Νέο σύστημα ειδοποίησης των ασθενών για τον
χρόνο κατά τον οποίο θα μπορούν να παραλάβουν το φάρμακό τους από το φαρμακείο
του ΕΟΠΥΥ
τίθεται σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Μάιο. Οι
ασθενείς θα λαμβάνουν ένα μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο για την ημέρα και ώρα
ώστε να μεταβούν στο φαρμακείο για να παραλάβουν το φάρμακό τους, χωρίς να
χρειαστεί να περιμένουν στην –κατά κανόνα– μεγάλη ουρά. Σύμφωνα με πληροφορίες
της «Κ», σε πρώτη φάση το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί για τη χορήγηση πολύ
ειδικών και ακριβών φαρμάκων για τα οποία σήμερα απαιτείται προέγκριση από
επιτροπή και εν συνεχεία θα επεκταθεί στο σύνολο των σκευασμάτων που
διατίθενται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Ειδικότερα, με το που εγκρίνεται από
τον Οργανισμό η χορήγηση του φαρμάκου στον ασφαλισμένο, το σύστημα θα
ενημερώνει το πιο κοντινό στον ασθενή φαρμακείο προκειμένου να έχει έτοιμο το
φάρμακο. Παράλληλα, θα ενημερώνει και τον ασθενή για την ημέρα, ώρα και σημείο
από το οποίο μπορεί να παραλάβει το σκεύασμα … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΥΓΕΙΑ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, 02.04.2018 :
07:45).
Φαίνεται
ότι κάποιοι θέλουν να κάνουν κάτι καλό για τους πολίτες, αλλά αδυνατούν να
κάνουν τα κατάλληλα βήματα και περιορίζονται σε μάλλον παρωχημένες πρακτικές
άλλων χωρών και φορέων του εξωτερικού. Φυσικά το αποτέλεσμα είναι κατώτερο των επιδιώξεων των πολιτών για καλές
υπηρεσίες, χωρίς ουρές, γραφειοκρατία και χωρίς νέες μεγάλες δαπάνες που συνεπάγεται
η πρόσληψη ανθρώπων για να κάνουν εργασία χωρίς ενδιαφέρον και να ταλαιπωρούν
τους πολίτες μόλις νοιώσουν ασφαλείς και αρχίσουν τις κινητοποιήσεις τους για περισσότερα
χρήματα, λιγότερη εργασία και περισσότερα προνόμια.
Οι αποφάσεις
του ΕΟΠΥΥ έχουν αρνητικά στοιχεία αλλά και καλά, προς όφελος των πολιτών και
ιδίως αυτών που πάσχουν, σύμφωνα με τα περιλαμβανόμενα στο άρθρο.
1.
Δεν
είναι απαραίτητο να ανοίξουν και άλλα φαρμακεία και να προσληφθούν υπάλληλοι
2.
Τα
φάρμακα πρέπει να αποστέλλονται στο σπίτι των ασθενών και να καταργηθούν μια
και καλή οι ουρές και οι μεγάλες αναμονές
3.
Οι
σημερινές ρυθμίσεις για την παράδοση φαρμάκων στο σπίτι πάσχουν και επιβάλλουν
νέα γραφειοκρατία, ενώ δεν μειώνουν τις ουρές. Η πρότασή μας – βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.gr/2017/09/blog-post_28.html
και https://simpleandclear.blogspot.gr/2017/07/blog-post_4.html
– που είναι ίσως και η αιτία της δημιουργίας της υπηρεσίας
παράδοσης στο σπίτι (στάλθηκε και στο https://www.kathimerinotita.gov.gr/ - είναι πολύ καλύτερη και αποτελεσματικότερη
4.
Θετική
είναι η κατάργηση της εμπλοκής των πολιτών στη διαδικασία έγκρισης των φαρμάκων
από το ΕΟΦ. Επί τέλους γίνεται περισσότερο κατανοητό ύστερα από πολλά χρόνια,
ότι πολλές εργασίες τις κάνουν καλύτερα οι υπολογιστές από τους υπαλλήλους!
5.
Πρέπει
να βρεθεί τρόπος να κατανοήσουν οι πολίτες ότι η διάθεση των φαρμάκων
είναι μεγάλη προσφορά και να είναι
ευγνώμονες στη διοίκηση, αλλά και η διοίκηση πρέπει να κατανοήσει ότι βλακώδεις
αποφάσεις της ταλαιπωρούν τους πολίτες, υποβαθμίζουν την προσφορά της και
δημιουργούν εχθρούς
6.
Ασφαλώς
η παροχή φαρμάκων και υπηρεσιών υγείας σε ανασφάλιστους είναι μεγάλη κοινωνική προσφορά,
αλλά πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό σε όλους ότι τις δαπάνες επωμίζονται οι
ειλικρινώς φορολογούμενοι και πρέπει να τους αναγνωριστεί
Περιμένουμε
να δούμε εξορθολογισμό των διαδικασιών και την εξάλειψη των απαράδεκτων ουρών
αναμονής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου