Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, κάποιος αόρατος στρατός μαχητών του πληκτρολογίου γράφει εντολές σ’ ένα κώδικα γλώσσας που πιθανότατα αγνοείτε, προκειμένου να επιφέρει πλήγμα στα υπολογιστικά συστήματα του στόχου του, που μπορεί και να είστε εσείς.
H
σύγχρονη τεχνολογία είναι τόσο αποτελεσματική στον πόλεμο της πληροφορίας –και
στη στρατιωτικοποίηση των δικτύων– λόγω της αδιαφάνειάς της.
|
Ωστόσο, αν και οι εχθροπραξίες στον ψηφιακό κόσμο έχουν γίνει διαρκείς, δυσνόητες και απεριόριστες, προσιτές κυριολεκτικά στον καθένα, τα κράτη εξακολουθούν να έχουν τη δεσπόζουσα θέση όταν πρόκειται για πολεμικές επιχειρήσεις. Η τεχνολογική επανάσταση, με όλα τα καλά που μας έχει φέρει, κόμισε και μια νέα πραγματικότητα στη διεξαγωγή πολέμων. Εδώ, είναι πασίδηλο ότι έχουμε μπει παγκοσμίως σε αχαρτογράφητα νερά. Αυτοματοποιήσαμε τα πάντα και τώρα είμαστε έκθετοι στο χάκινγκ των πάντων … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟ, 27.05.2019 : 11:30).
Πρώτα από όλα θέλουμε να ευχαριστήσουμε την εφημερίδα
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που αναδεικνύει τα θέματα αυτά. Στόχο δεν είναι να μάθει κανείς την
«αλήθεια» που προβάλλει ο συγγραφέας, αλλά
να συνειδητοποιήσουμε όλοι για τις πανταχού παρούσες πλέον νέες
τεχνολογίες, τις δυνατότητές τους, τις μεταβολές που επιφέρουν και τις θέσεις
και στάσεις των πολιτών που πρέπει να διαμορφώσουν απέναντι στις προκλήσεις,
τις ευκαιρίες και τις απειλές.
Τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα αλλά πρέπει ως πολίτες να
προβληματιστούμε έντονα, όχι χαλαρά, όχι ράθυμα. Περιμένουμε βεβαία τους
ειδικούς μας σε ΑΕΙ, Ερευνητικούς Φορείς και ιδιαίτερα στους μηχανισμούς της Εθνικής
Άμυνας να «αντεπιτεθούν» και να αφήσουμε τις κλάψες. Υπάρχουν απειλές αλλά και
ευκαιρίες.
Καλό θα είναι όλοι όσοι ασχολούνται με τα θέματα αυτά να
παραθέσουν κατανοητά παραδείγματα από γεγονότα και αποτελέσματα και να είναι
γνωστά και τεκμηριωμένα, ώστε οι πολίτες να μην άγονται και φέρονται από ακατάλληλους
χειραγωγούς της κοινής γνώμης.
Παράλληλα το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αντιδράσει και
να προγραμματίσει βλήματα προς τη σωστή κατεύθυνση και εφοδιασμού των παιδιών
και των νεών με εργαλεία κατανόησης, ανάλυσης και λήψης αποφάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου