Περιβάλλον

Θα πειστούμε ότι οι πολτικοί έχουν σοβαρό πρόγραμμα για το Περιβάλλον μόνον αν δούμε άμεσα εκστρατεία για την απομάκρυνση των πάσης φύσεως σκουπιδιών που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα (2007)

Κρίση και Προοπτικές ...

Τίποτε δεν θα γίνει αν το κράτος δεν γνωρίζει επακριβώς και ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται.
Οι σύγχρονες κοινωνίες το έχουν επιτύχει χάρις στις τηλεματικές τεχνολογίες, δηλαδή πληροφορικής και επικοινωνιακών δικτύων.
Οι άθλιοι των Αθηνών, έχουν επιτύχει εν μέσω παγκοσμίου κοσμογονίας, να έχουν αποτρέψει τις εφαρμογές στην Ελλάδα.
Τώρα, αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης και το απόλυτο μέτρο επιβολής από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, προκειμένου η Ελλάδα να μην πτωχεύσει και να ανακάμψει (2008).

Οι απαιτήσεις των καιρών ...

Οι απαιτήσεις των καιρών ...
- Ως πολίτες απαιτούμε το πολιτικό σύστημα και στην Ελλάδα να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει καινοτόμους δρόμους συμμετοχής των πολιτών

- Ως πολίτες πιστεύουμε ότι όλοι μας πρέπει να επιστρέψουμε στην κοινωνία, ένα μικρό έστω μέρος των πραγμάτων που αποκτήσαμε στη ζωή μας



Τόσο απλά ...

«Το μυαλό είναι σαν αλεξίπτωτο, αν δεν είναι ανοικτό δε δουλεύει» (Φρανκ Ζάπα)


8 Απριλίου 2024

Μετρό, αλλά χωρίς μητροπολιτικό σχέδιο …

Καθώς η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί (επιτέλους) τον Νοέμβριο το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, πολλά εκκρεμή πρότζεκτ σημαδεύουν το μέλλον της. Υπάρχει όμως ολιστική στρατηγική για την ταυτότητα της πόλης;

Στα τέλη Νοεµβρίου η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να ζήσει ένα ιστορικό γεγονός: την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό. Η πόλη δυσκολεύεται ακόμη να το πιστέψει, παρά το γεγονός ότι οι λαμαρίνες έχουν απομακρυνθεί από τα κεντρικά σημεία: άλλωστε, η Θεσσαλονίκη έχει συνηθίσει να βρίσκεται σε μακρά στάση αναμονής, είτε για κάποιο έργο υποδομής (λ.χ. μετρό) είτε για κάποια ανάπλαση (λ.χ. πάρκο Παύλου Μελά) είτε για κάποιο επιχειρηματικό πρότζεκτ (λ.χ. ΔΕΘ, Thessis, ThessInTech κ.ά). Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που τα εργοτάξια στην περιφερειακή της πόλης (το περίφημο flyover) αντιμετωπίζονται με τόση οργή. Ολοι είναι πεπεισμένοι ότι η ταλαιπωρία θα διαρκέσει για πολλά πολλά χρόνια.

Ολες οι πόλεις που απέκτησαν μετρό άλλαξαν. Η νέα σελίδα στην πόλη της Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποτυπωθεί μέσα από τις επεκτάσεις της κεντρικής γραμμής, με πρώτη την Καλαμαριά έως το καλοκαίρι του 2025. [INTIME NEWS]

Αυτό που δείχνει να λείπει από τη Θεσσαλονίκη είναι το όραμα. Μια στρατηγική κατεύθυνση για την αναπτυξιακή και πολεοδομική της εξέλιξη. Το αποδεικνύει με τον πιο εύληπτο και προφανή τρόπο το ρεκόρ σημειακών τροποποιήσεων του πολεοδομικού της σχεδιασμού: από το 2021 έχουν εγκριθεί έξι ειδικά πολεοδομικά σχέδια (ΕΠΣ) και ακόμη πέντε βρίσκονται σε εξέλιξη. Ενα από αυτά, μάλιστα, αφορά μια τεράστια περιοχή, σχεδόν όλο το παραλιακό μέτωπο του μητροπολιτικού συγκροτήματος. Καμία πόλη στην Ελλάδα, ούτε καν η Αθήνα, δεν έχει τόσες πολλές α λα καρτ πολεοδομικές ρυθμίσεις. Η πολιτεία δείχνει να σύρεται περιστασιακά πίσω από πολιτικές φιλοδοξίες και επενδυτικές προτάσεις … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 02.04.2024 • 19:19). 

Επισημαίνουμε και εμείς με τη σειρά μας αυτό που εύστοχα ο συντάκτης του άρθρου επισημαίνει: Ούτε καν η Αθήνα … 


Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό δεν αληθεύει. Το εν Αθήναις εδρεύον πολιτικό σύστημα έχει όραμα για την Αθήνα και τις τύχες της. Περιγράφεται με μια και μόνη λέξη: Μπαλώματα. Διεθνής πρωτοτυπία και ευελιξία στο άπειρο. 


Επίσης είναι σε θέση να προσφέρει λύσεις σε πολλούς υποστηριχτές του με αποφάσεις και κατασκευές εκ του προχείρου, άμεσες, εμβαλωματικές αλλά που λύνουν οξυμένα προβλήματα, ενώ οι εργολάβοι απολαμβάνουν παράλληλα ασυλία, τεράστια κέρδη, απουσία ελέγχων και ότι άλλο βάλει ο νους σας. Χαρακτηριστικότερο όλων τα αγνώστου δαπάνης ολυμπιακά έργα. 


Το άλλο αναδυόμενο πρόβλημα είναι η επιχειρούμενη εμμέσως αστικοποίηση της Ανατολικής Αττικής, με αιχμή τη δήθεν αντιπλημμυρική προστασία. Αυτή έχει ήδη δρομολογηθεί με τη μετατροπή όλων των ρεμάτων της σε αγωγούς όμβριων, κάνοντας πλουσίους αμέσως όσους καταπατούν τις παραρεμάτιες εκτάσεις και καλλιεργούν όσο εγγύτερα είναι δυνατόν στους άξονές τους. 


Το τίμημα που καλούνται να πληρώσουν όλοι αυτοί είναι η ψήφος στο κυβερνών κόμμα, με αντάλλαγμα την προσδοκία ανέξοδου και χωρίς εργασία πλουτισμού. Προέχει βέβαια η σιωπή τους και η υποστήριξη στα άχρηστα έργα. 


Προτείνουμε να διαβάσετε τις απόψεις μας σχετικά με την Ανατολική Αττικής στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά – βλέπετε https://simpleandclear.blogspot.com/2024/01/blog-post_7.html και https://simpleandclear.blogspot.com/2023/04/blog-post_18.html . 


Η επιτελική κυβέρνηση αποδεικνύεται μέγας εχθρός το Περιβάλλοντος και της Οικολογίας. Θα συνεχίσει την ίδια τακτική όσο οι πολίτες παραμένουν θεατές των δρομολογημένων εξελίξεων και δεν απαιτούν τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών τους, προκειμένου να ζήσουν σε εύκρατο περιβαλλοντικά σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου