Ηταν από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις του πρόσφατου 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών· το πώς η διατροφή μας επηρεάζει και ταυτόχρονα επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή. Η παγκόσμια βιομηχανία παραγωγής τροφίμων και το κλίμα, άλλωστε, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Ηταν και από τις πιο χρήσιμες, γιατί δεν ακούστηκαν μόνο ζοφερές διαπιστώσεις, αλλά και λύσεις αναγκαίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Στον αντίκτυπο της υπερβολικής κατανάλωσης κρέατος εστίασε ο Γουόλτερ Γουίλετ, καθηγητής Επιδημιολογίας και Διατροφής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Πρωταθλητές στην κρεοφαγία είναι οι Αμερικανοί, αλλά και η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα με κατά κεφαλήν κατανάλωση 77 κιλά ετησίως. «Είμαστε σε ένα δρόμο που οδηγεί στην καταστροφή», τόνισε ο κ. Γουίλετ … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, . 24.04.2024 • 15:5).
Οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά σημαντικές και οι λύσεις που πρέπει να δοθούν δεν πρέπει να καθυστερήσουν. Μάλλον πρόκειται για το αυγό του Κολόμβου.
Επί πλέον πρέπει να περιοριστεί η σπάταλη τροφίμων και γευμάτων. Μεγάλες σπατάλες πρέπει να γίνονται στα υπερκαταστήματα και στον τουριστικό τομέα με τα προγεύματα και τα γεύματα σε μπουφέ.
Οι αντιπροσωπευτικοί φορείς αυτών των κλάδων πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αναζητήσουν τρόπους περιστολής της σπάταλης. Λύσεις μπορούν ίσως να αναζητηθούν με την κατάργηση των προϊόντων χύμα (χωρίς υπερβολική παραγωγή αποβλήτων και προώθηση των ανακυκλούμενων συσκευασιών). Επίσης στα ξενοδοχεία με κατά παραγγελία πρωϊνών και γευμάτων ή διαφοροποίηση καθημερινώς και αναγγελία της σύνθεσης των γευμάτων κατόπιν υποδείξεων των φιλοξενουμένων, δηλαδή έξυπνου περιορισμού έκθεσης και ποικιλίας (άλλωστε τα ξενοδοχεία καθημερινώς επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια).
Περιμένουμε τα εν Ελλάδι υπουργεία Υγείας, Κλιματικής Κρίσεως, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Εσωτερικών (και άλλα εθελοντικώς) να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Ρόλος πρέπει να ανατεθεί και στις Περιφέρειες και στους δήμους κατά περίπτωση, καθώς και σε άλλους παράγοντες της παραγωγής και της διακίνησης διατροφικών προϊόντων.
ΥΓ: Με την ευκαιρία προτείνουμε να διαβάσετε και τις παλαιότερες αναρτήσεις μας - https://simpleandclear.blogspot.com/2014/10/blog-post_69.html και https://simpleandclear.blogspot.com/2021/05/blog-post_24.html που αφορούν τον τουριστικό κλάδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου