Στόχος η επιστροφή επιστημόνων …
«Η Ελλάδα οφείλει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τη διαρροή μυαλών αλλά και τη “σπατάλη” των επιστημόνων που έχει εκπαιδεύσει». Αυτό παρατηρεί, μιλώντας στην «Κ», ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης,
ο οποίος εκπέμπει μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς μελετά τα ποιοτικά στοιχεία των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από Ελληνες του εξωτερικού για πραγματοποίηση έρευνας σε ελληνικά ΑΕΙ και ερευνητικά κέντρα.
Ειδικότερα, ο αριθμός των ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε
ερευνητικές δραστηριότητες στη χώρα μας υπερβαίνει τις 82.000, με τη μεγάλη
πλειονότητα να απασχολείται στα ΑΕΙ. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα
στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), την τελευταία τριετία 2014-2016 απονεμήθηκαν σε Ελληνες
5.097 διδακτορικά. … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
16:55, 3 Σεπτεμβρίου 2017).
«Η Ελλάδα οφείλει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τη διαρροή μυαλών αλλά και τη “σπατάλη” των επιστημόνων που έχει εκπαιδεύσει». Αυτό παρατηρεί, μιλώντας στην «Κ», ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης,
ο οποίος εκπέμπει μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς μελετά τα ποιοτικά στοιχεία των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από Ελληνες του εξωτερικού για πραγματοποίηση έρευνας σε ελληνικά ΑΕΙ και ερευνητικά κέντρα.
Δεν ξέραμε ότι γίνονται θαύματα στην Ελλάδα. Αλλά το
επιβεβαιώνει ο εξαιρετικός αν. υπουργός κ. Φωτάκης και έτσι δεν το
αμφισβητούμε.
Θαύμα 1ο : Τη τελευταία τριετία 2014-2016
απονεμήθηκαν σε Έλληνες 5.097 διδακτορικά
Θαύμα 2ο: Ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού που
απασχολείται σε ερευνητικές δραστηριότητες στη χώρα μας υπερβαίνει τις 82.000,
με τη μεγάλη πλειονότητα να απασχολείται στα ΑΕΙ
Θαύμα 3ο: Τα θαύματα δεν είναι πλέον θαύματα!
Μπορούν οι καταπληκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Έρευνας να
μας πληροφορήσουν αναλυτικά που εργάζονται οι 82.000 ερευνητές; Ποια είναι τα
αντικείμενα των ερευνών τους; Τι παράγουν και πως ανανεώνεται ο πληθυσμός τους;
Και φυσικά υπάρχουν πολλές άλλες ερωτήσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου.
Μπορούν οι καταπληκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Έρευνας να
μας πληροφορήσουν αναλυτικά που απόκτησαν τους διδακτορικούς τίτλους οι 5.000
διδάκτορες, ποια είναι τα αντικείμενα των διατριβών τους και σε ποια πανεπιστημιακά
τμήματα εργάστηκαν;
Οι απορίες μας είναι πολλές και νομίζουμε εύλογες και θα
πρέπει να υπάρχει αναλυτική και πλήρης πληροφόρηση κάθε ενδιαφερομένου και
ιδίως των νέων ανθρώπων που προσβλέπουν σε απόκτηση ανάλογων προσόντων.
Θα μας τρελάνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου