Η επιστολή του κ. Μάνου στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, έχει ως εξής:
Κύριε διευθυντά
Στην «Κ» της 9ης Ιουλίου διάβασα σε ρεπορτάζ του Βασίλη Νέδου ότι είμαστε κοντά σε συμφωνία με τη Γαλλία για την πρόσκτηση δύο φρεγατών Belh@rra. Η περίεργη ονομασία επελέγη από τους Γάλλους για να τονίσουν την ευρεία χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Εμπόδιο για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων φαίνεται ότι είναι η υψηλή τιμή. Περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι δύο πλευρές, Ελλάδα και Γαλλία, επιθυμούν να αναβαθμίσουν τη στρατηγική τους συνεργασία. Χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες.
Μου γεννήθηκαν ερωτήματα. Είχα διαβάσει ότι η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε τη ναυπήγηση 5 φρεγατών Belh@rra με συνολικό κόστος 3,8 δισ. ευρώ, δηλαδή 760 εκατ. ανά σκάφος. Η ναυπήγηση του πρωτοτύπου άρχισε τον Οκτώβριο του 2019 και προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2023. Τα υπόλοιπα 4 θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2028.
Είναι παλιά κακή συνήθεια των Ενόπλων Δυνάμεων όταν αγοράζουν οπλικά συστήματα να ζητούν μετατροπές των προδιαγραφών ώστε να υπηρετούνται σχολαστικά προβαλλόμενες απαιτήσεις. Οι αλλαγές κοστίζουν πάντοτε πολύ, σε χρήμα και σε χρόνο. Οι αλλαγές μπορεί να γίνονται για να υπηρετήσουν πραγματικές ανάγκες ή για να κερδοσκοπήσουν οι προμηθευτές και οι εισηγητές των αλλαγών …
Είμαστε σίγουροι ότι κανένας δεν θα απαντήσει και η Γαλλία θα τρίβει τα χέρια της, γιατί θα μπορεί να κατασκευάσει ακόμα δύο φρεγάτες Belh@rra τσάμπα, με χρήματα των ηλιθίων Ελλήνων φορολογουμένων. Φανταστείτε να μην υπήρχε οικονομική κρίση και το εισόδημα της Ελλάδος να ήταν τουλάχιστον στα προ κρίσεως επίπεδα.
Κύριε διευθυντά
Στην «Κ» της 9ης Ιουλίου διάβασα σε ρεπορτάζ του Βασίλη Νέδου ότι είμαστε κοντά σε συμφωνία με τη Γαλλία για την πρόσκτηση δύο φρεγατών Belh@rra. Η περίεργη ονομασία επελέγη από τους Γάλλους για να τονίσουν την ευρεία χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Εμπόδιο για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων φαίνεται ότι είναι η υψηλή τιμή. Περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι δύο πλευρές, Ελλάδα και Γαλλία, επιθυμούν να αναβαθμίσουν τη στρατηγική τους συνεργασία. Χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες.
Μου γεννήθηκαν ερωτήματα. Είχα διαβάσει ότι η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε τη ναυπήγηση 5 φρεγατών Belh@rra με συνολικό κόστος 3,8 δισ. ευρώ, δηλαδή 760 εκατ. ανά σκάφος. Η ναυπήγηση του πρωτοτύπου άρχισε τον Οκτώβριο του 2019 και προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2023. Τα υπόλοιπα 4 θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2028.
Είναι παλιά κακή συνήθεια των Ενόπλων Δυνάμεων όταν αγοράζουν οπλικά συστήματα να ζητούν μετατροπές των προδιαγραφών ώστε να υπηρετούνται σχολαστικά προβαλλόμενες απαιτήσεις. Οι αλλαγές κοστίζουν πάντοτε πολύ, σε χρήμα και σε χρόνο. Οι αλλαγές μπορεί να γίνονται για να υπηρετήσουν πραγματικές ανάγκες ή για να κερδοσκοπήσουν οι προμηθευτές και οι εισηγητές των αλλαγών …
Είμαστε σίγουροι ότι κανένας δεν θα απαντήσει και η Γαλλία θα τρίβει τα χέρια της, γιατί θα μπορεί να κατασκευάσει ακόμα δύο φρεγάτες Belh@rra τσάμπα, με χρήματα των ηλιθίων Ελλήνων φορολογουμένων. Φανταστείτε να μην υπήρχε οικονομική κρίση και το εισόδημα της Ελλάδος να ήταν τουλάχιστον στα προ κρίσεως επίπεδα.
Ε ρε γλέντια. Ανοίξτε τις σαμπάνιες Εμμανουέλ …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου