Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Το λύσαμε και αυτό: με κάποιες ασαφείς δηλώσεις, πολλές υποσχέσεις και αυστηρές υποτίθεται προδιαγραφές, σε ένα κράτος αρλούμπα …

Ο λόγος για τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, που ξαφνικά ενέσκηψε στη δημόσια ζωή.
 
Ευθύς εξ αρχής βάλαμε τον προσδιορισμό «μη κερδοσκοπικά» για να αμβλύνουμε τις αντιδράσεις των σκοταδιστών, που όταν μιλάνε, όλη η Ελλάδα τρέμει και βάζει την ουρά κάτω από τα σκέλη.
 
Ας δούμε τα πράγματα λίγο ψύχραιμα:
Αυτό που άμεσα μπορεί να γίνει είναι συνεργασίες με πανεπιστημιακά ιδρύματα κύρους του εξωτερικού. Το κάνουν άλλωστε ήδη σε πολλά άλλα μέρη της υφηλίου και πρόσφατα ανακαλύψαμε και εμείς.
 
Οι συζητήσεις όμως γίνονται με το υπουργείο Παιδείας και όχι με τυχόν ενδιαφερόμενα πανεπιστήμια ή σχολές ή τμήματα. Τέτοιες πρωτοβουλίες δεν είχαν αναλάβει ποτέ ούτε και θα το κάνουν τώρα. Πράγμα που δείχνει ότι οι εγκάθετοι καθηγητές δεν έχουν ακόμα τρίξει τα δόντια τους και αμφιβάλουμε αν θα συμφωνήσουν ή έστω θα συνεργαστούν. Πιθανό αποτέλεσμα να αποδειχθεί η γύμνια πολλών και ο αρνητικός τους ρόλος εντός των ΑΕΙ.
 
Συνεργασίες μπορούν να γινούν σε μεταπτυχιακό επίπεδο, σχετικά εύκολα, αν και πρέπει να επενδυθούν λογικά πολλά χρήματα σε σύγχρονες υποδομές για την ενίσχυση της Ε&Τ και σε ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επίπεδου. Αν υποθέσουμε ότι αυτά θα προέλθουν, σε πρώτη φάση, από τα πανεπιστήμια το εξωτερικού πρέπει να προβλεφθούν ανάλογες αμοιβές και εξασφαλισμένες κατάλληλες κατοικίες στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει νέα και ευέλικτη γραφειοκρατία και εξασφάλιση σημαντικών πόρων. Ίσως οι ΕΛΚΕ μπορούν να προσφέρουν τις αναγκαίες λύσεις.
 
Το 2014 είχαμε προτείνει τη δημιουργία μεταπτυχιακής Ιατρικής Σχολής στην Κω (ήταν τότε που ήθελαν να κάνουν Ιατρική προπτυχιακή Σχολή) - βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2014/10/blog-post_13.html , και αργότερα στην Αθήνα, αλλά δε συγκινήθηκε κανένας και κυρίως ο τότε πρύτανης του Αθήνησι έδειξε παντελή αδιαφορία. Βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2019/04/blog-post_20.html . Διαβάστε π.χ. την https://simpleandclear.blogspot.com/2017/05/blog-post_11.html.
 
Για το προπτυχιακό επίπεδο:
Επενδυτές πρέπει να κατασκευάσουν πανεπιστημιακές υποδομές σε κάποια πόλη της Ελλάδος. Αμέσως προκύπτει το θέμα, που;
 
Οι υποδομές για να είναι κατάλληλες δεν θα πρέπει να υστερούν ας πούμε αυτών που δημιουργήθηκαν πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος στην Κοζάνη. Δαπάνη; Περίπου 30-50 εκτμ €.
 
Οι πρώτες σκέψεις μιλούν για 3 Σχολές και 30 μέλη ακαδημαϊκού επιστημονικού προσωπικού τουλάχιστον. Δαπάνη μισθοδοσίας 10.000 €/ μέλος Χ 12 μήνες = 120.000 €/έτος Χ 30 = 3.600.000 € ετησίως. Πλέον των διοικητικών και λειτουργικών εξόδων.
 
Ποιος είναι διατεθειμένος να επενδύσει αυτά τα ποσά για να ξεκινήσει; Αν υποθέσουμε ότι ξεκινούν με 50 φοιτητές ανά σχολή τα έσοδα που μπορούν να καταβάλλονται ως δίδακτρα θα είναι περίπου 1000 /μήνα Χ 10 μήνες = 10.000 / έτος/φοιτητή. ΄Αν πρόκειται για 50 φοιτητές ανά σχολή τότε μιλάμε  για έσοδα 10.000 Χ 3 Χ 50 = 1.500.000 €. ’Έτσι καταλήγει κανείς ότι μετά το 3ο έτος και όταν οι φοιτητές έχουν αυξηθεί στους 3 Χ 150 = 450 και άνω το σχήμα μπορεί να  είναι οικονομικά θετικό. Επίσης κανείς δε θα μπορεί να είναι ικανοποιημένος για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα πριν παρέλθει 4-ετία ή μάλλον 5- ετία και μπορέσουν να  βρουν απασχόληση οι πρώτοι απόφοιτοι
 
Άρα η αριθμητική αρχικώς δε βγαίνει. Μπορεί να κάνουμε λάθος στους συλλογισμούς μας, αλλά καλό είναι να δούμε σοβαρές μελέτες κόστους - οφέλους πριν προχωρήσουν οποιαδήποτε σχέδια, για πανεπιστημιακές προπτυχιακές σπουδές.
 
Καλό θα είναι επίσης το υπουργείο Παιδείας να δημοσιεύσει τις απαραίτητες δαπάνες για τη λειτουργία όλων των προπτυχιακών τμημάτων των Ελληνικών πανεπιστημίων. Είμαστε σίγουροι ότι όλοι θα εκπλαγούμε δυσάρεστα.
 
Μια ίσως από οικονομικής απόψεως ελκυστική λύση είναι η μετατροπή με τις κατάλληλες ρυθμίσεις και επενδύσεις των ιδιωτικών κολεγίων σε πανεπιστημιακά τμήματα σταδιακά και εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες προδιάγραφες. Η λογική είναι ότι διαθέτουν ήδη κάποιες υποδομές και ένα καλό ακροατήριο σπουδαστών, που θα θελήσει να συνεχίσει σπουδές και στα πανεπιστημιακά τμήματα. Το πρώτο στη σειρά θα είναι το αμερικανικό Alba.
 
Προς το παρόν και εφόσον η ελληνική κοινωνία επιθυμεί να προχωρήσει με θετικά βήματα, η εισαγωγή της ιδιωτικής ανώτατης εκπαίδευσης καλό είναι να εστιάσει  στην ενδυνάμωση των μεταπτυχιακών σπουδών. Στο παρελθόν ένα πολύ καλό παράδειγμα και ιδιαιτέρως θετικό για την εξέλιξη του πανεπιστήμιου ήταν το αρχικό σχήμα του Πανεπιστήμιου Κρήτης, που άρχισε τη λειτουργία του με μεταπτυχιακό και όχι προπτυχιακό πρόγραμμα. Σε αντίθεση με το τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Αλλά αυτά είναι παραδείγματα που θέλουν οι αρμόδιοι να επανέλθουν στο προσκήνιο;
 
Η υπόθεση αυτή είναι πολύ σοβαρή για να ασχοληθούν μόνον μερικοί σύμβουλοι, υπουργοί και «ειδικοί». Είμαστε της άποψης ότι πρέπει να γίνουν πολλές σοβαρές δημοσκοπήσεις των απόψεων γονέων, νέων, αλλά και πολιτών για να διαπιστωθούν οι θέσεις και προθέσεις των εν δυνάμει χρηστών των υπηρεσιών, αλλά και να λάβει θέση και να διατυπώσει τις απόψεις του μεγάλο μέρος των πολιτών.
 
Η λογική λέει ότι εφόσον λειτουργήσουν  ιδιωτικά πανεπιστήμια, κυβερνήσεις και  κράτος (δημόσια διοίκηση) πρέπει να μελετήσουν σοβαρά τις επιπτώσεις στα κρατικά ανώτατα ιδρύματα και να αποφασίσουν οι αρμόδιοι ότι πρέπει να αναθεωρήσουν το υφιστάμενο σύστημα των 24(;) ΑΕΙ που λειτουργούν σήμερα. Είναι αναγκαίος ο πολύ μεγάλος (σχεδόν απροσδιόριστος) αριθμός τμημάτων και σχολώνq Kαι πως τα θέματα της επάρκειας, της δυναμικότητας, της επαρκούς και αναγκαίας απόκτησης προσόντων των απόφοιτων ua είναι σε συνέργεια με τις ανάγκες της οικονομίας. Οι στρεβλώσεις στα σημερινά ΑΕΙ είναι πολλές, κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα και είναι ερώτημα αν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου