοικίας τους;

Λογικά θα πρέπει να υπάρξει και δυνατότητα δήλωσης κατοικίας – χωρίς συνέπειες - και από όλους τους αλλοδαπούς νόμιμους και παράνομους που κατοικοεδρεύουν στην Ελλάδα. Η δήλωση θα είναι υποχρεωτική με συνέπιες την άμεση υποχρεωτική έξοδο από τη χώρα σε περίπτωση αναληθούς δήλωσης και εφόσον το άτομο εντοπιστεί και άμεση διακοπή πάσης φροντίδας εκ μέρους του κράτους. Πράγμα που θα γίνει γνωστό εκ των πρότερων.

25 Μαρτίου 2020

Μοναδική ευκαιρία για λύσεις χρονίων προβλημάτων (και λόγω επετείου)…

Έχουμε την εντύπωση ότι η Ελληνική κοινωνία είναι πλέον ώριμη για πραγματικά σαρωτικές μεταβολές του τρόπου διακυβέρνησής της, την οργάνωση και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της, αλλά και όσων στοιχείων επηρεάζουν τη συμπεριφορά της .

Προς τούτο η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες, να δημιουργήσει κλίμα μεταρρυθμιστικό και συναινετικό πρωτίστως εντός της Βουλής, να αναλάβει εκστρατεία πληροφόρησης των πολιτών, να τους ενθαρρύνει και να τους ενθουσιάσει με τις πρωτοβουλίες της και την πυγμή της και τις ρεαλιστικές και αποτελεσματικές στρατηγικές και τακτικές της που θα ανακοινώσει μόλις θέσει σε εφαρμογή..

Τομείς:
Υγεια, Εκπαίδευση, Μεταφορές, Ενέργεια, Απορρίμματα, Λύματα, Προστασία Περιβάλλοντος, Πρωτογενής παραγωγή, Πολιτισμός, Αποκέντρωση, Ε&Τ, Διεθνείς συνεργασίες, Διεθνής εκπροσώπηση, Επανασχεδιασμός δημόσιας διοίκησης, Διεργασίες διαβούλευσης και νομοθέτησης, κα.

Ερώτημα 9ο 2020 … για τους εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτική αργία …

Καταλαβαίνουμε ότι ο μισθός των δασκάλων και καθηγητών κάθε βαθμίδας καταβάλλεται κανονικά, ενώ παραμένουν στα σπίτια τους.

Ακούστηκαν δειλά δειλά κάποιες παραινέσεις και υποσχέσεις για εξ αποστάσεως απασχόληση των παιδιών και των μαθητών, αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως προγράμματα, διαδικασίες και σχέδια σοβαρής επεξεργασίας των δυνατοτήτων αξιοποίησης των συγχρόνων τεχνολογιών.

Δεν έχουμε ακούσει  τίποτε όμως για τα πανεπιστήμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ίσως να γίνονται προσπάθειες ή να έχουν τεθεί σε εφαρμογή κάποια προγράμματα, αλλά. ίσως εμείς να μην το αντιληφθήκαμε,

Οι καιροί είναι δύσκολοι, πολύ δύσκολοι.

Πρέπει άμεσα κάθε πανεπιστήμιο ξεχωριστά, ίσως και κάθε σχολή και τμήμα να ανακοινώσουν τα δικά τους εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα.

Τουλάχιστον για να μην υπάρχει η υποψία ότι τα μέλη του διδακτικού προσωπικού κάθονται και δεν κάνουν τίποτε ή απασχολούνται σε δικά τους εκτός πανεπιστήμιων αντικείμενα.

Ίσως τα πράγματα να είναι ευκολότερα στο τομέα της Ε&Τ, αλλά είναι λογικό να μάθουμε και εμείς οι πολίτες και χρηματοδότες των δραστηριοτήτων αυτών, τι ακριβώς συμβαίνει στο τομέα αυτό και εντός της Ελλάδος και σε επίπεδο διεθνών συνεργασιών.

24 Μαρτίου 2020

Μαντρώστε τους πανεπιστημιακούς "ειδικούς" στον κορονοϊό …

Ξαφνικά άρχισαν να βγαίνουν στ κανάλια πανεπιστημιακοί με βαρύγδουπους επί πλέον τίτλους που συνοδεύουν το τίτλο του καθηγητού, προσκεκλημένοι ανεξέλεγκτων δημοσιογράφων και που δεν περιορίζονται από τη δεοντολογία και λένε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του.

Ακόμα και αν έχουν κάτι σοβαρό να πουν, πρέπει να επικοινωνούν με τους αρμοδίους και  εντεταλμένους να διαχειριστούν τη κρίση και τα προβλήματα της υγείας και εκεί να καταθέσουν επωνύμως και εν γνώση των συνεπειών, τις απόψεις τους και τις υποδείξεις τους.

Εναλλακτικά ας δημοσιεύσουν τα επιχειρήματά τους, τις απόψεις του και τα ευρήματα των τυχόν ερευνών τους σε επιστημονικά περιοδικά.

Οι περιφερόμενοι μάγοι, όπως οι πραγματευτάδες άλλων εποχών που διαλαλούσαν τα εμπορεύματά τους, πρέπει να μην επανέλθει στο προσκήνιο.

Η κυβέρνηση πρέπει να τους μαντρώσει.

Νόμοι, Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και κοινή λογική …

Προκειμένου οι κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν έκτακτες καταστάσεις και θέματα που πρέπει να επιλυθούν άμεσα, καταφεύγουν σε καταθέσεις τροπολογιών σε άσχετα συνήθως νομοσχέδια– πράγμα που απαγορεύεται  από το Σύνταγμα - ή σε ΠΝΠ και επικύρωση/νομοθέτηση εκ των υστέρων. Όλα στην υπηρεσία της σκοπιμότητας και του τεχνητού ίσως επείγοντος;

Η επίκληση του επείγοντος δεν είναι κατ΄ ανάγκη αληθής, δεδομένου ότι ορισμένα από αυτά τα θέματα τα ξεχνούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα μήπως και ωριμάσουν (με πιθανότερη κατάληξη όμως να σαπίσουν, όπως τα φρούτα). Δηλαδή δεν είναι πλέον ακατάλληλα προς εφαρμογή

Όμορφος κόσμος ηθικός αγγελικά πλασμένος.

Εμείς ως απλοί πολίτες σκεφτόμαστε ότι πρέπει να υπάρξει και ένα άλλος τρόπος ή διαδικασία λήψης σημαντικών αποφάσεων της κυβερνήσεως ή αποφάσεων που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσες και επείγουσες ρυθμίσεις προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση άμεσης λήψης αναγκαίων αποφάσεων είναι η αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Προτείνουμε τη διατύπωση από τη Βουλή (ολομέλεια ή τμήματα αυτής, που βρίσκονται σε λειτουργία) σχέδια αποφάσεων, με εισήγηση της κυβερνήσεως ή υπουργών ή και ακόμα ομάδας βουλευτών όχι μικρότερης π.χ. των 10, και απόφαση κατόπιν ονομαστικής ψηφοφορίας. Η απόφαση αυτή θα είναι άμεσα εκτελεστή και δεν θα χρειάζεται επικύρωση από νόμο. Θα έχει όμως συγκεκριμένη χρονική περίοδο εφαρμογής. Τροποποιήσεις θα μπορούν να γίνουν και πάλι μέσω της Βουλής. Και θα φέρει το τίτλο «Η Βουλή των Ελλήνων αποφασίζει …»

Καλό είναι να ακούσουμε και αντίλογο. Και το τι λένε οι νομικοί και οι αρμόδιες υπηρεσίες  της Βουλής των Ελλήνων. Ωστόσο το πλεονέκτημα μιας τέτοιας ρύθμισης είναι ότι ολόκληρη η Βουλή θα είναι υπεύθυνη των αποφάσεων και όχι μόνο η κυβέρνηση.

Αποκαλύψεις λόγω κορονοϊού δημοσιογράφων και δημοσιογραφικού επαγγέλματος …

Κατ΄ εμάς αποκαλύφθηκαν (για μια ακόμα φορά) τα τρωτά σημεία του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και των επαγγελματιών του χώρου.

Αποκαλυφθήκαν επίσης οι παράλογες τακτικές των επιχειρήσεων ΜΜΕ, που αποσκοπούν αποκλειστικά σε οικονομικά οφέλη. Η δεοντολογία στα αζήτητα.

Μεταξύ των άλλων, η ποιότητα εξακολουθεί να παραμένει άγνωστη λέξη.

Και φυσικά το ΕΣΡ συμπεριφέρεται ως ένα άδειο τσουβάλι, αδιάφορο το για ότι συμβαίνει στο χώρο των ΜΜΕ

23 Μαρτίου 2020

Πως λειτουργεί ένα σοβαρό πανεπιστήμιο ….

Λάβαμε εκ του εξωτερικού τη δ/νση ιστοσελίδων του Johns Hopkins University, πανεπιστημίου με παγκόσμια αναγνώριση, σχετικά με τη συνεισφορά του στη κινητοποίηση της επιστημονικής κοινότητος για την πανδημία του κορονοϊού.

Χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε τη συνεισφορά και την εργασία κανενός, διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για χαρακτηριστικό παράδειγμα επαγγελματισμού, σοβαρότατος και σεβασμού προς του πολίτες και τους ασθενείς. 

Τι αντίστοιχο έχει να επιδείξει το Αθήνησι για παράδειγμα, που κάθε τόσο φιγουράρει τις εφημερίδες και στα κανάλια ως ένα θαυμάσιο και αξιέπαινο παγκοσμίως πανεπιστήμιο;