Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Γιατί η Εσθονία διαθέτει ένα από τα καλύτερα συστήματα εκπαίδευσης παγκοσμίως; …

Οι μαθητές είναι πιο ευτυχισμένοι, οι δάσκαλοι πιο ικανοποιημένοι και οι μαθητικές επιδόσεις είναι καλύτερες από ό,τι στις περισσότερες χώρες. Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό́ αυτής της μικρής χώρας της Βαλτικής;

Έξω από το κτίριο της σοβιετικής εποχής που είναι βαμμένο σε μια παλ απόχρωση του πράσινου, τα παιδιά παίζουν απολαμβάνοντας τον φθινοπωρινό ήλιο. Είναι ώρα μεσημεριανού διαλείμματος στο σχολείο Σουινταλίνα του Ταλίν, αλλά, κρίνοντας από τα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά εδώ –μπάσκετ, ποδόσφαιρο, σκοινάκι και κυνηγητό–, θα μπορούσαμε να βρισκόμαστε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιαδήποτε δεκαετία.

Οι μαθητές του σχολείου Σουινταλίνα του Ταλίν φωτογραφίζονται με τις συσκευές εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιούν στα μαθήματά τους. (Φωτογραφίες: Tom Jackson)

Ωστόσο, το σχολείο είναι παράλληλα τρομερά πρωτοπόρο και καινοτομεί στον χώρο της τεχνολογίας, αναδεικνύοντας έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα της Εσθονίας ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά στον κόσμο και με τις υψηλότερες επιδόσεις. Τα παιδιά διδάσκονται ρομποτική από την ηλικία των επτά ετών και οι δάσκαλοι χρησιμοποιούν την εικονική πραγματικότητα για να ζωντανέψουν τα μαθήματα της γεωγραφίας, της χημείας, της ιστορίας και της γλώσσας. Όταν ξέσπασε η πανδημία, ήταν εύκολο για το σχολείο να στραφεί στην τηλεκπαίδευση, γιατί όλα τα μαθήματα ήταν ήδη διαθέσιμα online. Ακόμη και πριν από την υγειονομική κρίση, οι μαθητές είχαν κάποιες «ψηφιακές μέρες» από το σπίτι. Η τεχνολογία είναι μέρος της σχολικής ζωής. Στους διαδρόμους υπάρχουν ζωγραφισμένες πίστες για ρομπότ δίπλα στα στατικά ποδήλατα γυμναστικής και τα ποδοσφαιράκια. Αντί να υπάρχουν ξεχωριστά μαθήματα υπολογιστών, οι ψηφιακές δεξιότητες έχουν ενσωματωθεί σε ολόκληρο το πρόγραμμα μαθημάτων. Στις μικρότερες τάξεις, για παράδειγμα, μαθαίνουν μαθηματικά και ορθογραφία προγραμματίζοντας ρομπότ να πηγαίνουν από τον έναν αριθμό ή το ένα γράμμα στο επόμενο … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 05.07.2022 • 17:31).

Διαβάσαμε το άρθρο και εκπλαγήκαμε. Φαντασία, γνώσεις, γνήσιο ενδιαφέρον, προσοχή, αγάπη για τα παιδιά, καινοτομία, αποφασιστικότητα, θάρρος, ανάληψη ευθυνών, …

Ταυτόχρονα συγκρίναμε αυτά που διαβάζαμε με αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα και μας έπιασε κατάθλιψη.

Παρόλα αυτά πιστεύουμε, χρόνια τώρα, ότι υπάρχει ελπίδα να πάει και η Ελλάδα μπροστά στα εκπαιδευτικά πράγματα αν ακολουθηθεί η στρατηγική αποκέντρωσης που προτείνουμε από το 1978. Σήμερα η ανάθεση των εκπαιδευτικών πραγμάτων πρέπει να ανατεθεί στις Περιφέρειες (βλέπετε σχετικές αναρτήσεις στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά).

Η υπουργός κα Νίκη Κεραμέως και η επιτελική κυβέρνηση παραμένουν άκρως συγκεντρωτικοί και άρα κατ’ εμάς αναποτελεσματικοί. Πρόκειται για λανθασμένη πολιτική και τη πληρώνουν τα ελληνόπουλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: