Ευτυχώς που κάποιοι αρθρογράφοι ξιφούλκησαν εναντίον των
αποφάσεων της κας υπουργού "Παιδείας" (λέξη, κοροϊδία πρώτου μεγέθους) να
καταργηθούν γενικώς τα «καλλιτεχνικά» από την εκπαίδευση.
Φυσικά, η κα υπουργός έχει δίκιο και θα συμφωνήσουν μαζί της
όλοι οι γονείς των υποψηφίων φοιτητών (ακόμα και αυτών που εισάγονται στα ΑΕΙ
της Ελλάδος, με γενικό βαθμό 2 στα 20), ότι τίποτε δεν είναι ποιο απαραίτητο
στην εκπαίδευση από τα φροντιστήρια. Και το επιβεβαιώνουν πληρώνοντας αδρά για
τους εκκολαπτόμενους επιστήμονες, άσχετα αν η όλη προσπάθεια δεν έχει κανένα
ουσιαστικό αποτέλεσμα στην καλλιέργεια και την Παιδεία των νεοσσών της Ελλάδος.
Άλλοι ειδικότεροι εμού μπορούν να επιχειρηματολογούν για τα
προφανή. Εμείς θέλουμε να προτείνουμε μερικές πιστεύουμε «μεταρρυθμίσεις», που μπορούν
να φέρουν πολύ καλλίτερο αποτέλεσμα στην
ποιότητα της εκπαίδευσης των τέκνων των Ελλήνων.
- 1. Η εκπαίδευση ανατίθεται στις Περιφέρειες, όπως φωνάζουμε από το 1978 - βλέπετε https://docs.google.com/document/d/1NTs8mLWf9vNxaLdYnHdHYs6dsi4aPjV0Vdn4DztR6ZQ/edit
- 2. Όλοι οι μαθητές, αγόρια και κορίτσια προσέρχονται στο σχολείο με ομοιόμορφη απλή στολή, της επιλογής του κάθε σχολείου, σε συνεργασία με τους γονείς. Έτσι τα παιδιά θα αποκτήσουν την έννοια της αποστολής και της στράτευσης σε ένα εξαιρετικό σκοπό. Με έπαθλο την καλλιέργεια των ιδίων και του συνόλου (δείτε άλλες χώρες επί του θέματος, αν αυτό κάνει περισσότερο εύληπτο το θέμα)
- 3. Τα σχολικά κτήρια σχεδιάζονται ώστε να είναι τα κέντρα Πολιτισμού των κοινωνιών. Παύουν να μοιάζουν με στρατώνες και δεν κλειδώνονται και ερημώνουν μετά τις 2μμ ή 3μμ
- 4. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες. Η κάθε Περιφέρεια επιλέγει τους κατάλληλους δασκάλους, τους αξιολογεί και τους αμείβει ανάλογα. Μετά 6 ετή «ευδόκιμη» υπηρεσία οι δάσκαλοι υπογράφουν συμβάσεις αορίστου χρόνου. Οι Περιφέρειες αναπτύσσουν προγράμματα κινητικότητας ώστε όσοι αορίστου χρόνου δάσκαλοι επιθυμούν μπορούν να μεταφερθούν σε άλλη υπηρεσία
- 5. Το υπουργείο περιορίζεται σε εποπτεία και οριοθέτηση ελαχίστων επιπέδων εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλίζεται η κινητικότητα των οικογενειών. Το υπουργείο εξασφαλίζει τις δαπάνες της ελάχιστης αποδεκτής εκπαίδευσης. Κάθε Περιφέρεια θα έχει το δικαίωμα να προσθέσει εκπαιδευτική ύλη, με δικές τις δαπάνες.
- 6. Οι νέοι επιστήμονες που προσανατολίζονται σε διδακτικό έργο στην εκπαίδευση, μετά το πτυχίο εκπαιδεύονται επί 2 διετία στο ειδικό αντικείμενο της εκπαίδευσης παιδιών (βλέπετε συστήματα άλλων χωρών). Τα ΑΕΙ καταρτίζουν και προσφέρουν σχετικά προγράμματα.
- 7. Το υπουργείο και οι Περιφέρειες εκπονούν προγράμματα συνεργασίας με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα επιλεγμένων χωρών και ενθαρρύνουν τους δασκάλους τους, με κάθε πρόσφορο μέσο, να συμμετάσχουν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου