Προσφιλές μας πρόσωπο ένοιωσε έντονο πόνο στην πλάτη και δυσφορία και βάρος στην περιοχή της καρδιάς στις 05:30 περίπου το πρωί, στο κρεββάτι.
Φοβηθήκαμε καρδιακό επεισόδιο και καλέσαμε ασθενοφόρο. Ήρθε ύστερα από μια τουλάχιστον ώρα και αφού καλέσαμε ακόμα δυο φορές.
Το ασθενοφόρο μας πήγε στον Ευαγγελισμό που εφημέρευε. Παρακολουθήστε τα γεγονότα και τις εντυπώσεις μας:
· Μόλις φθάσαμε το πλήρωμα ζήτησε από το συνοδό να πάει να βγάλει ένα χαρτί εισόδου. Στην ουρά περίμεναν τουλάχιστον 7 άτομα. Εκτιμήσαμε ότι η αναμονή ήταν απροσδιόριστη αλλά τουλάχιστον 15 λεπτά.
· Τελικά πήρε τα χαρτιά του ασθενούς ένας μέλος του πληρώματος και έφερε το χαρτί σε περίπου 5-8 λεπτά.
· Ο ασθενής ήταν στο φορείο του ασθενοφόρου και σχετικά γρήγορα βρέθηκε φορείο του νοσοκομείου. Το σεντόνι ήταν εμφανώς χρησιμοποιημένο και ήταν αδύνατον να βρεθεί καθαρό.
· Ο ασθενής μεταφέρθηκε από τον οδηγό του ασθενοφόρου στο «Γραφείο Διαλογής», είπαμε τα σχετικά και η υπόδειξη ήταν μεταφορά στο Καρδιολογικό Τμήμα. Ο οδηγός οδήγησε το φορείο με τον ασθενή στο Καρδιολογικό και αποχώρησε
· Ο συνοδός δεν είχε καμιά επικοινωνία με το ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό
· Έξω από το Τμήμα περίμεναν αρκετοί συνοδοί. Δε υπήρχε καρέκλα
· Κάποια στιγμή αργότερα διαπιστώσαμε ότι ο ασθενής περίμενε όρθιος, σε άλλη είσοδο του Καρδιολογικού, προκειμένου να χρησιμοποιήσει τουαλέτα που όμως ήταν κατειλημμένη.
· Ο ασθενής εισήλθε μόνος του, μια και δεν υπήρχε χώρος για δεύτερο πρόσωπο. Δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση ήταν ο χώρος, αλλά μύριζε έντονα από τα γνωστά αρώματα. Μετά τη χρήση επέστρεψε στο Καρδιολογικό Τμήμα
· Κάποια στιγμή ο ασθενής βγήκε από το Τμήμα με παραπεμπτικό για ακτινογραφία
· Ασθενής και συνοδός πήγαμε με τα πόδια, αφού πρώτα πληρώσαμε 8,10 €, ευτυχώς με κάρτα, γιατί ο ασθενής δεν είχε ΑΜΚΑ
· Έξω από το Ακτινολογικό πήραμε αριθμό προτεραιότητας και περιμέναμε. Μας καθοδήγησε μια ευγενική νοσηλεύτρια, η αναμονή μικρή και όλα κύλισαν γρήγορα.
· Επιστρέψαμε στο Καρδιολογικό και ο ασθενής τοποθετήθηκε σε φορείο.
· Σύντομα καταλάβαμε ότι έπρεπε να ενημερωθούμε για τη κατάσταση του σθένους. Μπήκαμε στο Τμήμα απρόσκλητοι και με μεγάλη προσοχή και ευγενικά ρωτήσαμε τι θα γίνει. Μας απάντησαν ότι πρέπει να περιμένουμε 2-3 ώρες για τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων
· Αποχωρήσαμε από το νοσοκομείο γύρω στις 10:00 και γυρίσαμε στο σπίτι μας γιατί έπρεπε να φροντίσουμε άτομο ΑΜΕΑ. Ο ασθενής έμεινε στο νοσοκομείο χωρίς συνοδό
· Γύρω στις 11:00 λάβαμε τηλεφώνημα από άγνωστο κύριο ότι ο ασθενής θα εισάγονταν σε Κλινική για παρακολούθηση και έπρεπε να καταβάλουμε νοσήλια. Το διαβεβαιώσαμε ότι θα καταβληθούν χωρίς καθυστέρηση μόλις μας δοθεί ο λογαριασμός
· Επισκεφτήκαμε τον ασθενή στη Β’ Καρδιολογική Κλινική, ή μάλλον στο διάδρομο της Κλινικής όπου βρίσκονταν μαζί με άλλους 6 ασθενείς σε φορεία. Δε χωρούσε άλλα. Φύγαμε από το νοσοκομείο στις 15:00 κατόπιν παρακλήσεως ανθρώπων της ασφαλείας του νοσοκομείου
· Επιστρέψαμε την επομένη γύρω στις 14:00. Η κατάσταση η ίδια. Απλώς οι ασθενείς είχαν εξοικειωθεί μεταξύ τους. Ο ασθενής μας είχε υποβληθεί σε τεστ κοπώσεως και ήταν αρνητικό. Γύρω στις 15:00 εκδόθηκε εξιτήριο. Η γιατρός που μας το έδωσε ήταν καθησυχαστική
· Κατά τη έξοδό μας περάσαμε από το σημείο στο οποία αρχικά είχαμε απευθυνθεί για την εισαγωγή και ρωτήσαμε να υπάρχει κάποια οφειλή. Μας υπόδειξαν να απευθυνθούμε στο Λογιστήριο, το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει, όπως μας είπαν.
· Αποχωρήσαμε ευγνώμονες, αλλά με πολλές απορίες και σκέψεις .
Διαπιστώσεις …
· Η συντήρηση του κτηρίου και των χώρων πλημμελέστατη και εμφανέστατη
· Όλοι οι χώροι δίνουν την εικόνα του εγκαταλελειμμένου και του μη καθαρού
· Οι συνοδοί συμπεριφέρονται όπως θέλουν και ρυπαίνουν
· Οι τουαλέτες είναι μάλλον για ζώα όχι ανθρώπους και μάλιστα σε νοσοκομείο. Προφανώς εστίες μολύνσεων
· Ο εξοπλισμός ετερόκλητος, διαφορετικών εποχών και εμφάνισης που παραπέμπει σε παλαιοπωλείο
· Σημαντικός αριθμός του προσωπικού δύσθυμο, εριστικό και καθόλου φιλικό. Ακατάλληλο για το περιβάλλον νοσοκομείου. Συχνά το ντύσιμο και η εμφάνισή τους μάλλον δε συνάδει με το περιβάλλον
· Πολύ μεγάλος αριθμός αγωνιούντων οικείων και συνοδών που δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτε στον ασθενή και ενοχλεί σε μεγάλο βαθμό το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Απαραίτητο όμως για να τρέχει να αντιμετωπίσει τη γραφειοκρατία
· Πολύ θετική εικόνα αποκομίσαμε από το νέο εστιατόριο κυλικείο στο ισόγειο του νέου κτηρίου Χειρουργείων, προσφορά της Εθνικής Τραπέζης
Προτάσεις …
· Να εκδίδεται αμέσως ΑΜΚΑ σε ανασφάλιστα άτομα ώστε να υπάρχει συνέχεια στην προσφορά ιατρικών υπηρεσιών. Ο ΑΜΚΑ αυτός θα είναι διαφοροποιημένος από τον συνήθη. Θα επιτρέψει επίσης τη στατιστική επεξεργασία των σχετικών στοιχείων
· Είναι ακατανόητο να ασχολούνται τα πληρώματα των ασθενοφόρων με τη γραφειοκρατία και να μην υπάρχει προσωπικό υποδοχής των προστατικών. Οι καθυστερήσεις είναι εις βάρος άλλων ασθενών σε αναμονή
· Υπάρχει ένα «Γραφείο Διαλογής» που κατευθύνει τους ασθενείς στο κατάλληλο ιατρείο. Το όνομά του παραπέμπει σε αγγούρια ντομάτες και άλλα ζαρζαβατικά. Ενδεδειγμένος τίτλος θα ήταν ίσως «Μονάδα Αξιολογήσεως Περιστατικών» ή «Μονάδα Κατεύθυνσης Ασθενών» ή κάτι ανάλογο
· Δεν πρέπει να επιτρέπεται σε συνοδούς και οικείους να παραμένουν δίπλα ή κοντά στον ασθενή μετά την είσοδο του στο νοσοκομείο. Θα πρέπει να υπάρχει ειδικός χώρος αναμονής και να καλούνται από το διοικητικό και ιατρικό προσωπικό για ενημέρωση της κατάστασης του ασθενούς τους και τις άλλες δοσοληψίες
· Η υποστήριξη των ασθενών εντός του νοσοκομείου πρέπει να γίνεται από προσωπικό του νοσοκομείου και όχι οικείους και συνοδούς. Δε ξέρουμε τι γίνεται αν ο ασθενής δεν είναι σε κατάσταση να βαδίσει, να μιλήσει, αν αιμορραγεί, αν είναι αδύναμος, αν είναι επικίνδυνος κλπ.
Η προγραφή μας δεν αποτυπώνει πλήρως το τι είδαμε και βιώσαμε μια Κυριακή και Δευτέρα του Μαρτίου 2019 στο Τμήμα Επειγόντων του νοσοκομείου Ευαγγελισμός.
Η μεγάλη απορία είναι τι κάνουν και πως συμπεριφέρονται καθημερινά όλοι όσοι μισθοδοτούνται από το περίφημο ΕΣΥ και πως ανταποκρίνονται όταν οι πολίτες βρίσκονται ασθενείς και ικέτες στην επιστήμη και το σύστημα προσπαθώντας να βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Χωρίς να μπορούν να αποφύγουν και να βάλουν και το χέρι ίσως βαθιά στη τσέπη τους (επιεικής έκφραση).
ΥΓ: Λόγω Μαραθωνίου του δήμου Αθηναίων είχαν αποκλειστεί οι δρόμοι πέριξ του νοσοκομείου και δεν υπήρχαν ταξί προς εξυπηρέτηση ασθενών και συνοδών. Το νοσοκομείο ήταν σε εφημερία που έληξε στις 08:00. Ευτυχώς το Μετρό ήταν σε λειτουργία, αν βέβαια μπορούσες να βαδίσεις τουλάχιστον 200 μέτρα.
Φοβηθήκαμε καρδιακό επεισόδιο και καλέσαμε ασθενοφόρο. Ήρθε ύστερα από μια τουλάχιστον ώρα και αφού καλέσαμε ακόμα δυο φορές.
Το ασθενοφόρο μας πήγε στον Ευαγγελισμό που εφημέρευε. Παρακολουθήστε τα γεγονότα και τις εντυπώσεις μας:
· Μόλις φθάσαμε το πλήρωμα ζήτησε από το συνοδό να πάει να βγάλει ένα χαρτί εισόδου. Στην ουρά περίμεναν τουλάχιστον 7 άτομα. Εκτιμήσαμε ότι η αναμονή ήταν απροσδιόριστη αλλά τουλάχιστον 15 λεπτά.
· Τελικά πήρε τα χαρτιά του ασθενούς ένας μέλος του πληρώματος και έφερε το χαρτί σε περίπου 5-8 λεπτά.
· Ο ασθενής ήταν στο φορείο του ασθενοφόρου και σχετικά γρήγορα βρέθηκε φορείο του νοσοκομείου. Το σεντόνι ήταν εμφανώς χρησιμοποιημένο και ήταν αδύνατον να βρεθεί καθαρό.
· Ο ασθενής μεταφέρθηκε από τον οδηγό του ασθενοφόρου στο «Γραφείο Διαλογής», είπαμε τα σχετικά και η υπόδειξη ήταν μεταφορά στο Καρδιολογικό Τμήμα. Ο οδηγός οδήγησε το φορείο με τον ασθενή στο Καρδιολογικό και αποχώρησε
· Ο συνοδός δεν είχε καμιά επικοινωνία με το ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό
· Έξω από το Τμήμα περίμεναν αρκετοί συνοδοί. Δε υπήρχε καρέκλα
· Κάποια στιγμή αργότερα διαπιστώσαμε ότι ο ασθενής περίμενε όρθιος, σε άλλη είσοδο του Καρδιολογικού, προκειμένου να χρησιμοποιήσει τουαλέτα που όμως ήταν κατειλημμένη.
· Ο ασθενής εισήλθε μόνος του, μια και δεν υπήρχε χώρος για δεύτερο πρόσωπο. Δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση ήταν ο χώρος, αλλά μύριζε έντονα από τα γνωστά αρώματα. Μετά τη χρήση επέστρεψε στο Καρδιολογικό Τμήμα
· Κάποια στιγμή ο ασθενής βγήκε από το Τμήμα με παραπεμπτικό για ακτινογραφία
· Ασθενής και συνοδός πήγαμε με τα πόδια, αφού πρώτα πληρώσαμε 8,10 €, ευτυχώς με κάρτα, γιατί ο ασθενής δεν είχε ΑΜΚΑ
· Έξω από το Ακτινολογικό πήραμε αριθμό προτεραιότητας και περιμέναμε. Μας καθοδήγησε μια ευγενική νοσηλεύτρια, η αναμονή μικρή και όλα κύλισαν γρήγορα.
· Επιστρέψαμε στο Καρδιολογικό και ο ασθενής τοποθετήθηκε σε φορείο.
· Σύντομα καταλάβαμε ότι έπρεπε να ενημερωθούμε για τη κατάσταση του σθένους. Μπήκαμε στο Τμήμα απρόσκλητοι και με μεγάλη προσοχή και ευγενικά ρωτήσαμε τι θα γίνει. Μας απάντησαν ότι πρέπει να περιμένουμε 2-3 ώρες για τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων
· Αποχωρήσαμε από το νοσοκομείο γύρω στις 10:00 και γυρίσαμε στο σπίτι μας γιατί έπρεπε να φροντίσουμε άτομο ΑΜΕΑ. Ο ασθενής έμεινε στο νοσοκομείο χωρίς συνοδό
· Γύρω στις 11:00 λάβαμε τηλεφώνημα από άγνωστο κύριο ότι ο ασθενής θα εισάγονταν σε Κλινική για παρακολούθηση και έπρεπε να καταβάλουμε νοσήλια. Το διαβεβαιώσαμε ότι θα καταβληθούν χωρίς καθυστέρηση μόλις μας δοθεί ο λογαριασμός
· Επισκεφτήκαμε τον ασθενή στη Β’ Καρδιολογική Κλινική, ή μάλλον στο διάδρομο της Κλινικής όπου βρίσκονταν μαζί με άλλους 6 ασθενείς σε φορεία. Δε χωρούσε άλλα. Φύγαμε από το νοσοκομείο στις 15:00 κατόπιν παρακλήσεως ανθρώπων της ασφαλείας του νοσοκομείου
· Επιστρέψαμε την επομένη γύρω στις 14:00. Η κατάσταση η ίδια. Απλώς οι ασθενείς είχαν εξοικειωθεί μεταξύ τους. Ο ασθενής μας είχε υποβληθεί σε τεστ κοπώσεως και ήταν αρνητικό. Γύρω στις 15:00 εκδόθηκε εξιτήριο. Η γιατρός που μας το έδωσε ήταν καθησυχαστική
· Κατά τη έξοδό μας περάσαμε από το σημείο στο οποία αρχικά είχαμε απευθυνθεί για την εισαγωγή και ρωτήσαμε να υπάρχει κάποια οφειλή. Μας υπόδειξαν να απευθυνθούμε στο Λογιστήριο, το οποίο όμως είχε ήδη κλείσει, όπως μας είπαν.
· Αποχωρήσαμε ευγνώμονες, αλλά με πολλές απορίες και σκέψεις .
Διαπιστώσεις …
· Η συντήρηση του κτηρίου και των χώρων πλημμελέστατη και εμφανέστατη
· Όλοι οι χώροι δίνουν την εικόνα του εγκαταλελειμμένου και του μη καθαρού
· Οι συνοδοί συμπεριφέρονται όπως θέλουν και ρυπαίνουν
· Οι τουαλέτες είναι μάλλον για ζώα όχι ανθρώπους και μάλιστα σε νοσοκομείο. Προφανώς εστίες μολύνσεων
· Ο εξοπλισμός ετερόκλητος, διαφορετικών εποχών και εμφάνισης που παραπέμπει σε παλαιοπωλείο
· Σημαντικός αριθμός του προσωπικού δύσθυμο, εριστικό και καθόλου φιλικό. Ακατάλληλο για το περιβάλλον νοσοκομείου. Συχνά το ντύσιμο και η εμφάνισή τους μάλλον δε συνάδει με το περιβάλλον
· Πολύ μεγάλος αριθμός αγωνιούντων οικείων και συνοδών που δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτε στον ασθενή και ενοχλεί σε μεγάλο βαθμό το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Απαραίτητο όμως για να τρέχει να αντιμετωπίσει τη γραφειοκρατία
· Πολύ θετική εικόνα αποκομίσαμε από το νέο εστιατόριο κυλικείο στο ισόγειο του νέου κτηρίου Χειρουργείων, προσφορά της Εθνικής Τραπέζης
Προτάσεις …
· Να εκδίδεται αμέσως ΑΜΚΑ σε ανασφάλιστα άτομα ώστε να υπάρχει συνέχεια στην προσφορά ιατρικών υπηρεσιών. Ο ΑΜΚΑ αυτός θα είναι διαφοροποιημένος από τον συνήθη. Θα επιτρέψει επίσης τη στατιστική επεξεργασία των σχετικών στοιχείων
· Είναι ακατανόητο να ασχολούνται τα πληρώματα των ασθενοφόρων με τη γραφειοκρατία και να μην υπάρχει προσωπικό υποδοχής των προστατικών. Οι καθυστερήσεις είναι εις βάρος άλλων ασθενών σε αναμονή
· Υπάρχει ένα «Γραφείο Διαλογής» που κατευθύνει τους ασθενείς στο κατάλληλο ιατρείο. Το όνομά του παραπέμπει σε αγγούρια ντομάτες και άλλα ζαρζαβατικά. Ενδεδειγμένος τίτλος θα ήταν ίσως «Μονάδα Αξιολογήσεως Περιστατικών» ή «Μονάδα Κατεύθυνσης Ασθενών» ή κάτι ανάλογο
· Δεν πρέπει να επιτρέπεται σε συνοδούς και οικείους να παραμένουν δίπλα ή κοντά στον ασθενή μετά την είσοδο του στο νοσοκομείο. Θα πρέπει να υπάρχει ειδικός χώρος αναμονής και να καλούνται από το διοικητικό και ιατρικό προσωπικό για ενημέρωση της κατάστασης του ασθενούς τους και τις άλλες δοσοληψίες
· Η υποστήριξη των ασθενών εντός του νοσοκομείου πρέπει να γίνεται από προσωπικό του νοσοκομείου και όχι οικείους και συνοδούς. Δε ξέρουμε τι γίνεται αν ο ασθενής δεν είναι σε κατάσταση να βαδίσει, να μιλήσει, αν αιμορραγεί, αν είναι αδύναμος, αν είναι επικίνδυνος κλπ.
Η προγραφή μας δεν αποτυπώνει πλήρως το τι είδαμε και βιώσαμε μια Κυριακή και Δευτέρα του Μαρτίου 2019 στο Τμήμα Επειγόντων του νοσοκομείου Ευαγγελισμός.
Η μεγάλη απορία είναι τι κάνουν και πως συμπεριφέρονται καθημερινά όλοι όσοι μισθοδοτούνται από το περίφημο ΕΣΥ και πως ανταποκρίνονται όταν οι πολίτες βρίσκονται ασθενείς και ικέτες στην επιστήμη και το σύστημα προσπαθώντας να βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Χωρίς να μπορούν να αποφύγουν και να βάλουν και το χέρι ίσως βαθιά στη τσέπη τους (επιεικής έκφραση).
ΥΓ: Λόγω Μαραθωνίου του δήμου Αθηναίων είχαν αποκλειστεί οι δρόμοι πέριξ του νοσοκομείου και δεν υπήρχαν ταξί προς εξυπηρέτηση ασθενών και συνοδών. Το νοσοκομείο ήταν σε εφημερία που έληξε στις 08:00. Ευτυχώς το Μετρό ήταν σε λειτουργία, αν βέβαια μπορούσες να βαδίσεις τουλάχιστον 200 μέτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου