Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021
Το κέντρο της Αθήνας και ο στρατηγικός σχεδιασμός της Αττικής …
Την πρόταση μας κοινοποιήσαμε στα επιτελικά στελέχη της κυβερνήσεως και στο γραφείο του κ. πρωθυπουργού. Κανείς δεν έλαβε το κόπο να απαντήσει, έστω και αρνητικά.
Περιμέναμε ότι το μέλλον της Ανατολικής Αττικής και εν μέσω των πολλών και διαχρονικών εξαγγελιών περί ανάπτυξης της Πρωτεύουσας και ιδιαίτερα του παραλιακού μετώπου της από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο και το Λαύριο, θα προκαλούσαν και σκέψεις, ιδέες και διάλογο για τον μέλλον και της Ανατολικής και Βόρειας Αττικής. Αλλά, τίποτε.Που είναι οι χωροτάκτες, οι πολεοδόμοι, οι κοινωνικοί επιστήμονες, οι οικονομολόγοι, οι αναπτυξιολόγοι, οι μελλοντολόγοι, οι συγκοινωνιολόγοι, οι σχεδιάζοντες υποδομές, οι υγιεινολόγοι, οι ιατροί της Υγείας, οι εργάτες των καλών τεχνών, οι φιλόσοφοι, οι πνευματικοί ηγέτες εν γένει; Λέτε η χώρα να έχει αποψιλωθεί παντελώς από κάθε δημιουργική φωνή και προσωπικότητα;
Άλλη εξήγηση είναι ότι όλοι έφυγαν από την Ελλάδα, ενώ οι νέοι που τελειώνουν τους κύκλους σπουδών τους και ετοιμάζονται να εισέλθουν στη ζωή και την αγορά εργασίας μάλλον οδεύουν προς άλλους κόσμους και ποσώς ενδιαφέρονται για το παρόν και το μέλλον των πόλεών τους και το μέλλον της χώρας και των ανθρώπων της. Αλλά και κάθε άλλος νέος που έχει ήδη εμπλακεί στα γρανάζια της καθημερινής ζωής και αγωνίζεται για τη προκοπή του και της προκοπή της οικογένειας του, έχει τόσο απογοητευτεί από το πολιτικό και κοινωνικό σύστημα και δε φαίνεται διατεθειμένος να αφιερώσει χρόνο, προσπάθεια και ικμάδα για να πάρουν τα πράγματα άλλη τροπή. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα, έλεγαν οι παλιοί και επιβεβαιώνονται.
Έχουν απομείνει τα απολιθώματα των σχεδιασμών πριν 20 – 30 χρόνια και βάλε (Σημειώνουμε ότι η Αττική Οδός είχε σχεδιαστεί από τον πολεοδόμο Δοξιάδη πριν από το πόλεμο, αν δεν κάνουμε λάθος), η προέκταση της Αττικής Οδού, του προστατικού μέχρι Ραφήνα και Λαύριο (νέα χάραξη και όχι επί της καταπατημένης και παλαιάς γραμμής Λαυρίου), σήραγγα Ηλιουπόλεως προς αεροδρόμιο η Λ. Κύμης, η περιφερειακή Αιγάλεω, Σχιστού κα.
Η κοινωνική κινητικότητα στην Ελλάδα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και έχει αναδείξει και ταυτόχρονα καταδικάσει τη χώρα σε φέουδο παρανομιών και εγκληματικών στοιχείων κάθε είδους, με όπλο το αυτοκίνητο. Ιδέες όπως οι «αυτόνομες πόλεις» (City of Proximity) είναι αδύνατον να βρουν πρόσφορο έδαφος στην κακοφορμισμένη και ξινισμένη/μουχλιασμένη σύγχρονη και ταυτόχρονα παλιομοδίτικη και ξεπερασμένη Ελλάδα.
Πρόσφατα και υπό το πρίσμα των εν τω μεταξύ εξελίξεων και των πολιτικών που ακολουθήθηκαν επί 4-ετια, από την επιτελική (τρομάρα της) κυβέρνηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παρουσιάσαμε μια νέα ιδέα (μπορείτε να την πείτε και πρόταση) σχετικά με την Ανατολική Αττική …
Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023
Με αφορμή την είδηση: Νέα έργα 3 δισ. αλλάζουν την όψη της
Αττικής … (Ι)
Και αυτή η πρόταση στάλθηκε σε μεγάλο αριθμό αρμοδίων αλλά και πάλι κανένας δεν απάντησε. Ούτε και πρόκειται βέβαια τώρα εν μέσω προεκλογικού πυρετού και λυσσαλέων μαχών για τη κουτάλα και τις καρέκλες.
Ωστόσο πιστεύουμε ότι η πρόταση μας είναι ρεαλιστική. Αυτό που ονομάζουμε χαλαρά Αθήνα (βλέπετε Αττική) πρέπει να συρρικνωθεί, όπως επανειλημμένως έχουμε αναφερθεί στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά (για λόγους αμύνης, κοινωνικούς, υγείας, οικονομικούς, αναπτυξιακούς, τεχνολογικούς, ενεργειακούς, γεωπολιτικούς, πολιτισμικούς, οικολογικούς, περιβαλλοντολογικούς, εθνικούς, ...).Το θέμα είναι επείγον και δεν πρέπει να παραπεμφθεί εις τας καλένδας των πολιτικών κομμάτων και των διαπλεκομένων συμφερόντων των ατόμων που τα διοικούν και τα απαρτίζουν.
Υπάρχει και η άλλη Ελλάδα, κύριοι! Την οποία έχετε κατά συστηματικό τρόπο ενταφιάσει …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου